Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ned 5kg fort!

Stubbekropp

Anbefalte innlegg

kjæresten til kusina mi driver med ju jitsu (eller hva faen det heter) i verdens klasse, og for å komme seg fort ned i vekt før konkuranser (for å være innenfor vektklassen) så tar han på seg masse varme klær og setter seg i badstua.

da svetter du ut mye av vannet i kroppen og går ned i vekt på den måten... det er jo selvfølgelig ikke en anbefalt måte å gjøre det på, siden du vil ha lite vann i kroppen, så det bør bare gjøres hvis du bare trenger å ha den lave vekten over kort tid.

8399186[/snapback]

Hehe, mange proffesjonelle utøvere som gjør dette, selv om jeg personlig ikke ville brukt den metoden :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som vil slanke seg trenger å gå ned i fettprosent, altså redusere mengden fett på kroppen. Badstuer og slike ekstremmetoder man kan gå ned i vekt kjempefort på fjerner VANN. Dette er fordelaktig for en eliteutøver som må ned i en vektklasse, men 1) det er ikke bra å dehydrere kroppen for mye og 2) vekttap i form av vann vil ikke gjøre noen forskjell på bukfett og utsende generelt. Er du riktig så lav i fettprosenten kan du se "hardere" ut med mindre vann i kroppen, men da er det også snakk om å kutte alt salt og veskeinntak i en kort periode før, men dette har ingen hensikt for oss vanlige dødlige.

Lenke til kommentar

Spis fiberrik mat, helst noe rugfiber. Det fine med det er at det suger til seg fettet og så driter du ut en god del fett uten at det lagres i kroppen som kroppsfett.

Lenke til kommentar
Spis fiberrik mat, helst noe rugfiber. Det fine med det er at det suger til seg fettet og så driter du ut en god del fett uten at det lagres i kroppen som kroppsfett.

8433355[/snapback]

Haha, flott skrevet

*applaus*

Mhm, men merker at tarmene går til helvette.

Det skal vistnok hjelpe tarmene, men jeg opplever bare at det sniker med seg mystisk mye luft inn der.

Lenke til kommentar

Jeg driver også å jobber meg frem til sommerformen nå. Jeg har ikke noe fast opplegg, men bruker en god porsjon fornuft.

Jeg spiser noe sånn som dette:

Frokost: En porsjon havregrøt eller 2 brødskiver (sånne grove, nesten sorte, brødskiver). Skikkelig grovt brød liker jeg best uten pålegg, synes det smaker så evig digg.

Begge disse gir langvarig energi, noe man trenger når man går på skole.

Lunch: Her varierer det veldig. Jeg pleier ofte å kjøpe et grovt frokostbrød med kyllingfilét og salat, eller hvis skoledagen er kort drøyer jeg gjerne lunchen (spare penger, én krone her og én krone der osv.) og spiser heller når jeg kommer hjem.

Middag: Her varierer det også veldig. Hvis jeg gidder lager jeg meg noe kylling eller steker noen ytrefiléter av svin.

Hvis foreldrene mine har laget mat spiser jeg det, men gjerne litt mindre enn jeg pleier. Spiser gjerne et pizzastykke eller to, hvis jeg er mer sulten spiser jeg noe sunnere.

Kvelds: En boks tunfisk. Det er godt og sunt. Jeg pleier å sile ut vannet og krydre den.

Jeg begynte nylig å trene også, mest jogging og enkel trening som pushups, hangups, situps og slikt.

En annen ting som kan være viktg er å vite forskjellen på det å ha lyst på mat fordi det er godt, og å ha lyst på mat fordi man er sulten og trenger det.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Jeg driver også å jobber meg frem til sommerformen nå. Jeg har ikke noe fast opplegg, men bruker en god porsjon fornuft.

Jeg spiser noe sånn som dette:

Frokost: En porsjon havregrøt eller 2 brødskiver (sånne grove, nesten sorte, brødskiver). Skikkelig grovt brød liker jeg best uten pålegg, synes det smaker så evig digg.

Begge disse gir langvarig energi, noe man trenger når man går på skole.

Lunch: Her varierer det veldig. Jeg pleier ofte å kjøpe et grovt frokostbrød med kyllingfilét og salat, eller hvis skoledagen er kort drøyer jeg gjerne lunchen (spare penger, én krone her og én krone der osv.) og spiser heller når jeg kommer hjem.

Middag: Her varierer det også veldig. Hvis jeg gidder lager jeg meg noe kylling eller steker noen ytrefiléter av svin.

Hvis foreldrene mine har laget mat spiser jeg det, men gjerne litt mindre enn jeg pleier. Spiser gjerne et pizzastykke eller to, hvis jeg er mer sulten spiser jeg noe sunnere.

Kvelds: En boks tunfisk. Det er godt og sunt. Jeg pleier å sile ut vannet og krydre den.

Jeg begynte nylig å trene også, mest jogging og enkel trening som pushups, hangups, situps og slikt.

8434138[/snapback]

Bra opplegg det der...

Må vel å begynne med noe sånt jeg også nå snart.... :roll:

Lenke til kommentar
Knekkebrød fungerer egentlig utrolig bra.

Nå kan jeg nesten ikke tenke meg en dag uten makrell i tomat ^^3

Snart enda 5kg borte og jeg har gått ned 15kg siden september utens tress, snart nytt titall

8433260[/snapback]

Problemet med å slanke seg med knekkebrød og generelt for lite mat, er så enkelt at du tar av musklene dine også.

Selv er jeg på ketolyse, og har gått ned 15 kg de siste 2 månedene, og har økt 2 kg i muskelmasse uten å trene. (Forstår ikke helt det)

Men for 5 kg nedgang.. Sunn måte, masse trening og godt kosthold, f.eks. Fedon Lindberg, direkte usunn måte hvor jeg garanterer dette på en uke. bruk egnet dop.

Lenke til kommentar
Problemet med å slanke seg med knekkebrød og generelt for lite mat, er så enkelt at du tar av musklene dine også.

Selv er jeg på ketolyse, og har gått ned 15 kg de siste 2 månedene, og har økt 2 kg i muskelmasse uten å trene. (Forstår ikke helt det)

Men for 5 kg nedgang.. Sunn måte, masse trening og godt kosthold, f.eks. Fedon Lindberg, direkte usunn måte hvor jeg garanterer dette på en uke. bruk egnet dop.

8462380[/snapback]

Må man ikke trene for å gå opp i muskelmasse a? :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg sitter litt fast på vekten nå, 73-74kg.

Faktisk, så skal jeg ned til 65 kg.

Ønsker ikke og være tynn, bare slank

Nå er jeg egentlig ganske "normal", med ræva og lårene kunne blitt fortært bort etter min mening

178-9 høy.

(Beyonce...)

Men men, siden høsten har jeg gått ned 11-12kg!

Og det bare ved og bli litt mer sunnere, .

De første 5kg var ved og stoppe når jeg var mett, de andre mistet jeg nå nyligt ved og drite i brus og godteri OG spise sunnere

Får prøve ketolyse

Lenke til kommentar

Fuck liksom, beklager.

Men jeg er for skeptisk til den ketolyse, proppe i seg fett og slikt

Man skal ikke spise grønnsaker eller noe.

Jeg får lete etter en annen sak som kan slanke meg, den virket litt merkelig.

Må jeg virkelig ty til sult igjen? :/

Jeg trenger og miste de 10kg, både for meg selv og for og bli litt sunnere

Lenke til kommentar

Tror du har misforstått litt med ketolyse!:)

Spis så mye grønnsaker du vil!

Det er FRUKT du ikke skal ha mye av:)

Spis også kjøtt, det er uendelig med muligheter,

de sier ikke du skal leve på fett, men lite karbohydrater..

Prøv 2 uker med kjøtt, grønnsaker, sauser osv, bare

sørg for å ha max totalt karbohydrat-inntak på 20g karbo daglig!

EDIT: leif var innom

Endret av Alekz88
Lenke til kommentar

Å sulte seg vil det ikke komme noe positivt ut av. Man blir sulten, mangler næring og er i elendig form.

5kg _Fort_ hvorfor ? sommer sesongen ? Hva med å kutte ut cola , kutte ut all virkelig usunn mat og gå en tur, eller jogge en tur i intervaller annenhver dag ?

Er ikke værre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...