Gå til innhold

Gode quotes fra bibelen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"If you are not careful to keep all of Yahweh's laws, then all of the following curses will befall and overtake you. Though you will get engaged to marry a woman, another man will rape her. Yahweh will take delight in ruining and destroying you. He will afflict you with hemorrhoids, scurvy, and the itch, and you will find no cure. Yahweh will strike you with foul ulcers, boils, and tumors from which there will be no cure, from the sole of your foot to the top of your head. Yahweh will strike you with madness, blindness, and confusion until you grope your way around at noon like a blind man groping in the dark, and your steps lead you nowhere. Yahweh will send wild animals to attack you. You will eat the flesh of your own sons and daughters. Yahweh will strike you down with consumption, fever, rash, drought, blight, and mildew. And these will pursue you until your ruin. Your dead body will be carrion for all wild birds and all wild animals, with no one to scare them away. All of these curses will befall you for not having obeyed the voice of Yahweh your God by keeping his laws which he has laid down for you."-Deuteronomy 28:15-63.

Har ikke skjedd med meg enda. :D

"When you purchase a Hebrew slave"

Jaha, så bibelen oppfordrer til slaveri? Hva skjedde med menneskeverd?

"...his service will last for six years."

Fair 'nough...

"In the seventh year he will leave a free man. If his master gives him a wife and she bears him sons or daughters, the wife and children will belong to the master, and he will depart alone. But if the slave says to you, "I do not want to leave you," because he loves you and your family, and is well off with you, then you must take an awl and drive it through the slave's ear and into the door. He will be your servant forever."

HVA FAEN?! Syk sadisme her? Kutte av øret?! HALLO=!

"If a man sells his daughter as a slave, she will not leave as male slaves do."

Idioti over en lav sko.

"If she does not please her master who intended her for himself he must let her be bought back. If someone beats his slave, and the slave dies at his hands, he shall certainly be avenged. But should the slave survive for one day or two, he will pay no penalty because the slave is his owner's property."

Bra de tror på himmelen, ellers ville dette bare vært. Idiotisk. Dumt!

Endret av Okstad
Lenke til kommentar

Et par fra ordspråkene:

"Det er bedre å bo i en krok på taket

enn å være i hus med en trettekjær kvinne."

(21:9) - Dette ser jeg for meg er skrevet av Salomo på den dagen hvor alle hans 700 koner hadde PMS samtidig ;)

Og en annen som er veldig god:

"Som en gullring i et grisetryne

er en vakker kvinne uten vett."

(11:22)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Husker ikke hvor det er fra akkurat nå, men;

"Dine tenner er som nyklipte sauer opp av en vanndam"

er sikkert noe av det mest romantiske noen kunne funnet på å si.

(Mulig jeg formulerte det litt feil, men jeg gidder ikke leite.)

Lenke til kommentar
Husker ikke hvor det er fra akkurat nå, men;

"Dine tenner er som nyklipte sauer opp av en vanndam"

er sikkert noe av det mest romantiske noen kunne funnet på å si.

(Mulig jeg formulerte det litt feil, men jeg gidder ikke leite.)

8696105[/snapback]

Det er nok hentet fra Salomos høysang kapittel 4.

Skjit au, tar med hele greia. (Ikke rart Salomo hadde en grei mengde koner, mannen viste hvordan han skulle sjarmere ett kvinnfolk) se her:

Hvor vakker du er, min elskede.

Å, hvor vakker du er!

Dine øyne bak sløret er som duer.

Ditt hår er lik en flokk av geiter

som bølger ned fra Gileads fjell.

2 Dine tenner er som nyklipte sauer

når de kommer opp fra vaskedammen.

Alle har de tvillinger,

og ingen av dem har mistet sine lam.

3 Dine lepper er som skarlagensbånd,

og yndig er din munn.

Som en skive av et granateple

er tinningen bak sitt slør.

4 Din hals er som Davids-tårnet,

bygd til våpenhus.

Der henger tusen skjold,

alle heltenes rundskjold.

5 Dine bryster er lik to rådyrkalver,

lik gasellens tvillinger

som beiter mellom liljer.

6 Når dagen blir sval, og skyggene flyr,

da går jeg til myrraberget,

til haugen som anger av røkelse.

7 Min elskede, alt ved deg er vakkert;

det fins ikke lyte på deg.

Lenke til kommentar

Matematikk:

Lengst sør i deres land, i Negev, nær grensen til Edom, lå disse byene: Kabse’el, Eder og Jagur, Kina, Dimona og Adada, Kadesj, Hasor og Jitnan, Sif, Telem og Bealot, Hasor-Hadatta og Kerijot-Hesron (som nå heter Hasor), Amam, Sjema og Molada, Hasar-Gadda, Hesjmon og Bet-Pelet, Hasar-Sjual, Be’er-Sjeba og Bisjotja, Ba’ala, Ijjim og Esem, Eltolad, Kesil og Horma, Siklag, Madmanna og Sansanna, Lebaot, Sjilkim, Ajin og Rimmon, i alt tjueni byer med landsbyer.

Jos 15,21-32

Lenke til kommentar
"Øye for øye, tann for tann."

8351093[/snapback]

Jeg liker bedre dette, fra Matteus kapittel 5:

38 Dere har hørt det er sagt: ' Øye for øye og tann for tann.' 39 Men jeg sier dere: Sett dere ikke til motverge mot den som gjør ondt mot dere. Om noen slår deg på høyre kinn, så vend også det andre til. 40 Vil noen saksøke deg og ta skjorten din, så la ham få kappen også. 41 Om noen tvinger deg til å følge med én mil, så gå to med ham. 42 Gi til den som ber deg, og vend ikke ryggen til den som vil låne av deg.

:)

Matematikk:

Lengst sør i deres land, i Negev, nær grensen til Edom, lå disse byene: Kabse’el, Eder og Jagur, Kina, Dimona og Adada, Kadesj, Hasor og Jitnan, Sif, Telem og Bealot, Hasor-Hadatta og Kerijot-Hesron (som nå heter Hasor), Amam, Sjema og Molada, Hasar-Gadda, Hesjmon og Bet-Pelet, Hasar-Sjual, Be’er-Sjeba og Bisjotja, Ba’ala, Ijjim og Esem, Eltolad, Kesil og Horma, Siklag, Madmanna og Sansanna, Lebaot, Sjilkim, Ajin og Rimmon, i alt tjueni byer med landsbyer.

Jos 15,21-32

8702533[/snapback]

Du klarer vel å forstå at landsbyene er tatt med i listen?

Lenke til kommentar
Matematikk:

Jos 15,21-32

8702533[/snapback]

8768383[/snapback]

Tell dem :)

Lenke til kommentar
Matematikk:

Jos 15,21-32

8702533[/snapback]

8768383[/snapback]

Tell dem :)

8768434[/snapback]

29 byer og syv landsbyer er listet opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...