Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Problemer med øyne/hud

Gjest Anonymize

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymize

Hei.

Har litt problemer med huden rundt øynene. Jeg er veldig rød og irritert i huden rundt dem, og litt hoven.

Dessuten virker det som jeg har fått et lite kutt (noe som sikkert har kommet av tørr hud) i øyelokket.

Hvorfor blir det sånn? Jeg smører konstant med dag og nattkrem fra Clinique, uten at det hjelper.

Kan det være allergi elns?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymize

Glemte å si at når jeg tar på krem så svir det no så inni helvete.

Dessuten har jeg merket at selve øynene har begynt å bli irritert og.

Lenke til kommentar

Rødt, irriterende og tørt hud rundt øyet kan være en indikasjon på en underliggende infeksjon pga/uavhengig en allergi mot: kremen?

Du burder slutte med de dere kosmetiske kremene.. i allfall rundt øyene..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Gjest Anonymizer

Det er ikke en kosmetikkrem på den måten, den er for tørr hud.

Dessuten begynte med den pga. at øynene var sånn, i håp om forbedring.

Lenke til kommentar
Det er ikke en kosmetikkrem på den måten, den er for tørr hud.

Dessuten begynte med den pga. at øynene var sånn, i håp om forbedring.

8336314[/snapback]

Du er en hun/han?

Hvis hun: Så kan det være sminken, mascara osv.. som føre til en allergisk reaksjon.

Hvis du ikke bruke noe som helst (sminker/osv..), kan det være en infeksjon eller noe revmatisk (avhengig om du føler tørrhet i øyene/munnen)

Lenke til kommentar
Gjest Anonymizer

Jeg er han, og bruker ikke sminke.

Jeg føler meg svært tørr i øynene, hender øynene blir svært røde og svir (ikke bare huden, men selve øynene).

Jeg har blitt sjekka for revmatiske sykdommer før, som f.eks. leddgikt, men det viste seg at jeg ikke har utviklet noe slikt. Derimot har jeg lavt jerninnhold i blodet.

Bør jeg be fastlegen fikse time hos hudlege for meg?

Lenke til kommentar
Gjest Anonymizer

Unnskyld dobbelpost, men jeg får ikke redigert som anonym.

Glemte å si jeg også er litt tørr i munnen, ikke minst når jeg står opp på morgenen.

Lenke til kommentar
Jeg er han, og bruker ikke sminke.

Jeg føler meg svært tørr i øynene, hender øynene blir svært røde og svir (ikke bare huden, men selve øynene).

Jeg har blitt sjekka for revmatiske sykdommer før, som f.eks. leddgikt, men det viste seg at jeg ikke har utviklet noe slikt. Derimot har jeg lavt jerninnhold i blodet.

Bør jeg be fastlegen fikse time hos hudlege for meg?

8336632[/snapback]

Det kan du.. og er anbefalt.

Allergi gir ikke "bare røde og tørre øyner", hvis det ikke er snakk om "kontaktallergi".

Lenke til kommentar
Gjest Anonymizer

Jeg skal se om jeg kan bli testa for allergier i løpet av uka. Dersom det er allergi, er det ihvertfall ikke mot kremen, for den er testet mot allergier.

Jeg har tidligere vært på sykehuset i Lillehamer og blitt testa mot alt mulig slags revmatiske sykdommer, uten at de fant noe, men jeg begyner å lure litt igjen nå.

Kommer tilbake etter jeg har snakket med lege.

Lenke til kommentar
Dersom det er allergi, er det ihvertfall ikke mot kremen, for den er testet mot allergier.

8340233[/snapback]

Farlig misoppfatning. At noe er allergitestet/godkjent, betyr aldri at ikke DU kan reagere på det.

Test melk på 1000 personer, og ingen reagerer. Men test på en person som er laktoseintolerant, så får du plutselig et annet resultat.

Jeg har opplevd å reagere allergisk på de merkeligste ting, bl.a legemidler, som jo selvfølgelig er testet. Hver kropp er individuell, det er derfor _aldri_ noen garanti for at du ikke skal reagere på noe ingen andre reagerer på. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...