Thor. Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Jeg har problemer med å streame fra dreamboxen via nettverket til min pc. Streamingen kan holde seg i kanskje 2 sekunder så blir det pause. Opsettet fra dreambox til min pc er Dreambox kablet (10-100) ->Di 624+ -> trådløst 48-64Mbit/s -> min pc Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å få streamet dreambox-videoer. Mistenker instillinger på D-Link så her er et bilde som viser instillingene: Så nå håper jeg at det er en liten instilling som burde vært fikset på og at det ikke er for liten kapasitet på kortet. Ingen annen trafikk er på nettet en dreambox og nett Endret 25. mai 2007 av Thor. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hvor stor er filen du prøver å streame? Hos meg klarer jeg fint å streme filer på 18MiB/s Men vist jeg laster noe mere samtidligt så vil det hakke. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Jeg streamer det som blir vist på tv-skjermen på en måte. Dreambox er en linux-basert parabol-tuner som lar meg streame tv-kanaler via nettverket. Jeg vet ikke om info om streamingen med det er samme videokvalitet som nrk er nå på parabol Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Sikker på at begrensningen ligger i det trådløse, og ikke lav hastighet til tilbyder av denne kanalen? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Lav hastighet til tilbyder? Hva mener du? At det er Dreamboxen? Dreamboxen har klart å streame slik før, nå er jeg alene med en ip-telefon, to pc-er og en dreambox på nettverket. Pc-2 blir såvidt brukt på nett/nettverk og telefonen er ikke ibruk. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Så vidt jeg har forstått så streamer du en tvkanal fra nettet stemmer dette? Da er det mulig at koblingen til denne tilbyderen ikke har den samme hastigheten som før, mulig en dns server er nede slik at den bruker en annen rute osv osv, poenget er at du ikke kan ha samme hastighet til en tilbyder hele tiden. Har det derimot fungert fint før, er nok dette bare ett forbigående problem. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Jeg streamer på denne måten: Satelitt som sender tv-> dreambox-> tp til d-link-> trådløst til meg Dreamboxen er på ingen måte avhengig av internett. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Okei, skjønner. Vil, det er nok koblet til at enten klarer ikke dreambox'en levere nok hastighet eller f.eks. at routeren din ikke klarer å holde følge. Prøvd å skifte kanal på det trådløse? Kan være andre nettverk i nærheten på samme kanal som sperrer for deg. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Prøv å koble til med kabel, da finner du ut om det er den trådløse biten som ikke henger med, eller om feilen ligger et annet sted. Lenke til kommentar
joya Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Prøv å koble til med kabel, da finner du ut om det er den trådløse biten som ikke henger med, eller om feilen ligger et annet sted. 8339793[/snapback] Ikke så mye vits i å prøve å forklare. Det du ikke får svar på her er ikke vits i å vite om streaming og dreambox. Og de er veldig hjelpsom http://digsat.net/wbb2/index.php NB det var ikke meningen å bruke qote på mitt innlegg Endret 9. april 2007 av joya Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hvis det er mye annen trafikk på det trådløse nettet kan de være årsaken. På kablet nettverk er det lett å sette av riktig båndbredde til hver enhet fordi det på hver port på router/swicth bare kan koples en enhet. I trådløse nettverk kan mange kople seg til på den samme porten (den trådløse tilkoplingen). Hvis flere da spør om noe samtidig må noe vente. Dette problemet ble oppdaget når det ble vanlig med IP telefon og trådløse nettverk, derfor ble det laget en protokoll for dette (DMM tror jeg den heter). Denne går ut på å prioritere den trafikken som trenger det. Det krever at utstyret støtter denne protokollen. Har ikke så mye erfaring ut over dette. Vet bare at streaming/realtime ikke er lett over trådløse nettverk, spesielt ikke når det er andre som deler WLANet. Forsøk å slå av/kople fra alt som kan kommunisere over WLAN og prøv. Lenke til kommentar
killabie Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Bruker denne siden for hjelp med DB jeg http://www.satandream.com/wbb2/portal.php Lenke til kommentar
joya Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Bruker denne siden for hjelp med DB jeghttp://www.satandream.com/wbb2/portal.php 8340062[/snapback] Hvilket image bruker du på dreamboxen. Det beste er nok peter pan siste versjon er 1. Og hvilken dreambox bruker du, dersom det er en av de første 7020 kan det være nettverkskortet i dreamboxen. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Big_jj, skal prøve men kan ikke gjøre det nå, den lengste tp-en er ute til lån. Drittsekken: Jeg sørget for at minimalt med trafikk foregikk da jeg forsøkte å streame, det var vel msn, xfire og opera som stod og kjørte. (ingen aktivitet på noen av dem) joya: Dreamboxen er en DM-7020-S som kjører "The gp", nyeste version. Jeg tror fattern ikke orker å prøve andre system siden han brukte tid på å sette jeg inn i the gp. og en av de første 7020-boksene tror jeg ikke den er. Jeg vet bare at den ble kjøpt på en nettside. Takk for svar. Jeg tror jeg prøver lykken på sidene dere har nevnt Lenke til kommentar
joya Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Vil bare føye til at skal du få skikkelig god streaming må/bør du opp i 100 mb Og helst bruke VLC Endret 9. april 2007 av joya Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Vil bare føye til at skal du få skikkelig god streaming må/bør du opp i 100 mb 8340993[/snapback] Når det har fungert tidligere så bør det fungere nå og.. Opsettet er identisk det da det fungerte bortsett fra instillingene i dlink Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Kan det ha noe med at noen i nærheten har begynt å bruke samme kanal på et annet trådløst nettverk? Vet ikke hvordan automatisk kanalvalg fungerer, men hvis noen andre (eks. nabo) bruker samme kanal vil dette påvirke sambandet ditt med at bare en sender på samme kanal kan være aktiv samtidig. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Liten update: Det var Dlinken som var herpa. Ny dlink i huset og netverket yter maks. http://www.dlink.se/archivos/30-1998-Foto/dir-635.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå