Gå til innhold

Den mest grusomme personen i historien!


Juden

Den mest grusomme personen i historien  

759 stemmer

  1. 1. Den mest grusomme personen i historien

    • Stalin
      146
    • Hitler
      313
    • Josef Mengele
      153
    • Keiser Nero
      24
    • djengis Khan
      38
    • Idi amin
      20
    • Ed Gein
      24
    • Countess Elizabeth (Erzébet) Báthory
      41


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altså, hiltlers folk drepte jo ikke 10 mill engang. Mao's folk drepte minst 55mill. Han er slem han!

 

Men etter å ha lest litt så virka Vlad veldig grusom

 

Et folkemord er da et folkemord uansett omfang!?

Joa, men du er ikke den slemmeste hvis du "bare" har drept 10 millioner når en som er enda slemmere har drept 45 millioner mer enn deg :-)

 

Men siden det er den mest grusomme er jeg neimen ikke sikker. Hitler drepte jo flere enn Elizabeth Bâthory men han var da ikke mer grusom enn hun.

 

Redigert inn: Josef Mengele var jo rett og slett brutal så velger han, jeg!

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke historien til alle som er nevnt i avstemningen, men jeg ser Hitler og stalin nevnes ofte.

 

Stalin var MYE verre en Hitler. Stalin var blottet for medmennesklighet, anger, og samvittighet. Hitler var tross alt en familie mann sammmenlignet med Stalin.

 

Hitler var grusom, men han hadde et svært apperat rundt seg som hjalp han med alt.

 

Stalin slo i hjel mye mer folk en Hitler noen gang var i nærheten av, den store forskjellen var at Stalin slo ihjel sine egne. Hitler sine drap var rasemotivert, som i og for seg er galt nok, men Stalin bare slo ihjel. I tillegg var han meget paranoid og stanhaftig. (trodde feks ikke på at Hitler angrep sovijet, noe som er en av hovedgrunnene at hitler kom så langt inn i landet som han gjorde)

 

Han slo feks ihjel alle bøndene i soviet, slik at det ble hungersnød. Antagelig døde millioner bare som følge av dette. Eneste som hadde mat var stalin selv.

Lenke til kommentar
Altså, hiltlers folk drepte jo ikke 10 mill engang. Mao's folk drepte minst 55mill. Han er slem han!

 

Men etter å ha lest litt så virka Vlad veldig grusom

 

Et folkemord er da et folkemord uansett omfang!?

Joa, men du er ikke den slemmeste hvis du "bare" har drept 10 millioner når en som er enda slemmere har drept 45 millioner mer enn deg :-)

 

Men siden det er den mest grusomme er jeg neimen ikke sikker. Hitler drepte jo flere enn Elizabeth Bâthory men han var da ikke mer grusom enn hun.

 

Redigert inn: Josef Mengele var jo rett og slett brutal så velger han, jeg!

 

Jeg synes det blir litt vanskelig å si at et folkemord er verre et et annet fordi flere folk har blitt drept. Og jeg synes det blir feil å si at en folkemorder er verre enn en annen fordi han har drept flere.

Om man dreper ti tusen mennesker av en folkegruppe med giftgass, om man dreper en million med skytevåpen, om man dreper ti millioner ved å begrave dem levende eller om man dreper femti tusen ved å sulte dem i hjel så vil jeg kalle det et folkemord. Og jeg vil kalle dem som står bak folkemordet for folkemordere.

 

Kort og godt, har man stått bak noe slikt så er man en folkemorder og en grusom person slik jeg ser det.

Så uansett om det dreier seg om Hitler, Stalin, Kjemiske Ali eller hvem det nå mått være, jeg stempler dem som folkemordere.

Lenke til kommentar
Muhammed var vel den mest fordomsfulle.

Herregud, høres ut som om du kjente fyren personlig jo! Gi deg.

 

Og alle dere som sier at "han som skapte religion" er den værst: religion er ikke noe en person har funnet opp, jeg tror det har kommer fram fordi mennesker trenger "enkle" forklaringer i dårlige tider. Vi er veldig nysjerrige(spelling, please) og har ikke god nok tålmodighet til å vente til vi har nok kunnskap til å finne forkalringen. :)

Lenke til kommentar

Det jeg ser på som grusomt er hva personene kan få seg til å gjøre uten at det går spsielt utover dem.

 

At Mengele kunne sy hovedpulsårene til to barn sammen for å se om de ble siamesiske tvillinger er for min del mye verre enn det Hitler gjorde.

 

Mengele drepte mennesker på de mest grusomme måtene, Hitler og Stalin var anvarlige for mange mord.

Lenke til kommentar
Det jeg ser på som grusomt er hva personene kan få seg til å gjøre uten at det går spsielt utover dem.

 

At Mengele kunne sy hovedpulsårene til to barn sammen for å se om de ble siamesiske tvillinger er for min del mye verre enn det Hitler gjorde.

 

Mengele drepte mennesker på de mest grusomme måtene, Hitler og Stalin var anvarlige for mange mord.

 

Hva med dem som gav Mengele muligheten til å drive på som han gjorde? Og de som ikke reagerte på det han gjorde? Synes i seg selv at de kan kalles vel så grusomme.

Lenke til kommentar
Hvem er ifølge dere den mest grusomme personen i historien.

 

Ifølge meg så er det nok Hitler. Grunnen er fordi han drepte en masse folk. Viste ingen nåde. Han var nesten umenneskelig på en måte.

 

Ja, men var det Hitler som faktisk drepte alle dei menneska. Å beordra drap e ein ting, men å utføra er ein anna...

Lenke til kommentar
Hvem er ifølge dere den mest grusomme personen i historien.

 

Ifølge meg så er det nok Hitler. Grunnen er fordi han drepte en masse folk. Viste ingen nåde. Han var nesten umenneskelig på en måte.

 

Ja, men var det Hitler som faktisk drepte alle dei menneska. Å beordra drap e ein ting, men å utføra er ein anna...

 

Men det var Hitler som beordret angrepet som startet krigen. Men på en annen side så deltok ikke han i angrepet. Jeg sier meg enig i at dem som støtter en tyrann er like ille som tyrannen om det var det du mente.

Lenke til kommentar

Virker som at denne tråden er dominert av store herskere på "feil" side av skalaen. Det finnes da vitterligen verre folk enn disse? Hvis vi snakker om grusom som en personlig attributt, ville jeg si at middelalderens bødler og torturister havner langt over Hitler på listen. Det krever ganske mye mer grusomhet å utføre disse handlingene enn å beordre dem gjort!

 

EDIT: Pepsico: Er det grev Vlad fra transilvania du mener? Han som tredde fiendene sine på staker?

Vil ikke si at han var spesielt grusom. De fleste (alle?) som ble trædd på staker var jo uansett drept i krigen, og tjente et formål som avskrekkende på andre land som ville invadere. Sett på den måten var jo Vlad bare en ekspert i psykologisk krigføring, og hans grusomhet tangerte vel bare taktikkene i middelalderen der man slengte fiendens avhogde hoder med katapulter over borgmurene.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
EDIT: Pepsico: Er det grev Vlad fra transilvania du mener? Han som tredde fiendene sine på staker?

Vil ikke si at han var spesielt grusom. De fleste (alle?) som ble trædd på staker var jo uansett drept i krigen, og tjente et formål som avskrekkende på andre land som ville invadere. Sett på den måten var jo Vlad bare en ekspert i psykologisk krigføring, og hans grusomhet tangerte vel bare taktikkene i middelalderen der man slengte fiendens avhogde hoder med katapulter over borgmurene.

Han var imidlertid en brutal hersker og lot anslagsvis mellom ti og tyve tusen mennesker, blant annet tyrkiske krigsfanger, bli spiddet levende på påler uten å skade vitale organer slik at smerten varte lenger før døden inntraff.

Høres da ganske ille bli tredd levende på påle gjennom anus

Lenke til kommentar
Hvem er ifølge dere den mest grusomme personen i historien.

 

Ifølge meg så er det nok Hitler. Grunnen er fordi han drepte en masse folk. Viste ingen nåde. Han var nesten umenneskelig på en måte.

 

Ja, men var det Hitler som faktisk drepte alle dei menneska. Å beordra drap e ein ting, men å utføra er ein anna...

 

Men det var Hitler som beordret angrepet som startet krigen. Men på en annen side så deltok ikke han i angrepet. Jeg sier meg enig i at dem som støtter en tyrann er like ille som tyrannen om det var det du mente.

 

Ja, det var det eg meinte ja..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg vil heller stemme på alternativene som ikke står oppført i lista, og det er alle paver i Roma gjennom hele middelalderen dvs.fra år 700 til 1500 e.kr. Rent historisk kan jeg ikke finne noen personer som er så til de grader direkte ansvarlig for så mange kriger og så mange døde mennesker, og som i tillegg har vært så korrupt og handlet ut i fra egoistiske preferanser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...