Hellemyr Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hei! Jeg kom over denne fint lillt Guiden hvor man kan få en Xbox kontroll til å funke med pcen. Men jeg har ikke Xbox kontroll Jeg har playstation kontroll. Går det ann å gjøre samme greiene med en ps2 kontroll? Tenker mest på om det finnes drivere til det. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ett kjapt søk med Google ga en god del treff på PS2/PC-adaptere, men noen DIY-løsninger fant jeg ikke i farten: http://www.kanection.co.uk/product.php/34/1/ http://store.videogamecentral.com/pc2pousbcoco.html http://www.hartsunlimited.com/ps2cotopscac.html Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Var jo egentelig ikke det jeg lette etter da. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 tviler på at det der fungerer på ps2 ass... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 PS2 bruker LPT-port (Parallel port). Du kan søke på google etter adaptere, eller du kan lage en selv. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 tviler på at det der fungerer på ps2 ass... 8335905[/snapback] Hvorfor tror du ikke det funker? PS2 bruker LPT-port (Parallel port). Du kan søke på google etter adaptere, eller du kan lage en selv. 8335942[/snapback] Det er jo egentelig derfor jeg startet denne tråden, fordi jeg skal lave en selv, og lurer på hva av drivere jeg trenger. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Noen som har testa en slik overgang og sett om det fungerer med gitarene som er med på guitar hero? Hadde vært genialt å kunne kobla opp GH på pc ettersom jeg har fått meg ps3, og da kan gjemme bort ps2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det er jo egentelig derfor jeg startet denne tråden, fordi jeg skal lave en selv, og lurer på hva av drivere jeg trenger. 8335997[/snapback] Du skal selv lage en overgang? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Planen var jo egentelig å gjøre dette med en ps2 kontroll. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Planen var jo egentelig å gjøre dette med en ps2 kontroll. 8336053[/snapback] aah, sånsett.. da skjønner jeg, men spørs jo helt hvordan ledningene til ps2 kontrollen er da i forhold til usb.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Planen var jo egentelig å gjøre dette med en ps2 kontroll. 8336053[/snapback] aah, sånsett.. da skjønner jeg, men spørs jo helt hvordan ledningene til ps2 kontrollen er da i forhold til usb.. 8336114[/snapback] Som jeg skrev funker ikke dette med USB siden ps2 bruker parallel-porter....... http://www.emulatronia.com/reportajes/dire...sxeng/print.htm Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Hmm, tror jeg heller satser på å kjøpe meg en xbox kontroll da. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hmm, tror jeg heller satser på å kjøpe meg en xbox kontroll da. 8336308[/snapback] Det virker ikke så stress, men kjøp forlengelseskabler til ps-kontrollere og lodd fast i lpt-kontakten, da slipper du å herpe kontrolleren, og du får muligheten til å koble den fra pc'en og koble den i ps2 igjen Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Om jeg tar meg bryet å modde ps2 kontrollen, hvordan vil den virke? Er mest ute etter å bruke den i bilspill. Vil den virke på samme måte på pcen som den gjør til ps2, at om jeg tar anlog sticken litt til høyre så svinger bilen litt til høyre, og om jeg tar den helt til høyre, så svinger bilen mye til høyre, og samme med X og firkant knappene, om jeg trykker X litt ned, så akselererer bilen litt fort, om jeg presser den helt ned, så går bilen på full pinne. Blir det sånn til pc også da? Samme med xbox, om jeg modder xbox kontrollen til pcen, vil den også virk på samme måte? Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Om jeg tar meg bryet å modde ps2 kontrollen, hvordan vil den virke? Er mest ute etter å bruke den i bilspill. Vil den virke på samme måte på pcen som den gjør til ps2, at om jeg tar anlog sticken litt til høyre så svinger bilen litt til høyre, og om jeg tar den helt til høyre, så svinger bilen mye til høyre, og samme med X og firkant knappene, om jeg trykker X litt ned, så akselererer bilen litt fort, om jeg presser den helt ned, så går bilen på full pinne. Blir det sånn til pc også da? Samme med xbox, om jeg modder xbox kontrollen til pcen, vil den også virk på samme måte? 8337593[/snapback] den hadde vel fungert på samme måte som en gamepad, du går inn på kontrollpanel og velger selv hva de forskjeldige knappene skal brukes til Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Om jeg tar meg bryet å modde ps2 kontrollen, hvordan vil den virke? Er mest ute etter å bruke den i bilspill. Vil den virke på samme måte på pcen som den gjør til ps2, at om jeg tar anlog sticken litt til høyre så svinger bilen litt til høyre, og om jeg tar den helt til høyre, så svinger bilen mye til høyre, og samme med X og firkant knappene, om jeg trykker X litt ned, så akselererer bilen litt fort, om jeg presser den helt ned, så går bilen på full pinne. Blir det sånn til pc også da? Samme med xbox, om jeg modder xbox kontrollen til pcen, vil den også virk på samme måte? 8337593[/snapback] den hadde vel fungert på samme måte som en gamepad, du går inn på kontrollpanel og velger selv hva de forskjeldige knappene skal brukes til 8339397[/snapback] Det med trykkfølsomheten til knappene avhenger vel av om programmet du bruker støtter det? Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 du kan jo bare ta en 360 kontroll med kabel å koble den direkte til pcen, plug and play Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 du kan jo bare ta en 360 kontroll med kabel å koble den direkte til pcen, plug and play 8339417[/snapback] Les første post! Om jeg tar meg bryet å modde ps2 kontrollen, hvordan vil den virke? Ja, les HER! Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg har kjøpt en slik overgang til PC-en min på play.com, og den fungerer ganske så bra. Følsomheten er som den skal være på stikkene, men jeg har ennå ikke opplevd at trykkfølsomheten også gjelder for knappene. Det kan være avhengig av spillene jeg har testet i for alt jeg vet. Jeg har også koblet GH-gitaren til denne overgangen, og det fungerer bra i spillet "Frets on Fire", som er en Guitar Hero-klon. Det er noen begrensninger i spillet, dog, men selve spillingen fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå