mixer23 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Har en "hjemmesnekret" stue-pc, som jeg har brukt nå i litt over et år. Maskinen har fungert så og si uten problemer frem til nå. Shuttet ned maskinen på vanlig måte en kveld, så når jeg skulle starte den neste dag var det ikke liv i den. Trykker på power-knappen, men ingenting skjer. Åpnet maskinen for å se om noen kontakter var løse, men alt satt som det skulle. Det lyser fortsatt grønt i et lys på hovedkortet, og når jeg trykker inn power-knappen ser det ut som cpu-vifta starter opp, men den går bare en kvart runde og stopper. Ellers er det helt dødt. Mistenker at psu-en er gåen, men etter å ha lest litt rundt på forumet ser jeg at det kanskje kan være hovedkortet. Har noen vært borti lignende, eller vet om en enkel måte å sjekke det på? Har ingen ekstra psu, så jeg får ikke prøvd å bytte. PS: Har ikke innstallert ny hardware eller sotfware da dette skjedde. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Tja det kan se ut som det er PSU som er gåen ja.. men du kan jo prøve dette for å se om det er den eller om det er noe annet.. Ta av ledningen fra PSU til hovedkort.. lag en ledning (kort) som du koppler slik: PS-ON (grønn) skal kobles til GND (svart) kabel. En cd/dvd rom må være kopllet opp til PSU !! når du nå slår på strømmen, så skal psu slå seg på, vifta vil gå, og du skal ha muligheten til å åpne cd rom`n.. virker ikke dette, så er PSU død ! PS: viktig at du har kopplet noe til PSU`n som feks cd rom.. uten belastningen vil ikke PSU`n slå seg på.. se også denne linken !! http://www.komplett.no/k/k.asp?action=cust...echhelp#noinput Lenke til kommentar
mixer23 Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Prøvde å koble PSU'en slik du sa, men den var helt livløs, selv om det kom en del merkelige pipelyder fra den. Regner med at det er den som har tatt kvelden, så da får jeg bare kjøpe ny. Takk for hjelpen... Endret 10. april 2007 av mixer23 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå