Boxster Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Jeg håper denne passer sånn noelunde her. Jeg letter etter et prgram som kan forandre navn på mange filer samtidig. Problemet ligger i at jeg har mange digitale bilder. Jeg vil gjerne at disse skal kunne ligge i samme mappe, men problemet er at de heter det samme. SÅ jeg vil gjerne ha et lite program som forandrer navnet til f.eks. tall i stigende rekkefølge. Finnes dette/ er dette mulig å lage? Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 vet ikke om det fins (men det gjør det nok...) men det er heller ikke noen umulighet å lage, har du snøring på (f.eks) Delphi så burde det ikke være så vanskelig, og du kunne f.eks dele dem opp i kategorier ved å gi filene navn som "hyttetur001.jpg" og oppover, slik ville du kunne ha litt oversikt over filene når du hadde en stappfull mappe, litt lettere en om bildene bare hette 001.jpg og oppover.... Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Stikk på f.eks http://www.download.com og søk på rename .. der vil du få opp et par programmer som kan mekke sånn batch-renaming av filer.. at du renamer en haug i slengen. Og sannsynligvis slenger dem i kataloger, bytter navn på dem .. osv.. har ikke testa så mange av dem, men du kan nå lese litt om dem, og prøve ut noen. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 The Rename Program gjør det du ber om. Det gjør også NameWiz. Skal du ha et program, ta alltid et søk på download.cnet.com :smile: Lenke til kommentar
alftore Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Vil bare opplyse om at dette er mulig i windows xp. Bbare merk flere filer samtidig og rename den ene av de så vil de andre få samme navn med et stigende tall etter. Lenke til kommentar
Naigewron Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Hva med en løsning der du tar katalognavnet bildene ligger i og slenger dette foran hver fil? Gir du katalogene greie navn da så er det lett å sortere bildene også, selv om de ligger i samme katalog. Programmet burde være rimelig greit i de fleste språk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå