hnilsen Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hei. Jeg har en Dell Inspiron 9400 som ble levert med windows vista. Pga. at mange av mine "eldre" programmer ikke er helt kompatible med vista, bestemte jeg meg for heller å installere windows XP. Når jeg bruker trådløst nett, så er det ikke alle nettsider som fungerer/jeg får tilgang til. Eksempler på dette er f.eks dell.no, microsoft.no og den standard msn siden som ligger som default homepage ved ny installasjon av explorer. Hardware.no og mange andre fungerer helt fint. Dette gjør igjen selvsagt at win update heller ikke funker. Denne versjonen av win XP funker helt fint på min gamle maskin, og maskinen har installert alle de nyeste driverne (for XP selvsagt, lastet ned fra dell sine sider før reformatering). Bruker jeg kabel så funker alle sider helt ok, men ikke når jeg kjører trådløst. Kan også legge til at jeg har slått av den windows brannmuren. Trådløst funket helt fint i win. Vista. og på mine andre pc'er som kjører win xp. Hva i allverden kan være galt? Kan det være det trådløse nettverks-kortet som ikke er helt kompatibelt med win XP? Sånn som det nå ligger an , så har jeg nesten ingen valg enn å gå tilbake til Vista, og så helle ofre å bruke de "gamle" programmene mine, som jeg finner svært nyttige. Håper at noen kan hjelpe meg, da jeg begynner å bli temmelig desperat/oppgitt. På forhånd takk Mvh. H.N. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Kan du prøve å pinge noen av adressene du har problemer med å nå, både på ip- og url-adresse. Da kan du få en indikasjon på om det kan være noe feil med dns oppsettet ditt. Lenke til kommentar
hnilsen Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 (endret) ping dell.no gir meg request timed out eller... dvs på det tredje forsøket så fikk jeg svar EDIT: ping vg.no funker helt fint Endret 8. april 2007 av hnilsen Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Sikker på at du har rette driverpakke til det trådløse kortet?? De fins i 3 utgaver, for USA, japan, å resten av verden. Prøvd med en eldre driverpakke? Hvilket trådløstkort har du? Lenke til kommentar
hnilsen Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Ser ut som at kortet er Intel pro/wireless 3945ABG Skal prøve å hente driveren på dell sine amerikanske side og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå