Buggene Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hei, jeg har klart og mekket i sammen beryl på mitt ati kort med ubuntu. Når jeg vil skifte bakgrunnen som du ser når du "vrir og vender" på kuben , legger jeg inn det bildet jeg vil ha. Men jeg ser det ikke fordet. Må bildet være en spesiell oppløsning. Må jeg konvertere bildet eller noe? Det heter "himmeldome" i Beryl og jeg legger inn ett bilde men jeg ser det ikke fordeom. Takker for svar. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hos meg, som også har ATi og Ubuntu, fungerer det kun når bildet er kvadratisk med sidekant på 2^n piksler, f.eks. 1024x1024 eller 2048x2048. Bildeformat kan være både .png og .jpeg hos meg, men jeg hører enkelte andre har hatt problemer med sistnevnte. Lenke til kommentar
Buggene Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Ok..får prøve det da;) takk for svar:D Lenke til kommentar
Buggene Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Noen som kan poste noen tøffe Bakgrunner "himmeldome" til meg som dere vet virker. Samma va det er bilde av, det er bare for å se om det funker hos meg i det hele tatt Lenke til kommentar
GeO Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Jeg bruker en skydome nå som egentlig er i størrelse 1024x4096, men har skalert den til 2048x2048 med GIMP, og det ble helt suverent. Bildet ble akkurat slik det er ment å skulle være når jeg brukte det som skydome, selv om det ser helt sykt ut når du bare ser på det skalerte bildet med bildevisning. Altså - de fleste bilder ser ut til å fungere så lenge du skalerer dem til et kvadrat først, iallfall er det min erfaring. Edit: Du kan kanskje prøve dette her, for eksempel. Det er kvadratisk, og fungerte hos meg. Du kan jo lete litt rundt på beryl-look.org eller beryl-themes.org selv etterpå. Endret 8. april 2007 av TwinMOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå