Gekonody Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Hei, jeg er ute etter en spillPC til under 13.300,- Jeg har allerede tastatur, mus, matte, høyttalere, skjerm og headset, men mangler "boksen". Jeg har særdeles lyst til å spille Crysis, så jeg har disse minimumskravene: CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz Graphics: Nvidia 6600/X800GTO (SM 2.0) RAM: 768Mb/1Gb on Windows Vista HDD: 6GB Internet: 256k+ Optical Drive: DVD Software: DX9.0c with Windows XP Dette er det optimale: CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D) Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent RAM: 1.5Gb HDD: 6GB Internet: 512k+ (128k+ upstream) Optical Drive: DVD Software: DX10 with Windows Vista Utseende/kabinett kan gjerne være svart evt. med noe mørkerødt På forhånd, takk. EDIT: Jeg er veldig fersk i dette (ferskere enn egget som fremdeles er inne i høna), så jeg beklager hvis det skulle snike seg inn noen "barbariske" uttrykk som f.eks. 'boksen', 'hovedboksen' etc. Endret 8. april 2007 av Gekonody Lenke til kommentar
Gekonody Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Vær så snill? Noen råd og vink? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Intel E6600 8800gts 2gb minne Asus p5n-e sli hk Det er mitt råd og vink Lenke til kommentar
rassmonster Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Noe ala dette?: Forslag Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Foreløpig så jeg hvertfall på oppsettet du mente var optmimalt, at det faktisk ikke støtter DX10. Du må opp i 8XXX serien for at dette skal skje.. Videre kan jeg også nevne at båndbredde på internett ikke har mye med komponentene i maskinen din, det er noe du må kontakte en forhandler om (for mer info registrer deg på bredbåndsguiden.no).. Enda videre kan jeg nevne at du mest sannsynlig vil ha mer enn 6GB harddisk. 250GB og 300GB disker er virkelig billig for tiden, så kjøp deg en slik.. fflex nevner også prosessoren E6600 fra Intel, som er fryktelig populær for tiden. Med god grunn. Men om du venter litt vil du se at prisene fra AMD vil synke kraftig på DC prosessorene sine, da de gikk nylig ut og så mye som halverte prisen på enkelte modeller.. Et lite lommeråd også, om du ville velge AMD, så kjøp en evt AM2 sokkel, da de støtter ram med høy hastighet, fremfor noe billigere 939 med begrenset hastigheter. Edit: Skriv en pm om du vil ha en anbefalt handleliste ^^ gidder ikke styre nå.. Endret 13. april 2007 av daniel_984 Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Du er ute etter en PC med noe som dette: -2GB RAM -Intel E6600 -GeForce 8800 2GB RAM burde holde idag, så kan du oppgradere senere (OBS! 32-biters Windows tar ikke mer enn 3GB max). Crysis har utrolig mange kalkulasjoner i seg, så en E6600 er å foretrekke. Selvfølgelig må du ha et skjermkort som støtter DX10, altså et GeForce 8800. Nye DX10 kort kommer snart. Jeg vil si at om du ønsker absolutt ALT på max settings i Crysis, er et 8800 GTX-kort nødvendig, men GTS-kortene holder i massevis. Hva med Kompletts Din Side PC? Gjør endringer og du har en knall PC. Jeg ville gjort disse endringene: Prosessor: Intel C2D E6600 2.4Ghz RAM: Crusial PC5300 2GB (2 x 1GB) Skjermkort: Gainward GeForce 8800 GTS 320MB Fjern skjerm, mus, tastatur osv. og prisen havner på 10 436kr hos meg. Et knallsystem, som også er ganske overklokkingvennelig (om du har planer om det/vet hva det er). Men du kan også vurdere 640MB-utgaven av GTS-kortet. Dobbelt minne, er forskjellen. Det vil være kjekt å ha ved høye oppløsninger, og når DX10 spillene kommer for alvor, haken er at det blir 700kr dyrere. SKal du ha 8800GTX-kortet, blir systemet rundt 2300kr dyrere. Angående PSU'en, så vil 500W kjøre systemet, men om du har tenk å byttet hardware i fremtiden, kan det være lurt å kjøpe en som har mer kraft (og som er mudulært kablet (avtagbare kabler)). SKal du ha et ryddig så mulig kabinett, kan du kjøpe SATA-versjonen av DVD-brenneren. Velg kabinett selv også. Ditt valg, konfigurer som du vil. Eller kanskje du ville bygge selv? Ekstra tips: Prisene på Intels prosessorer synker nå i april (22.), flere DX10-kort kommer. Da får du mere å velge mellom, og prisene vil antageligvis falle litt. skriveleif Endret 13. april 2007 av Tobye Lenke til kommentar
fflex Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Daniel, oppsetter han "mente" var optimalt er tatt fra crysis sine anbefalninger. 6gb harddisk betyr at han bør ha 6gb ledig plass, tror vel neppe det kommer noen harddisker som er så små i dag Synes oppsettet som trådstarter hadde skrapet sammen var bra. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det makes hvertfall no sense at all da.. At de selv anbefaler at man *ikke* bruker et DX10 kort O_o Hehe, og ang HDDen.. Har drivi med pc så lenge at det hadde ikke overraska meg om noen hadde en slik en liggende.. ^^ Lenke til kommentar
Megern Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Han hentet det fra denne siden, det er ikke crytek men noen fans som har satt dett opp. Dette er bare spekulasjoner. Siden kommer her BTW: http://www.crysis-online.com/Information/S...20Requirements/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå