John-Abruzzi Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 halla. lurte på om det var helsefarligt å spise feks kebeb, pizza mcdonalds og slik om man trener mye og tungt (vekter) prioritet med min trening volum kunne spise usunt? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det er vel ikke noe mer helsefarlig å spise det når du trener, enn når du ikke gjør det. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 ? det jeg spør om er at siden jeg trener mye, kan jeg da spise mer usunn mat? enn andre ? er det mindre helsefarlig for meg siden jeg har høy forbrenning? det er det jeg spør om Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Har du høy muskelmasse forbrenner du mer fett. Men om du lever på drittmat og godterier, kan du trene så mye du vil, du vil fortsatt forbli eller bli fet. Dessuten hindrer ikke det at du trener kroppen å lage fett. Så om du vil bli/holde deg slank, men fortsatt få synlige muskler, så kan du ikke spise usundt - nei. edit: Men noe mer skadelig enn vanlig er det jo ikke. Sikkert litt mindre skadelig, men er uansett ikke å anbefale. Endret 9. april 2007 av -Nyhus- Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Spis sunn mat med mye proteiner om du vil ha bedre framgang i treninga om du bare skal ha muskler uten å bry deg om å bli definert(synligere muskler) spiser du så mye du klarer Det er ikke farligere enn for andre, men vil no tilråde deg å spise sundt Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Skal han ha mye muskler, spis mat med masse proteiner. Kjøtt, helst fisk eller kylling. Fileter. Lite fetende og mye proteiner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Du kan og bør kanskje ha en spisedag i uken der du spiser junk, men til daglig bør du få i deg karbohydrater, fett og proteiner fra sunne kilder. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Spiser du usunn mat vil du ikke få de markerte muskelene jeg tror du ønsker. Ha en dag i uken der du kan spise usunt, og spis sunt resten. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Spiser litt usunt hver dag jeg. Er det bedre å spise svært usunt en dag, fremfor å spise litt usunt hver dag? Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 spørs vel hvor mye/hvor ofte du spiser det, hvis du har spisedag en dag i uka spiser du ikke junk bare for å spise det, men for å få opp motivasjonen og ha noe å se frem til. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Spiser litt usunt hver dag jeg. Er det bedre å spise svært usunt en dag, fremfor å spise litt usunt hver dag? 8366467[/snapback] Ja. Ha for eksempel lørdagen hvor du spiser kebab, godterier, drikker pils eller brusk. Ikke gjør noe av dette resten av dagene, kun sund kost. Dette gjør at kroppen blir "lurt" til å sette opp forbrenningen etter hver lørdag, som gjør at vektreduksjonen går enda hurtigere. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Du kan og bør kanskje ha en spisedag i uken der du spiser junk, men til daglig bør du få i deg karbohydrater, fett og proteiner fra sunne kilder. 8340530[/snapback] Spisedagen er misforstått. Det er ikke snakk om å velte seg i mettet fett og sukker, det er snakk om å spise litt ekstra og litt mer som man vil. De færreste forkjempere av en spisedag ville være fornøyd hvis jeg sier at jeg spiser 1/2 bløtkake, 4 smultringer, 1 grandis og 1 banansplitt som et eksempel. Det er kun for det psykiske at man en gang i blandt anbefaler folk å spise "hva de vil". En spisedag fungerer like fint (og er sunnere for kroppen) om man bare legger på 500-1000 kcal med sunn mat. Som et svar på topic: Nei, du har ikke noen større "buffer" for usunn mat. Årene vil bli tettet igjen hos deg som alle andre, og det er ikke noe du ønsker. Du vil se mindre forskjell utenpå magen om du spiser en kebab enn om vennen (med samme gener som deg) din som er en sofasliter spiser den samme kebaben, men husk at en sunn kropp ikke bare ser grei ut på utsiden; innsiden teller også. En kebab til helgefylla går fint, jeg har veldig vondt for å tro at du holder deg unna både øl og kebab uansett om jeg skal dømme etter hva du skriver andre steder og man må være realistisk, men det er bedre jo mindre drittmat du spiser. Hvis du setter deg ned og leser en del om kosthold, og prøver å forstå det du leser, så hjelper det nok faktisk på motivasjonen også, i tillegg til kunnskapen. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Sefølgelig er det helsefarlig uanset om du trener med vekter eller ikke. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 jeg vet det er helsefarlig. men hvordan er det for folk som trenerog ikke trener? er det like farli om du trener eller ikke? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 jeg vet det er helsefarlig. men hvordan er det for folk som trenerog ikke trener? er det like farli om du trener eller ikke? 8371339[/snapback] Svarte jeg ikke nettop på spørsmålet? Det er like farlig for begge parter. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 jeg vet det er helsefarlig. men hvordan er det for folk som trenerog ikke trener? er det like farli om du trener eller ikke? 8371339[/snapback] Jeg svarte forøvrig halvveis på emnet også, men for å gjøre det klarere: Mettet fett, LDL-kolesterol og andre uønskede ting vil ha en innvirkning på deg selv om du trener. Faktisk vil et dårlig nok kosthold kunne drepe deg selv om du trener. For ikke å snakke om at et dårlig kosthold vil ha flere negative effekter på treninga di enn mye annet. Er det ikke bortkastet å jobbe hardt for å komme i form, og så sette en kjepp i dine egne hjul ved å spise feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå