medlem-82104 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Heihei! Nå har jeg bestemt meg! Jeg skal skaffe meg ett digitalkamera Vel, nå har det seg slik at jeg ikke har kunnskap nok til å kunne gi meg ut på denne gale digitalkamera jungelen, så derfor søker jeg ekspertise fra deres side. Noen kriterier: - Koste maks 4000 (merk deg MAKS! Er bare 16 og har ikke jobb...) - Skal faktisk ta bildet når jeg trykker på knappen, og ikke 2 sekunder etterpå - Være greit med megapixler (Usikker på hvor mange jeg trenger for å få god kvalitet) - Batterilevetiden bør være god - Ha god skjerm - Være greit kompakt (dette er ikke så viktig) Noen som vet om et kjøp jeg ikke kommer til å angre på? Eventuelle erfaringer eller lignende? Alt som kan gjøre at jeg kan komme ett steg nærmere ett kjøp er velkommen! Andak Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Du trenger strengt tatt ikke mer enn 3-4 megapiksler med mindre du skal lage forstørrelser over A4. Og nærmer du deg A3, er det optikken og ikke megapikslene som er begrensningen. Mer enn 6-7 megapiksler er egentlig bare bortkastet, og kan skape mer støy, noe som kan gjøre at kamera med 10 megapiksler kan gi dårligere bilde enn et kamera med 5 megapiksler (for eksempel). Canon Ixus 850IS høres ut som et godt kamera for deg. Fordeler i følge dine kriterier: *Ca. 3500 kroner *Rask på utløseren *7 megapiksler, altså mer enn nok, men ikke så mye at det reduserer bildekvaliteten. *Godt batteri *Skarp og fin skjerm *Lite og nett. Lett å ha med i en lomme, eller festet i beltet med en egnet veske. Andre fordeler: *Vidvinkel tilsvarende 28mm *Optisk søker (har to fordeler. Hvis skjermen er vanskelig å se på grunn av sterkt lys kan man bruke denne, eller for å spare batteri. LCD skjermer tar ca. halvparten av batterilevetiden på et digitalkamera). *Optisk bildestabilisator *God optikk, god bildesensor og god signalbehandling som sammen sikrer god bildekvalitet med skarpe bilder og gode farger. Søk etter Ixus 850IS på forumet, så finner du mange anbefalinger og mer info. Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Jeg setter virkelig pris på sånne svar. Svarer på alt jeg spør om, og gir mer informasjon i tillegg! Godt at det enda er noen av dere TUSEN takk skal du ha, Afseth Andak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå