1915 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Ja, sånn er livet 8346884[/snapback] det var jo synn ^^ har instalert vista nå. har hatt det 3 ganger før. har raptor disk. og det bråker. aldrig vile eller? ;/ + at skjermkortet bårker sånn. vifta roer seg aldig. skjermkortet er ikke laget for vista ;/ tror jeg... ;/ Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Ja, sånn er livet 8346884[/snapback] det var jo synn ^^ har instalert vista nå. har hatt det 3 ganger før. har raptor disk. og det bråker. aldrig vile eller? ;/ + at skjermkortet bårker sånn. vifta roer seg aldig. skjermkortet er ikke laget for vista ;/ tror jeg... ;/ 8346914[/snapback] Raptoren din bråker som bare f**** fordi du har tjenesten Windows Search påslått. Slå av denne, så vil maskinen din roe seg betraktelig. Skjermkortvifta de får kjørt seg pga Aero grensesnittet. Deaktiver Aero eller skaff deg en Zalman-vifte til skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Ja, sånn er livet 8346884[/snapback] det var jo synn ^^ har instalert vista nå. har hatt det 3 ganger før. har raptor disk. og det bråker. aldrig vile eller? ;/ + at skjermkortet bårker sånn. vifta roer seg aldig. skjermkortet er ikke laget for vista ;/ tror jeg... ;/ 8346914[/snapback] Raptoren din bråker som bare f**** fordi du har tjenesten Windows Search påslått. Slå av denne, så vil maskinen din roe seg betraktelig. Skjermkortvifta de får kjørt seg pga Aero grensesnittet. Deaktiver Aero eller skaff deg en Zalman-vifte til skjermkortet ditt. 8346926[/snapback] hvor finner jeg og slår av Windows Search. samme med Aero? Endret 10. april 2007 av 1915 Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 F.eks i services (tjenester). Jeg foreslår at du googler på services in Vista. Ellers leser du beskrivelsen som står i kollonen ved siden av tjenestenavnet. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 (endret) F.eks i services (tjenester). Jeg foreslår at du googler på services in Vista. Ellers leser du beskrivelsen som står i kollonen ved siden av tjenestenavnet. 8346955[/snapback] HÆ? vanskelig bare å si det? ;/ har tatt av kabeln til vifta på skjermkortet. er det farlig? en kompis av meg gjorde det. han har aldrig nooen prob da =) ytelse/varme? Endret 10. april 2007 av 1915 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Windows Vista Services Windows Vista has several new services and features that we do not all need. Here is a list of services that can be safely disable. Before we get started, let me show you how to disable services in Windows Vista. Follow the steps below to get started with the Services In Vista: 1. Click “Start” and then “Run”. 2. Type in “services.msc” and press “OK”. The Services applet will now load. 3. To stop and disable a service, just right click on a service and select Properties. 4. Then, in the properties box change the Startup type to “”Disabled” and hit “OK”. The next time that you restart your computer the service will no longer be able to start. så kommer det opp dette(bildet) finner ikke service and select Properties...? :S Endret 10. april 2007 av 1915 Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Windows Vista Services Windows Vista has several new services and features that we do not all need. Here is a list of services that can be safely disable. Before we get started, let me show you how to disable services in Windows Vista. Follow the steps below to get started with the Services In Vista: 1. Click “Start” and then “Run”. 2. Type in “services.msc” and press “OK”. The Services applet will now load. 3. To stop and disable a service, just right click on a service and select Properties. 4. Then, in the properties box change the Startup type to “”Disabled” and hit “OK”. The next time that you restart your computer the service will no longer be able to start. så kommer det opp dette(bildet) finner ikke service and select Properties...? :S 8346984[/snapback] HAHAH, det er ikke pent å le, men jeg klarer ikke å dy meg. Services er det bilder du har oppe der. Mulig du burde lese litt mer om Windows generelt, for slike ting burde du vite om hvis du skal tweake maskinen din... Når det gjelder skjermkortvifta, så er det en svært god grunn til at vifta er der. Varme er helt riktig gjettet. Spander heller på deg en god skjermkortvifte som ikke bråker. Bare så du det vet, services er det samme som tjenester. Tjenester er en rekke funksjoner som kjører automagisk når maskinen din starter eller når du starter opp et program som krever en viss tjeneste. Når du trykker [ctrl] + [alt] + [del], så får du opp taskmanager (oppgavebehandling). De programmene som der er listet har prosesser. En prosess kan ha flere tjenester. you see ? Hvis nei: Les litt generelt om Windows. Hvis ja: grav videre i hva tjenestene gjør (services) og hva som lønner seg for deg å skru av... lykke til! Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Windows Vista Services Windows Vista has several new services and features that we do not all need. Here is a list of services that can be safely disable. Before we get started, let me show you how to disable services in Windows Vista. Follow the steps below to get started with the Services In Vista: 1. Click “Start” and then “Run”. 2. Type in “services.msc” and press “OK”. The Services applet will now load. 3. To stop and disable a service, just right click on a service and select Properties. 4. Then, in the properties box change the Startup type to “”Disabled” and hit “OK”. The next time that you restart your computer the service will no longer be able to start. så kommer det opp dette(bildet) finner ikke service and select Properties...? :S 8346984[/snapback] HAHAH, det er ikke pent å le, men jeg klarer ikke å dy meg. Services er det bilder du har oppe der. Mulig du burde lese litt mer om Windows generelt, for slike ting burde du vite om hvis du skal tweake maskinen din... Når det gjelder skjermkortvifta, så er det en svært god grunn til at vifta er der. Varme er helt riktig gjettet. Spander heller på deg en god skjermkortvifte som ikke bråker. Bare så du det vet, services er det samme som tjenester. Tjenester er en rekke funksjoner som kjører automagisk når maskinen din starter eller når du starter opp et program som krever en viss tjeneste. Når du trykker [ctrl] + [alt] + [del], så får du opp taskmanager (oppgavebehandling). De programmene som der er listet har prosesser. En prosess kan ha flere tjenester. you see ? Hvis nei: Les litt generelt om Windows. Hvis ja: grav videre i hva tjenestene gjør (services) og hva som lønner seg for deg å skru av... lykke til! 8347011[/snapback] skjønner ikke noe :S hmmz men edit da: hvordan slår jeg av Windows Search når jeg har fått svar på det legger jeg meg og tar mere imorgen ^^ Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Windows Vista Services Windows Vista has several new services and features that we do not all need. Here is a list of services that can be safely disable. Before we get started, let me show you how to disable services in Windows Vista. Follow the steps below to get started with the Services In Vista: 1. Click “Start” and then “Run”. 2. Type in “services.msc” and press “OK”. The Services applet will now load. 3. To stop and disable a service, just right click on a service and select Properties. 4. Then, in the properties box change the Startup type to “”Disabled” and hit “OK”. The next time that you restart your computer the service will no longer be able to start. så kommer det opp dette(bildet) finner ikke service and select Properties...? :S 8346984[/snapback] HAHAH, det er ikke pent å le, men jeg klarer ikke å dy meg. Services er det bilder du har oppe der. Mulig du burde lese litt mer om Windows generelt, for slike ting burde du vite om hvis du skal tweake maskinen din... Når det gjelder skjermkortvifta, så er det en svært god grunn til at vifta er der. Varme er helt riktig gjettet. Spander heller på deg en god skjermkortvifte som ikke bråker. Bare så du det vet, services er det samme som tjenester. Tjenester er en rekke funksjoner som kjører automagisk når maskinen din starter eller når du starter opp et program som krever en viss tjeneste. Når du trykker [ctrl] + [alt] + [del], så får du opp taskmanager (oppgavebehandling). De programmene som der er listet har prosesser. En prosess kan ha flere tjenester. you see ? Hvis nei: Les litt generelt om Windows. Hvis ja: grav videre i hva tjenestene gjør (services) og hva som lønner seg for deg å skru av... lykke til! 8347011[/snapback] skjønner ikke noe :S hmmz men edit da: hvordan slår jeg av Windows Search når jeg har fått svar på det legger jeg meg og tar mere imorgen ^^ 8347017[/snapback] Kristus kidd.. Du har jo tjeneste bildet opp forran deg jo! Det er jo det bildet du har postet!! Jeg har prøvd å fortelle deg nå i to poster et tjenester = services. Jeg bare brukte eng navn.. Seriøst. hvor gammel er du? Det har ingenting å si igrunn, men jeg føler at jeg forklarer noe du absolutt ikke har grunnlag for å skjønne. Sorry. Jeg anbefaler deg absolutt å lese litt mer om PC og Windows generelt. Mange gode tråder her som gir deg nok info til å forstå. Sorry, ikke meningen å bryte moralen din.. God natt Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 slutt å vær frekk. hmm.. hvilken av dem er det jeg skal stoppe? ALLE? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) slutt å vær frekk. hmm.. hvilken av dem er det jeg skal stoppe? ALLE? 8347058[/snapback] Jeg er ikke frekk. Men jeg kan si ja: stopp alle. Men det er ikke så lurt. Om du ikke vet hvem du skal stoppe, eller har lyst til å høre på meg for hvordan du skal finne ut av det, så kan du ha det så godt. Jeg prøvde å hjelpe deg, du ville ikke høre. Du kommer ingen vei med å ikke lese hva andre poster til svar, eller høre på rådene som kommer. EDIT: jeg postet faktisk hvilken tjeneste du skal stoppe litt lengre opp her. Beviser nok engang at du ikke gidder å lese postene ordentlig. Endret 10. april 2007 av andylove Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor slutt å vær frekk. hmm.. hvilken av dem er det jeg skal stoppe? ALLE? 8347058[/snapback] Jeg er ikke frekk. Men jeg kan si ja: stopp alle. Men det er ikke så lurt. Om du ikke vet hvem du skal stoppe, eller har lyst til å høre på meg for hvordan du skal finne ut av det, så kan du ha det så godt. Jeg prøvde å hjelpe deg, du ville ikke høre. Du kommer ingen vei med å ikke lese hva andre poster til svar, eller høre på rådene som kommer. 8347061[/snapback] jeg leste. forstod det ikke. dårlig forklar kansje? sa aldrig noe om hvilke av dem jeg skulle slå av ;P Endret 10. april 2007 av 1915 Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) slutt å vær frekk. hmm.. hvilken av dem er det jeg skal stoppe? ALLE? 8347058[/snapback] Jeg er ikke frekk. Men jeg kan si ja: stopp alle. Men det er ikke så lurt. Om du ikke vet hvem du skal stoppe, eller har lyst til å høre på meg for hvordan du skal finne ut av det, så kan du ha det så godt. Jeg prøvde å hjelpe deg, du ville ikke høre. Du kommer ingen vei med å ikke lese hva andre poster til svar, eller høre på rådene som kommer. 8347061[/snapback] jeg leste. forstod det ikke. dårlig forklar kansje? sa aldrig noe om hvilke av dem jeg skulle slå av ;P 8347064[/snapback] Jo, det gjorde jeg. Les posten min over igjen, jeg redigerte den. Men jeg kan gjenta meg selv: Du skal stoppe tjensten "Windows Search". Men du må selv finne ut av om du vil ha den til automatisk å starte hver gang Windows starter, eller om du vil ha den manuelt startet, eller kanskje disable den helt. Det har sine følger uansett hvilket valg du foretar deg. Endret 10. april 2007 av andylove Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor slutt å vær frekk. hmm.. hvilken av dem er det jeg skal stoppe? ALLE? 8347058[/snapback] Jeg er ikke frekk. Men jeg kan si ja: stopp alle. Men det er ikke så lurt. Om du ikke vet hvem du skal stoppe, eller har lyst til å høre på meg for hvordan du skal finne ut av det, så kan du ha det så godt. Jeg prøvde å hjelpe deg, du ville ikke høre. Du kommer ingen vei med å ikke lese hva andre poster til svar, eller høre på rådene som kommer. 8347061[/snapback] jeg leste. forstod det ikke. dårlig forklar kansje? sa aldrig noe om hvilke av dem jeg skulle slå av ;P 8347064[/snapback] Jo, det gjorde jeg. Les posten min over igjen, jeg redigerte den. Men jeg kan gjenta meg selv: Du skal stoppe tjensten "Windows Search". Men du må selv finne ut av om du vil ha den til automatisk å starte hver gang Windows starter, eller om du vil ha den manuelt startet, eller kanskje disable den helt. Det har sine følger uansett hvilket valg du foretar deg. 8347066[/snapback] takker for svar fikk det til nå.. weee kjører du vista selv btw? jeg kjører vista ultimate x86 ;D <3 Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor slutt å vær frekk. hmm.. hvilken av dem er det jeg skal stoppe? ALLE? 8347058[/snapback] Jeg er ikke frekk. Men jeg kan si ja: stopp alle. Men det er ikke så lurt. Om du ikke vet hvem du skal stoppe, eller har lyst til å høre på meg for hvordan du skal finne ut av det, så kan du ha det så godt. Jeg prøvde å hjelpe deg, du ville ikke høre. Du kommer ingen vei med å ikke lese hva andre poster til svar, eller høre på rådene som kommer. 8347061[/snapback] jeg leste. forstod det ikke. dårlig forklar kansje? sa aldrig noe om hvilke av dem jeg skulle slå av ;P 8347064[/snapback] Jo, det gjorde jeg. Les posten min over igjen, jeg redigerte den. Men jeg kan gjenta meg selv: Du skal stoppe tjensten "Windows Search". Men du må selv finne ut av om du vil ha den til automatisk å starte hver gang Windows starter, eller om du vil ha den manuelt startet, eller kanskje disable den helt. Det har sine følger uansett hvilket valg du foretar deg. 8347066[/snapback] takker for svar fikk det til nå.. weee kjører du vista selv btw? jeg kjører vista ultimate x86 ;D <3 8347073[/snapback] hurra... Ja, jeg kjører Vista Ultimate. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor slutt å vær frekk. hmm.. hvilken av dem er det jeg skal stoppe? ALLE? 8347058[/snapback] Jeg er ikke frekk. Men jeg kan si ja: stopp alle. Men det er ikke så lurt. Om du ikke vet hvem du skal stoppe, eller har lyst til å høre på meg for hvordan du skal finne ut av det, så kan du ha det så godt. Jeg prøvde å hjelpe deg, du ville ikke høre. Du kommer ingen vei med å ikke lese hva andre poster til svar, eller høre på rådene som kommer. 8347061[/snapback] jeg leste. forstod det ikke. dårlig forklar kansje? sa aldrig noe om hvilke av dem jeg skulle slå av ;P 8347064[/snapback] Jo, det gjorde jeg. Les posten min over igjen, jeg redigerte den. Men jeg kan gjenta meg selv: Du skal stoppe tjensten "Windows Search". Men du må selv finne ut av om du vil ha den til automatisk å starte hver gang Windows starter, eller om du vil ha den manuelt startet, eller kanskje disable den helt. Det har sine følger uansett hvilket valg du foretar deg. 8347066[/snapback] takker for svar fikk det til nå.. weee kjører du vista selv btw? jeg kjører vista ultimate x86 ;D <3 8347073[/snapback] hurra... Ja, jeg kjører Vista Ultimate. 8347076[/snapback] x32 eller x64? men NÅ legger jeg meg. kommer sikkert flere spørsmål imorgen. Endret 10. april 2007 av 1915 Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor slutt å vær frekk. hmm.. hvilken av dem er det jeg skal stoppe? ALLE? 8347058[/snapback] Jeg er ikke frekk. Men jeg kan si ja: stopp alle. Men det er ikke så lurt. Om du ikke vet hvem du skal stoppe, eller har lyst til å høre på meg for hvordan du skal finne ut av det, så kan du ha det så godt. Jeg prøvde å hjelpe deg, du ville ikke høre. Du kommer ingen vei med å ikke lese hva andre poster til svar, eller høre på rådene som kommer. 8347061[/snapback] jeg leste. forstod det ikke. dårlig forklar kansje? sa aldrig noe om hvilke av dem jeg skulle slå av ;P 8347064[/snapback] Jo, det gjorde jeg. Les posten min over igjen, jeg redigerte den. Men jeg kan gjenta meg selv: Du skal stoppe tjensten "Windows Search". Men du må selv finne ut av om du vil ha den til automatisk å starte hver gang Windows starter, eller om du vil ha den manuelt startet, eller kanskje disable den helt. Det har sine følger uansett hvilket valg du foretar deg. 8347066[/snapback] takker for svar fikk det til nå.. weee kjører du vista selv btw? jeg kjører vista ultimate x86 ;D <3 8347073[/snapback] hurra... Ja, jeg kjører Vista Ultimate. 8347076[/snapback] x32 eller x64? men NÅ legger jeg meg. kommer sikkert flere spørsmål imorgen. 8347078[/snapback] x86.... Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Slik er det som regel. Du kan ikke forvente å få finansiert en helt ny pc med topp komponenter med en gamme utslitt og attpåtil brukt pc. That's life. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Montolio: Hør hør. Og det gjelder ikke bare pc, det gjelder generelt alt her i verden. 1915: Enten selg pc for 4500 (om noen vil ha den, den høres litt herjet ut. Ødelagt nettverkskort. Tatt ut vifta på skjermkort) og tjen 4-5k for å kjøpe ny. Eller inse at du er stuck med pc'en du har og gjør det beste ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg