Sendell Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Hei! Har en pc hvor både CD-rom og HD er kontrollert av et Tekram DC-390U3W U160 SCSI kort. Har tenkt å kjøre både Linux RedHat 8.0 og Windows Xp på denne maskinen. Foreløpig har jeg installert Win Xp pro, og tenkte å legge inn RedHat på NTFS filsystemet. Vil dette forresten hemme stabiliteten til RedHat? Er det evt. mulig å legge in Xp etter redhat? Eller kan jeg ha to partisjoner med forskjellige filsystemer? Har nemlig tenkt å bruke noen felles filer også... Uansett, mitt egentlige problem er at jeg ikke får lagt inn RedHat. Har laget enn boot-disk siden scsi-leseren ikke greier å boote platen. Men når jeg så skal installere, så finner den hverken CD eller HD. Driverproblemer eller noe annet jeg gjør galt? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 1. Du kan ikke kjøre linux på en NTFS stasjon. M$ ville ikke frigi drivere, og nå sitter det noen guruer og lager drivere. Fra scratch. De har fått til å lese derifra, men ikke å skrive. 2. SCSI-kortet: Ikke noe problem. 3. Lag egen(e) partition(er) til Linux,(Du trenger swap, 2* minne, viss ikke du har mye minne (256+) Har sjøl 500 mb på min 256mb ram maskin, med redhat 8.0, og det går gull og godt.) Linux vil kunne lese NTFS partitionen etter en kernel compile. (LES HOWTOEN FØRST!!) Lag en FAT-harddisk, som linux kan både lese og skrive til, samme med windows. Men ikke legg linux på fat-stasjon. DEeet gååår treeeegt. 4. Det går fint med både xp og linux. Har det selv. Bruker oppstartsdiskett til linux. 5. Ditt egentlige problem. På redhat-cden under images ligger drvblock.img. Skriv den til en diskett, og sett den inn når maskinen spør. Viss ikke dette virker, så si i fra, (med MASSE info om maskinen din) så kan jeg kanskje få mekka en diskett til deg. Håper noe av dette hjalp deg!! Edit: Skriveleif _________________ Vaniljecola=*urk* Jeg er ikke så dum som du ser ut til! Linux er en fin ting. Det er bare de dumme som trenger å rydde, genier behersker kaos [ Denne Melding var redigert av: amdfan på 2002-12-17 20:25 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå