Gå til innhold

Hjelp til valg av keyboard

Garanti

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Har lenge tenkt på å anskaffe meg et keyboard, men det har ikke blitt noe til. Spilte orgel i 1 1/2 år, men mistet interessen grunnet en fingerknusende stryning som musikklærer.

Spørsmålet mitt er da; hvilket skal jeg velge? Jeg vil ikke ha et med xxx antall forhåndsinnstilte sanger, instrumenter eller rytmer, men et (bortimot) "rent" brett, lite og lett, med USB-utgang. Prisen bør ikke være så mye over 1000 kroner.

Keyboardet skal i første omgang brukes til friske opp spille-"kunnskapene".

Og; er det enkelt å bruke sammen med musikkprogram som f.eks FLStudio?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

hø? nå er du på jordet... du bruker ikke midi kabel på de.

du kobler til med usb.. midi heter det bare fordi den styrer midi signaler i en sequenser med synther..

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Du KAN bruke midi-kabel, men fra erfaring funker midi- og usbkabel like godt. De fleste midi-keyboard nå til dags fungerer bra. For å få mindre forsinkelse fra du trykker ned tangenten(e) til du hører lyden i FL, anbefaler jeg å laster ned asio4all. Søk på google.

Lenke til kommentar
http://www.procom.no/infoShop/isProductDis...p/details/23550

http://www.procom.no/infoShop/isProductDis...p/details/23690

Disse ser bra ut tror jeg. De kan begge brukes sammen med FL Studio og andre MIDI-kompatible program :)

8336160[/snapback]

Jeg har KORG en K49. mye bedre tangenter på den(KORG K 49) enn m-audio sin. Trur ikke du finner noe bedre til den prisen..

EDIT: Funker forresten bra i FL studio.

Endret av Windkin
Lenke til kommentar

For all del ikke noe i veien med M-Audio keyboardet, men personlig mener jeg at Korg k49 er en god del bedre(Har testet begge) når det kommer til byggekvalitet generelt og spesielt tangentene, men nå koster det tross alt 400 kr mer.

Gode valg begge to, finn ut hvor mye du vil legge ut å velg ut ifra det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...