Gå til innhold

Den mest grusomme personen i historien!

Juden

Den mest grusomme personen i historien  

759 stemmer

1. 1. Den mest grusomme personen i historien

• Stalin
      146
    • Hitler
      313
    • Josef Mengele
      153
    • Keiser Nero
      24
    • djengis Khan
      38
    • Idi amin
      20
    • Ed Gein
      24
    • Countess Elizabeth (Erzébet) Báthory
      41

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

De kristne var jo relativt grusomme da de brente folk på bålet :/

Hva med Kinas 1st keiser eller Vlad aka Dracula , de var jo heller ikke choir boys :/

(Tore Strømøy er rimelig fæl....lol)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dr Josef Mengele

Under hans opphold i Auschwitz fikk Mengele tilnavnet «dødsengelen» siden han, sammen med andre leger, bestemte hvilke fanger som skulle sendes umiddelbart til gasskammeret, og hvilke som skulle utnyttes til slavearbeid eller eksperimenter.

Mengele var spesielt interessert i tvillinger. Alle tvillinger ble plassert på en egen brakke. Nesten alle eksperimentene hans var av tvilsom vitenskapelig verdi, og med total mangel på etikk. Eksperimentene inkluderte blant annet å forandre øyenfarve på barn med å sprøyte kjemikalier inn i øynene deres, amputasjoner og brutale operasjoner. I ett eksperiment prøvde han å få to tvillinger til å bli siamesiske tvillinger ved å sy hovedpulsåren deres sammen, men dette resulterte bare i alvorlige infeksjoner. Nesten alle de overlevende ifra Mengeles eksperimenter ble myrdet.

Ingen av eksperimentene Mengele utførte, gav mer kunnskap om kroppens

funksjoner

Hitler og Stalin var grusomme personer de og men syns Josef Mengle har påført mennesker mer død og lidelse,og særlig pågrunn av at han gjorde det selv.

Istedenfor å gi ordrer

8344969[/snapback]

Enig med dette jeg!

Lenke til kommentar

Josef Mengele må være den mest grusomme av mennesker gjennom tidene. Riktig nok så er det Hitler som hadde det store ansvaret men det var Josef Mengele som personlig valgte hvem av menneskene som kom til Auschwich som skulle gasses med en gang eller bruke til slavearbeid eller eksperimenter. Og eksperimentene var det Josef Mengele selv som utførte og disse var grusomme og barbariske, nesten ingen av disse stakkars menneskene overlevde.

For noen eksempeler:

Han sprøytet kjemikalier rett inn i øynene på barn i et forsøk på og forandre øyenfargen deres.

Han prøvde en gang og sy sammen to tvillinger for og se om han kunne gjøre de til siamesiske tvillinger. Men dette førte kun til forerderlige infeksjoner og de stakkar jente døde. Han var hele tiden veldig opptatt av tvillinger og hadde de sortert bort i spesifikke brakker.

I tillegg mange amputasjoner og andre grusomme operasjoner.

(hentet fra norske wikipedia)

Så da er det kanskje ikke rart jeg mener dette må være historiens mest grusomme mann. Joda Hitler, Himmler, Stalin, Mao, Pol Pot etc. var alle grusomme menn. Men forskjellen er at Josef Mengele sto ikke i bakgrunnen og bare beordret og så på slik disse andre gjorde. Han var den som gjorde disse grusomme tingene selv med sine egne hender, og han ble aldri tatt eller straffet for det. Han druknet i sitt eget basseng i sør-amerika hvor han hadde levd glader dager.

Visstnok drev han alt fra leketøyfabrikk til legemiddelprodusent der nede.

Og at denne mannen slapp all straff gjør bare saken værre. Han hadde faktisk blitt tatt av amerikanerne når krigen var over men han kledde seg ut som en vanlig tysk soldat og fikk da bare ordiner krigsfangenskap, så flyktet han til Argentina etter at han slapp ut. Amerikanerne visste faktisk ikke hvem han var, og selve svaret fikk man da man tok DNA test av liket hans i 1985...han døde i 79.

Håper han grilles fint der han er nå..

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar
Men forskjellen er at Josef Mengele sto ikke i bakgrunnen og bare beordret og så på slik disse andre gjorde. Han var den som gjorde disse grusomme tingene selv med sine egne hender, og han ble aldri tatt eller straffet for det.

9526978[/snapback]

Enig der. Hitler var en grusom person, men han utførte jo ikke særlig mye "selv", Josef Mengele drepte jo, og gjorde andre grusomme ting med bare sine egne hender.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Josef Mengele

Eksperimenter: Han sprøytet farge inn i øynene til mange jødiske barn for han ville ha øynene deres blå. Det førte ofte til total blindhet og et pinefullt øyeblikk.

Flere som får litt galgenhumor her?

Stemte på Mengele selv, ettersom at han gjorde det personlig, istedenfor å gi ordrer. Og det han gjorde var også helt sinnsykt.

Det verste er at han slapp unna uten straff.

Lenke til kommentar

Jeg gikk for Mengele. Store ledere som Hitler og Stalin hadde en ideologi (forvrengt sådan) de brente for. De hadde en plan som skulle gjøre alt så mye bedre i deres øyne. De var på ingen måte noen engler eller helter, men det er noe substans i deres "politikk".

Mengele gikk brutalt løs på uskyldige mennesker som ikke kunne forsvare seg på noen måte. Barn, funksjonshemmede, tvillinger, jøder.. fikk grusom behandling spesielt myntet på de, med intet medisinsk grunnlag. Han krysset alle moralske linjer. Brukte mennesker til de mest morbide forsøkene - helt uten resultat i både feltmedisinering og for generell forskning. Det var ren ondskap som utspilte seg. Mangel på anger, empati, ideologi, politikk og moral gjør at Mengele topper min liste.

Hadde vi bare visst mer om Gulag.

Lenke til kommentar
Jeg er enig, men Hitler sørget jo for tapet av 71millioner mennesker hvorav 40 Millioner var sivile...Kilde

Disse tapene hadde ikke skjedd hvis ikke WW II hadde inntredd, så for meg er Hitler langt værre en Stalin. Selv om Stalin får en god andreplass med de mange politiske fangene og gulag!

Hitler startet jo ikke hele krigen på egen hånd. Tyskland invaderte Polen, noe som tvang Storbritannia og Frankrike inn i krigen på grunn av løfter de hadde gjort overfor Polen. De andre landene Tyskland okkuperte ga liten motstand. At USA kom inn i krigen var jo slett ikke Tysklands verk.

Han hadde makten til å hindre krigen.

Hvis Storbritannia/USA aldri hadde blitt trukket inn i krigen, ville jødene vært nærmest utryddet for godt. Før eller siden så måtte noen blande seg inn i krigen, og Hitler må jo ha vært klar over det når han gir ordre om å slakte en hel folkegruppe.

Endret av kaken
Lenke til kommentar

Jeg synes det er vanskelig å kåre en bestemt person. Enhver krigsforbryter, diktator, folkemorder mm som er skyld i store materielle ødeleggelser, utallige drepte (både militære og sivile) og/ eller en eller flere kriger synes jeg kvalifiserer som grusom.

Og har en person utført et folkemord synes jeg det blir litt feil å si at den som utførte folkemordet ikke er like ille som en annen person som også utførte et folkemord der flere ble drept.

Lenke til kommentar

Å stemme på Hitler som den mest grusomme blir en smule dumt imo. Hva med Heinrich Himmler? Himmler hadde trolig mer å gjøre med holocaust enn det Hitler hadde. Men Hitler hadde jo mulighet til å stoppe det, kanskje derfor han var så grusom som mange vil ha det til.

Hitler var også en pyse i forhold til Mao, Stalin og ikke minst Pol Pot? Pol Pot tok indirekte livet av 25% av Kambodsjas befolkning og vinner derfor denne "konkuransen". Folkemord og krig har nok dessverre lite å gjøre med menneskelig grusomhet. Er ihverfall forskjell på maktsyk og menneskelig grusomhet i mine øyner. Men om maktsyk er det samme som grusom så er det bare å ta seg et år i det Norske forsvar så finner du fort historiens mest grusomme personer samlet på et sted. Gi en vanlig person makt over andre mennesker blir man som oftest litt koko.

/sarcasm on

Jeg lurer også litt på hvorfor ingen har nevnt Napoelen. Tenk på alle som som døde pga hans krigføring rundt om i Europa. /sarcasm off

Av store ledere holder jeg uansett en knapp på Ivan den Grusomme. Mentalt skadd fra han var liten og hadde som hobby å drepe uskyldige dyr i ung alder. Et klassisk eksempel på en maniac. Han likte også å voldta damer han fant på gatene for så å henge dem i ettertid. Han hadde heller ingen ideologi å gjemme seg bak.

Lenke til kommentar

Støtter den med at den/de som fant på religioner er de mest grusomme personene i historien.

Hvorfor er det slik at hvis en person mener noe, så blir han stemplet som sinnsyk. Mens hvis en gruppe går sammen og mener det samme om noe er det en religion?

Uten religion hadde vi ikke hatt de grusomme personene du nevner her. Eller..?

Alle religiøse folk er sinnsyk... Ateist FTW

Endret av jadu
Lenke til kommentar
Støtter den med at den/de som fant på religioner er de mest grusomme personene i historien.

Hvorfor er det slik at hvis en person mener noe, så blir han stemplet som sinnsyk. Mens hvis en gruppe går sammen og mener det samme om noe er det en religion?

Uten religion hadde vi ikke hatt de grusomme personene du nevner her. Eller..?

Alle religiøse folk er sinnsyk... Ateist FTW

Så om jeg bestemmer meg for å skape en religion som har som mål å skape en bedre verden for alle mennesker så er jeg per definisjon grusom og min religion vil skape mange grusomme mennesker?

Guns don't kill people, people kill people. Prøv å bytt ut guns med religion. Makes sense?

Religion i vår tid fører jo som oftest med seg mye mer godt enn vondt og at noen mennesker har utnyttet forskjellige religioner opp gjennom tidene er ikke religionen i seg selv sin feil. Når det klart og tydelig står i bibelen at man ikke skal drepe, hvordan har det seg da at kristendommen står bak så mange mord?

Dessuten er også ateister sinnsyke om man følger din tankegang. Gitt at alle mennesker som går sammen i grupper og mener det samme om noe er sinnsyke.

Ateister er en stor gruppe mennesker som deler sin mening om de ikke tror på noe, ergo vi kan stemple dem som sinnsyke.

Vitenskapsmenn som tror på big bang teorien er vel også en slik gruppering og kan stemples som sinnsyke.

Men nå har det seg heldigvis slik at hvis en person mener noe, så blir han ikke stemplet som gal.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...