weebl Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 jeg jobber med dette prosjektet på skolen, og som dere ser så skal jeg programmere en PIC16F628(a) men det finns ikke utstyr for å programmere en slik en på skolen, det ligger med en liten tegning over en PIC programmer for akurat den kretsen på den siden men jeg er ikke sikker på tegningen, jeg syns enkelt og greit den virker for simpel. PIC programmer har også sett på elfa etter utstyr for å programmere en slik IC men allt jeg finner er jo så j**** dyrt. så derfor spør jeg. virker den PIC programmeren det er linket til? og trengs det noen drivere E.L. for å bruke den på pcen. evt er det noen i trondheimsregionen som har utstyr som kan programmere en slik IC som kan låne den bort, selge eller bare enkelt og greit legge inn programmet for meg? Og ja jeg vet at han som lagde lampa brukte den kretsen for å programmere ICen men det er jo et stort rødt kryss over tegninga så da blir jeg med en gang i tvil. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 ...er ikke sikker på tegningen, jeg syns enkelt og greit den virker for simpel.PIC programmer har også sett på elfa... PIC programmerere er meget enkle. Classic PIC Programmer (Tait) JDM EasyPic NTNU er i Tr. heim og har garantert slikt utstyr... Og det er folk derfra her på forumet... Lenke til kommentar
Stream Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg har en del slike programmerere liggende, men aner ikke hvor de er. Uansett ser jo denne oppskriften grei ut for å lage en selv: http://www.talkingelectronics.com/FreeProj...hipPgmr-P1.html Lenke til kommentar
Mikkel194 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Den stream linker til er JDM. Denne har jeg bygget flere av, og aldri hatt noen større problemer med. Når det gjelder software for programmeringen, så anbefaler jeg winpic800 (www.winpic800.com). Lenke til kommentar
weebl Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Den stream linker til er JDM. Denne har jeg bygget flere av, og aldri hatt noen større problemer med. Når det gjelder software for programmeringen, så anbefaler jeg winpic800 (www.winpic800.com). 8335853[/snapback] så du kan si med mer eller mindre sikkerhet at den funker? Lenke til kommentar
uzzors2k Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Det funker nesten garantert. Du kan hende du får problemer med å få tilgang til portene på PC'en, men det er svært mange guider som kan hjelpe det med det. Selv bruker jeg Tait Programeren uten problemer, sammen med ICprog. Jeg har til og med bygget den inn i PCen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå