Gå til innhold

Når kommer WII med DVD?

Anbefalte innlegg

er det noen som vet når WII oppgraderer den så det er med DVD ?

altså når kan man kjøpe WII med innebygget DVD spiller :dribble:

lurer bare på når det er lurt og selge min gamle så jeg får kjøpt den nye innen samme titsrom

Endret av willy_seff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det noen som vet når WII oppgraderer den så det er med DVD ?

altså når kan  man kjøpe WII med innebygget DVD spiller  :dribble:

lurer bare på når det er lurt og selge min gamle så jeg får kjøpt den nye innen samme titsrom

8335459[/snapback]

Tviler på at det kommer til å skje med det første... Har ikke hørt noe om at Nintendo planlegger noe slikt.

Lenke til kommentar

TP ligger vel på maks kapasiteten til NGC platene som er vel på 1,8 Gb, (mener jeg det var).

Helt merkelig at Wii ikke hadde en DVD spiller integrert fra begynnelsen. Mulighetene i spill blir jo blir litt mindre når man har 700mb og gå på?

Er DVD medie Wii bruker, er bare det at spilleren har ikke muligheten til å lese filmer :)

Lenke til kommentar

Dette blir en digresjon, men jeg kan ikke dy meg :roll:

Hadde det ikke vært en idè med en obligatorisk skrivekontroll før en post legges ut? Blir veldig slitsomt i lengden å lese disse:

"hei jeg lurte på åm noen vet va som er galt får jeg harr spillt på ps2 min å det er noe galt for den virker ikke lixom er det noen som kan jelpe meg for jeg trenger å spile nå har nemlig skaffa et nytt spill?"

Det er greit å kunne forstå hverandre. Og til de som føler seg truffet, det går ann å lese posten sin for seg selv og eventuelt høre hva som er pløsete artikulasjon, før man legger den ut. Bruk av komma for å gjøre teksten mer lettlest er heller ikke å forakte :roll:

Jeg forbeholder meg imidlertid retten til å trekke tilbake anklagen hvis den/de det gjelder er ung og ikke vet bedre :!: . Men når det er sagt har jeg sett fere personer her over 15-16 år som skriver slik.

Mvh Onkel politi :cool:

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Og for de som har skrivevansker og gramatisk sperre? Enkelte kan ikke noe for at de skriver feil, for dem høres de rett ut. Slutt å hakke ned folk grunnet måten de skriver på. Det er det som begynner å bli slitsomt her på forumet.

Lenke til kommentar

Wii har allerede DVDstøtte, det eneste som mangler er lisens til å spille DVDplater.

Lisensen er en fast sum produsent må betale per DVDspiller, og ble kuttet fra Wii for å holde kostnadene nede.

Sannsynligheten er stor for at DVDstøtte kommer til å komme med en egen kanal, eller annen softwareoppdatering, for en liten sum penger, akkurat som Xbox1 fikk DVDstøtte hvis man kjøpte fjernkontrollen til den.

Synes det er rart at det har tatt såpass lang tid uten noen nyheter om DVDstøtte, og forventer at det kommer til å komme før året er omme.

Ellers får man vel bare vente på at det kommer en modchip som gjør det mulig(Om det ikke har kommet allerede?).

Lenke til kommentar

Ahaa. Syns selv det var rart de hadde klart og presse Zelda inn på en så liten plate! :!:

Da henger vi med vettu :) Men er litt merkelig fordeom at Wii ikke har dvd spiller... Kan kostnadene for lisens være så høye da?

Endret av Skinnhesten
Lenke til kommentar
Ahaa. Syns selv det var rart de hadde klart og presse Zelda inn på en så liten plate!  :!:

Da henger vi med vettu :) Men er litt merkelig fordeom at Wii ikke har dvd spiller... Kan kostnadene for lisens være så høye da?

8345111[/snapback]

Zelda er presset inn på en Gamecube mini-DVD først, og de er rundt 1.5 gigabytes(Altså under halvparten av en DVD). Ingenting ekstra er lagt til for Wii-versjonen, utenom kontrollene som ikke tar noe ekstra plass, så det er godt jobbet at de har greid presse alt inn.

Når det gjelder hvor mye DVDlisens koster, så er det sikkert ikke så mye, men når Nintendo prøver å lage en så billig som mulig maskin, og likevel tjene på den, så er det klart at de må kutte alle steder de kan. Og siden folk flest har en DVDspiller allerede, så er det jo rimelig logisk at de kuttet den lille ekstrasummen.

Det som er litt rart er at de ikke har gjort det mulig å åpne for DVDstøtte med hjelp av betalt nedlasting ennå. Det burde ha vært en mulighet fra første stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...