Gå til innhold

"Access denied" på delte filer, hentet med itunes

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg abonnerer på noen video-podcasts via itunes. Disse blir lastet ned som .mov filer, og jeg har delt podcast-katalogen slik at jeg kan spille dem av i stua.

På filer som er blitt lastet ned nylig (etter at jeg delte katalogen), får jeg "access denied" om jeg prøver å spille dem eller kopiere dem fra en annen maskin (via \\maskinnavn\katalog). Filer som eksisterte før jeg delte katalogen, funker fint. Jeg får også full tilgang til filene lokalt.

Dette virker jo som rettigheter, men jeg finner ikke noe sted å endre det. jeg kjører windows mediacenter 2005 på pc'en som deler filer, og jeg finner ikke noe rettighets-tab på properties på filene... (er jeg blind?)

Om jeg manuelt, via utforskeren, flytter problemfilene til en tempkatalog og tilbake, fungerer alt fint. Men da jeg prøvde å gjøre dette via en .cmd fil, funka det ikke... Jeg ønsker å kunne spille av nye podcasts som lastes ned, uten å måtte remote inn på maskinen og flytte rundt på filer manuelt...

Håper noen har en løsning på dette. Jeg er villig til å kjøre et script som endrer rettighetene på filene hver time f. eks., men jeg har ikke funnet noen måte å gjøre dette på...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...