Gå til innhold

Den mest grusomme personen i historien!


Juden

Den mest grusomme personen i historien  

759 stemmer

  1. 1. Den mest grusomme personen i historien

    • Stalin
      146
    • Hitler
      313
    • Josef Mengele
      153
    • Keiser Nero
      24
    • djengis Khan
      38
    • Idi amin
      20
    • Ed Gein
      24
    • Countess Elizabeth (Erzébet) Báthory
      41


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Personlig mener jeg at det å drepe en person, eller å drepe millioner, ikkje kan defineres som grusom. Sjølv om Mao eller Stalin drepte sjukt mange mennesker, mer enn Hitler, så følgte iallefall Mao og Stalin en ideologi som i utgangspunktet var ganske grei. Hitlers og Nazismens mål og ideologi er jo basert på rasisme, målet er å utrydde ekstremt store mengder mennesker, mens Kommunisme har i grunnlegende teori mål i å forbedre samfunnet ved å gi noe slikt som likestilling. Jeg vil også minne på at kommunismen, for mange (ikke alle) ikke var det skrekk bildet Vesten, sjølv Norge, gir. Selv sett en del intervju av forskjellige folk i Sovjet, og de hadde de ikke så forjævlig.

 

PErsonlig mener jeg at sadisme, tortur og deformering (uhuman forskning på mennesker etc) er mye verre en det at en person sender millioner av folk i døden ved krig og bombing etc. Selv om ting som røde khmer og en del krigshandlinger er helt jævlig, så handler denne tråen om den mest grusomme personen ikke nasjonen. Handlingene til mennesker som Josel Mangela eller Elizabeth Bathory (stemte på sistnemte) er mye mer grusomme enn nummer av folk som er blitt drept. Jeg vil minne på at Bathory for det meste uttryddet relativt unge kvinner i et jævla stort område på de mest forferdelige måter, og uten noen grunn (vis hun var en psykopat så var hun sannsynlig vis en løgner. Nesten alle psykopater har høy inteligens og lyger bedre enn noen andre.)

 

Uannsett, jeg ville bare si at jeg mener at sjølv om Hitler, Stalin og Mao kankje har drept sjukt mange folk, så har diktatorer og andre ledere, Napoloen, Alexander den store,Djengis Khan og mange keisere og konger alltid gjort lignende ting sjølv om kankje med mindre imponerende tall og mindre kunnskap, så fins det langt skumlere ting som mennesker har gjort.

 

EDIT: De som sier Lenin siden han skapte kommunismen mer enn mindre, kan lige godt si Karl marx som hadde grunntankene, og han var lite grusom.

Endret av Uncreativex
Lenke til kommentar

Stalin var jo værre en Hitler, imo. Stalin hadde jo sine egne konsentrasjonsleire, Gulag som de heter. Forskjellen er at Hitler hadde sine bare noen år, og Stalin hadde sine i titalls år.

 

Stalin tok jo blant annet å stoppet mattilførslen til et helt land, som resulterte i en massiv hungersnød. Så vil definitivt si at Stalin var værre.

Endret av NothgaliC
Lenke til kommentar
Stalin var jo værre en Hitler, imo. Stalin hadde jo sine egne konsentrasjonsleire, Gulag som de heter. Forskjellen er at Hitler hadde sine bare noen år, og Stalin hadde sine i titalls år.

 

Stalin tok jo blant annet å stoppet mattilførslen til et helt land, som resulterte i en massiv hungersnød. Så vil definitivt si at Stalin var værre.

Stalin er en skam for kommunismen.

Lenke til kommentar

Pol Pot fortjener en plass på lista. Å drepe 2 mill av en befolkning på 8 mill er bare grusomt. Det å fremstå som intelligent, f.eks. fordi man bruker briller, kunne være nok til å drepes.

 

Ellers går min stemme til Mengele, stort sett av grunner som er nevnt tidligere. Hitler og Stalin utførte ikke all grusomheten selv.

Lenke til kommentar
Pol Pot fortjener en plass på lista. Å drepe 2 mill av en befolkning på 8 mill er bare grusomt. Det å fremstå som intelligent, f.eks. fordi man bruker briller, kunne være nok til å drepes.

 

Ellers går min stemme til Mengele, stort sett av grunner som er nevnt tidligere. Hitler og Stalin utførte ikke all grusomheten selv.

Pol pot er en skam for kommunismen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
... Sjølv om Mao eller Stalin drepte sjukt mange mennesker, mer enn Hitler, så følgte iallefall Mao og Stalin en ideologi som i utgangspunktet var ganske grei. ...

 

Oh my god, er det slikt man lærer på skolen? Mao brød seg fint lite om det ideologiske. Hans mål var å karre til seg mest mulig makt i Kina. Da han gjennom kynisk renkespill og etter å ha gått over utallige lik omsider oppnådde status som landets diktator, ble målet hans å gjøre Kina mektigst mulig. Dette ble gjort ved å konfiskere stadig større mengder ris fra folket og selge det utenlands. Slik fikk han flere penger i kassen sin, mens folket ble sultefôret. Hvor mange millioner var det han sultet ihjel? 20? 40?

Lenke til kommentar
... Sjølv om Mao eller Stalin drepte sjukt mange mennesker, mer enn Hitler, så følgte iallefall Mao og Stalin en ideologi som i utgangspunktet var ganske grei. ...

 

Oh my god, er det slikt man lærer på skolen? Mao brød seg fint lite om det ideologiske. Hans mål var å karre til seg mest mulig makt i Kina. Da han gjennom kynisk renkespill og etter å ha gått over utallige lik omsider oppnådde status som landets diktator, ble målet hans å gjøre Kina mektigst mulig. Dette ble gjort ved å konfiskere stadig større mengder ris fra folket og selge det utenlands. Slik fikk han flere penger i kassen sin, mens folket ble sultefôret. Hvor mange millioner var det han sultet ihjel? 20? 40?

 

Les hva jeg faktisk skrev, at i utgangspunktet har kommunismen en find ideologi (ideene til Marx etc), at alle skal være likeverdige og at arbeidsklassen skal slippe undertrykkelse. Nå vil jeg ikke si at kommunismen i praksis var særlig subjektivt bra (tror personlig ikke på objektiv moral), men synet folk i Vesten arver er også SVÆRT overdrevent.

 

Det drittet vi blir mattet på skulen er for det meste sensurert bullshit, og jeg har lest om flere personer, som i utgangspunktet var fattige, som hadde det rimelig alreit i Soviet, og som lengter tilbake. Poenget mit er at selv om Kommunismen var ganske forferdelig for mange, så var det ikke helt slik som vi i Vesten lærer. Og i min mening, så er kommunismen i utgangspunktet mye bedre enn Nazismen, som i utgangspunktet vil uttrydde jøder/svake og folkeslag som ikke er Europeiske/Ariske.

Lenke til kommentar

men poenget var et komunsimen aldri var utgangspunktet for hverken Stalin eller Mao, kanskje Lenin, men det får vi vel aldri vite etter som han døde lengre før vi fikk virklig se hvordan leder han ville bli.

 

 

Stalin og Mao sammen med hitler ville enkelt og greit bare ta over så mye av verden som de kunne.

 

hva de brukte som unskylding(komunismen) har lite med det å gjøre

Lenke til kommentar
...

 

Én ting er at du har et alt for enkelt syn på kommunisme og nazisme. Noe annet er det at du ikke har forstått det jeg skrev.

 

Poenget mitt var jo nettopp at Mao ikke brød seg om noen ideologi. Han handlet kun ut fra hva som tjente hans egne interesser, og gav blaffen i sine medmennesker og deres kår og stilling. Om folk led eller hadde det bra, var ham likegyldig, og han ble ikke affisert av å se andre lide. Det var én tanke som stod i hodet på ham, og det var å skaffe mest mulig makt.

 

I den grad han gav uttrykk for ideologiske motiver, var det derfor for å vinne oppslutning slik at hans vei til makten ble enklere. Klisjéer om at han - og øvrige kommunistdespoter - "mente det godt" eller noe i den dur, er derfor totalt feilaktig. Den som f.eks. tror Maos lille røde gjenspeiler Maos virkelige tanker, er forferdelig naiv og kunnskapsløs.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...