Garanti Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hei godtfolk! Har lenge tenkt på å anskaffe meg et keyboard, men det har ikke blitt noe til. Spilte orgel i 1 1/2 år, men mistet interessen grunnet en fingerknusende stryning som musikklærer. Spørsmålet mitt er da; hvilket skal jeg velge? Jeg vil ikke ha et med xxx antall forhåndsinnstilte sanger, instrumenter eller rytmer, men et (bortimot) "rent" brett, lite og lett, med USB-utgang. Prisen bør ikke være så mye over 1000 kroner. Keyboardet skal i første omgang brukes til friske opp spille-"kunnskapene". Og; er det enkelt å bruke sammen med musikkprogram som f.eks FLStudio? Lenke til kommentar
Rognalf Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 http://www.procom.no/infoShop/isProductDis...p/details/23550 http://www.procom.no/infoShop/isProductDis...p/details/23690 Disse ser bra ut tror jeg. De kan begge brukes sammen med FL Studio og andre MIDI-kompatible program Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 jepp fine de ^ kan styre så og si alle synther med M-audio brettet Lenke til kommentar
LØD Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Men når jeg har bestillt betalt og fått og koblet til. Fungerer dette keyboardet da som et tastatur i FL Studio? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 tastatur? nei hvorfor ikke bruke vanlig tastatur. du har kjøpt et midi keyboard ikke et tastatur Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Takk for svar! Har vurdert å kjøpe alternativ 1 før. Noen som har erfaringer med noen av disse? Og hva er fordelen med MIDI vs. USB? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) hø? nå er du på jordet... du bruker ikke midi kabel på de. du kobler til med usb.. midi heter det bare fordi den styrer midi signaler i en sequenser med synther.. Endret 9. april 2007 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Rognalf Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Du KAN bruke midi-kabel, men fra erfaring funker midi- og usbkabel like godt. De fleste midi-keyboard nå til dags fungerer bra. For å få mindre forsinkelse fra du trykker ned tangenten(e) til du hører lyden i FL, anbefaler jeg å laster ned asio4all. Søk på google. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) http://www.procom.no/infoShop/isProductDis...p/details/23550 http://www.procom.no/infoShop/isProductDis...p/details/23690 Disse ser bra ut tror jeg. De kan begge brukes sammen med FL Studio og andre MIDI-kompatible program 8336160[/snapback] Jeg har KORG en K49. mye bedre tangenter på den(KORG K 49) enn m-audio sin. Trur ikke du finner noe bedre til den prisen.. EDIT: Funker forresten bra i FL studio. Endret 10. april 2007 av Windkin Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Takk for svar!Har vurdert å kjøpe alternativ 1 før. Noen som har erfaringer med noen av disse? Og hva er fordelen med MIDI vs. USB? 8346279[/snapback] har keystation 49e. brukt det ganske lenge og føler ikke at det er noen mangler. ganske behaglig keyboard. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 For all del ikke noe i veien med M-Audio keyboardet, men personlig mener jeg at Korg k49 er en god del bedre(Har testet begge) når det kommer til byggekvalitet generelt og spesielt tangentene, men nå koster det tross alt 400 kr mer. Gode valg begge to, finn ut hvor mye du vil legge ut å velg ut ifra det. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 En av tangentene på mitt M-audio keyboard har sluttet å virke og det hender at en tangent henger seg opp og jeg må nullstille keyboardet. jaja, billig var det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå