Gå til innhold

PS2 kontroll til PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tviler på at det der fungerer på ps2 ass...

8335905[/snapback]

Hvorfor tror du ikke det funker?

PS2 bruker LPT-port (Parallel port). Du kan søke på google etter adaptere, eller du kan lage en selv.

8335942[/snapback]

Det er jo egentelig derfor jeg startet denne tråden, fordi jeg skal lave en selv, og lurer på hva av drivere jeg trenger.

Lenke til kommentar
Hmm, tror jeg heller satser på å kjøpe meg en xbox kontroll da.

8336308[/snapback]

Det virker ikke så stress, men kjøp forlengelseskabler til ps-kontrollere og lodd fast i lpt-kontakten, da slipper du å herpe kontrolleren, og du får muligheten til å koble den fra pc'en og koble den i ps2 igjen

Lenke til kommentar

Om jeg tar meg bryet å modde ps2 kontrollen, hvordan vil den virke?

Er mest ute etter å bruke den i bilspill. Vil den virke på samme måte på pcen som den gjør til ps2, at om jeg tar anlog sticken litt til høyre så svinger bilen litt til høyre, og om jeg tar den helt til høyre, så svinger bilen mye til høyre, og samme med X og firkant knappene, om jeg trykker X litt ned, så akselererer bilen litt fort, om jeg presser den helt ned, så går bilen på full pinne.

Blir det sånn til pc også da?

Samme med xbox, om jeg modder xbox kontrollen til pcen, vil den også virk på samme måte?

Lenke til kommentar

Er mest ute etter å bruke den i bilspill. Vil den virke på samme måte på pcen som den gjør til ps2, at om jeg tar anlog sticken litt til høyre så svinger bilen litt til høyre, og om jeg tar den helt til høyre, så svinger bilen mye til høyre, og samme med X og firkant knappene, om jeg trykker X litt ned, så akselererer bilen litt fort, om jeg presser den helt ned, så går bilen på full pinne.

Samme med xbox, om jeg modder xbox kontrollen til pcen, vil den også virk på samme måte?

8337593[/snapback]

den hadde vel fungert på samme måte som en gamepad, du går inn på kontrollpanel og velger selv hva de forskjeldige knappene skal brukes til :)

Lenke til kommentar

8337593[/snapback]

den hadde vel fungert på samme måte som en gamepad, du går inn på kontrollpanel og velger selv hva de forskjeldige knappene skal brukes til :)

8339397[/snapback]

Det med trykkfølsomheten til knappene avhenger vel av om programmet du bruker støtter det? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en slik overgang til PC-en min på play.com, og den fungerer ganske så bra. Følsomheten er som den skal være på stikkene, men jeg har ennå ikke opplevd at trykkfølsomheten også gjelder for knappene. Det kan være avhengig av spillene jeg har testet i for alt jeg vet.

Jeg har også koblet GH-gitaren til denne overgangen, og det fungerer bra i spillet "Frets on Fire", som er en Guitar Hero-klon. Det er noen begrensninger i spillet, dog, men selve spillingen fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...