Stubbekropp Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hallo der, som tittelen viser trenger jeg og gå ned 5kg så fort som mulig. Jeg har mine grunner Så, noen som har noen tips til hvordan jeg får til dette uten så alt for mye trening ettersom jeg er en slappfisk? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Uten trening? Da er det bare kostholdet som kan gjøre dette. Ingen brus, ingen godteri, kutt junkfood`en...og ikke spis etter kl. 17.00. Kun vann. Funket bra for meg noen år tilbake. Men jeg trente en del i tillegg. Lenke til kommentar
Stubbekropp Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Uten trening? Da er det bare kostholdet som kan gjøre dette. Ingen brus, ingen godteri, kutt junkfood`en...og ikke spis etter kl. 17.00. Kun vann. Funket bra for meg noen år tilbake. Men jeg trente en del i tillegg. 8334428[/snapback] Kuttet ut alt sånt, ned 5kg. Trenger og miste 5kg til egentlig for og ligge på drømmevekten. Kanskje skulle jeg prøve og stoppe og spise etter 17:00 også- Trening, det driter jeg i; Har ikke tid. Tenkte jeg starter med det til sommeren Endret 8. april 2007 av Stubbekropp Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Spis ofte for å få opp forbrenningen din. Kan kanskje virke litt bakvendt at man skal spise ofte, men dette er måten å få opp forbrenningen på. Spis heller mange og regelmessige småmåltider enn få store. Prøv å få fem måltider hver dag. Endret 8. april 2007 av GEman Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Uten trening? Da er det bare kostholdet som kan gjøre dette. Ingen brus, ingen godteri, kutt junkfood`en...og ikke spis etter kl. 17.00. Kun vann. Funket bra for meg noen år tilbake. Men jeg trente en del i tillegg. 8334428[/snapback] Kuttet ut alt sånt, ned 5kg. Trenger og miste 5kg til egentlig for og ligge på drømmevekten. Kanskje skulle jeg prøve og stoppe og spise etter 17:00 også- Trening, det driter jeg i; Har ikke tid. Tenkte jeg starter med det til sommeren 8334454[/snapback] Det blir ganske ille at du skal slanke deg, uten trening..Alle mennesker har tid til trening og mosjon, seriøst. Det handler kun om prioriteringer. Regner med at du vil se bedre ut, er det ikke bedre bytte ut fett med muskler? Robuste menn ser iallefall mye bedre friskere ut enn tynne pinner? Er du ikke enig? For være ærlig synes jeg det er bedre ha litt mer fett på kroppen enn ikke ha noe i det hele tatt Endret 8. april 2007 av brutti Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Uten trening? Da er det bare kostholdet som kan gjøre dette. Ingen brus, ingen godteri, kutt junkfood`en...og ikke spis etter kl. 17.00. Kun vann. Funket bra for meg noen år tilbake. Men jeg trente en del i tillegg. 8334428[/snapback] Det hørtes idiotisk ut. Selvsagt kan du spise etter klokken 17:00, men pass på at du ikke spiser veldig karbohydrat rik mat til kvelds/før du legger deg - da dette fort omdannes til fett når du sover. Ellers (som allerede påpekt), spis ofte (5-6 ganger om dagen), men i moderate mengder. Dette for å øke fobrenningen. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Å ikke spise etter kl 5 er tull. Anbefaler deg å spise ofte, rundt 3 timers mellomrom, og gjerne mye rugknekkebrød. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Ekte finsk badstu et par ganger i uka vil hjelpe på en del... Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Ekte finsk badstu et par ganger i uka vil hjelpe på en del... 8339072[/snapback] Mener du en slik med varmt dryppende varmt vann fra taket? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Å ikke spise etter kl 5 er tull. Anbefaler deg å spise ofte, rundt 3 timers mellomrom, og gjerne mye rugknekkebrød. 8339043[/snapback] Funket for meg. En 4-5 kg rand rundt midten forsvant på 6-7 uker. Jeg spiste for øvrig godt ellers på dagen. Mange måltider og sunn mat. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Trening, det driter jeg i; Har ikke tid. 8334454[/snapback] Du har en dum holdning til slanking. Må miste kiloene fort, og nekter å trene. Anbefaler deg å revurdere litt Å ikke spise etter kl 5 er tull. Anbefaler deg å spise ofte, rundt 3 timers mellomrom, og gjerne mye rugknekkebrød. 8339043[/snapback] Funket for meg. En 4-5 kg rand rundt midten forsvant på 6-7 uker. Jeg spiste for øvrig godt ellers på dagen. Mange måltider og sunn mat. 8339618[/snapback] Det blir mange timer uten mat i strekk. Sikker på at det var for det meste fett som forsvant? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Jepp. Trente 3-1-3 med vekter den tiden og irriterte meg over "fettranda" som hadde lagt seg rundt midten. Den forsvant i all hovedsak. Jeg sørget også for å gå til sengs før jeg ble alt for sulten om kvelden, og en ekstra bonus ble at jeg ble ekstra uthvilt og dagsformen var på topp. Den psykologiske biten med at man ikke skulle få "belønne" seg med god mat etter dagens strabaser medførte at dette kunne pågå i kun en periode. Poenget er at det ikke finnes noen mirakelkur for å gå ned i vekt. Det beste er å forandre livsstilen på mange punkter, og unngå så dramatiske endringer at man faller tilbake i gamle vaner etter en stund. Mosjon er veldig viktig for at apetitten skal reguleres, så å sløyfe dette punktet er å lage problemer i utgangspunktet. Det med å kutte spisingen på kveldstid ble jeg tipset om av andre som trente i studioet. Hadde ikke forventet særlig effekt, men det fungerte bra. Nå må jeg legge til at jeg var en oter å trøkke i meg mat på den tiden, også om kveldene. Det vil sikkert ikke fungere i samme grad på personer som ikke spiser veldig mye på kveldstid. Endret 9. april 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
Stubbekropp Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Grunnen til at jeg ikke har tid til trening er at timeplanen min står på max antall timer OG jobber etter skolen ;_; Trene etter det fungerer bare ikke for meg, for da har jeg mest lyst og ligge hjemme og grine i sofaen Fungerer fint som nå, men orker ikke trening. Det får jeg starte med til neste år når jeg har 15t i uka på skolen Nå skal jeg først og fremst ned i vekt for og se litt slankere ut. Ikke tynn, men slank. Men de siste 5kg'ene her sitter som STØPT på ræva og magen! De må vekk så raskt som muligt. Lenke til kommentar
Stubbekropp Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Jeg gir opp, starter på en ny. Jeg skal gå 30 min om dagen, ta noen sit-ups og push-ups før jeg legger meg. Spise mer grovt brød/knekkebrød, mer frukt og MASSE vann. Istedenfor og gå i kantinenn på skolen GÅr jeg til butikken. Fungerer kanskje bedre, ønsk meg lykke til Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Skal du kjapt ned i vekt er trikset å kutte alt av karbo. Sjekk Atkins-dietten. Bare husk at det ikke er spesielt lurt å gjøre det på den måten, men mindre du har en konkret plan for hvordan det skal være etter at de fem kiloene er borte. Egentlig er det ikke spesielt lurt i det hele tatt. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg har gått ned 8 kilo fort. Jeg måtte passe inn i den herlige brudekjolen jeg kjøpte. Jeg holdt meg til følgende: Frokost: Ett beger 0,1% yoghurt + vann. Lunsj: 2-3 Rugsprø med en skive mager ost eller bare tomat/agurk + vann. Middag: Frukt/salat som forret. Mye grønnsaker, litt kylling uten skinn/mager fisk, ris el.l. + vann. I tillegg drikke mye vann. Får du lyst på noe godt, drikk vann. Får du lyst til å knaske litt, drikk vann. Kommer sulten snikende mellom; mager frukt. Det kan være lurt å ta et kalsiumtilskudd og et multi-vitamin i tillegg akkurat disse ukene. Vil jo ikke ende opp tynn...men sliten og grå. Jeg tror jeg brukte ca 2 uker med denne kuren. Det må også sies at jeg er glad i å gå tur da. Ikke så rasende fort, men jeg går hver eneste dag. I tillegg, velg trapper fremfor heis, gå til butikken, vask til musikk osv. Dèt er grei og nesten umerkbar fysisk aktivitet for oss som er glad i å late oss. VIKTIG! Dette er IKKE en sunn langtids-kur. Den bør ikke brukes for ofte. Bare når det virkelig haster. Dette er ingen sunn måte å gjøre det på. Ikke så varig heller. (For min del oppdaget jeg en måned før bryllupet at jeg tydligvis hadde lagt på meg litt her og der....der kjolen skulle stramme. Jeg som ellers har en stram mage.) Lenke til kommentar
DNA Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Bare kutt ut neimat og spis hver 2-3 time så vil du kanskje gå ned 5kg Edit: Ikke spis så lite som gjesten over gjorde Endret 9. april 2007 av DNA Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg gir opp, starter på en ny.Jeg skal gå 30 min om dagen, ta noen sit-ups og push-ups før jeg legger meg. Spise mer grovt brød/knekkebrød, mer frukt og MASSE vann. Istedenfor og gå i kantinenn på skolen GÅr jeg til butikken. Fungerer kanskje bedre, ønsk meg lykke til 8341002[/snapback] For å si det slik, trening MÅ til for slanking. Å slanke seg uten å trene er rett å slett bare dumt, og det kan etter en stund rett å slett bli farlig. Start med noe mer enn 30 min gåing. Jogg de 30 minuttene istedenfor, for så å øke tiden uke til uke. Lenke til kommentar
Morth Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Noen tips fra meg: 1) Slanking uten kardio er ikke det lureste. Hvis du i tillegg ikke bedriver noen form for trening allerede, er sjansene store for at du generelt ligger på et for lavt kaloriinntak allerede. Jeg kjenner voksne mennesker som ligger på 1500 kalorier daglig uten å gå ned i vekt. Dette er rett og slett fordi kroppen vil over lengre perioder med underernæring senke forbrenningen. Skal du likevel slanke deg med utgangspunkt i null "trening", vil jeg gi deg noen tips... 1) Få i deg mye proteiner. Greit at du neppe er en aspirerende kroppsbygger, men kroppen har det slik at den ved hard slanking vil spise av fettreservene, men også at overflødige muskler. Dvs, for en utrent kropp vil massetapet kunne være like mye muskler som fett. Proteiner finnes hovedsaklig i kjøtt. Magert kjøtt som renskåret svin, biff og fugl er genialt mtp. vektreduksjon. Ved slanking anbefales alt fra 1g til 3g protein per kg fettfri kroppsmasse, jeg tipper du allerede ligger under dette som de fleste slankere. Hvis du har en relativ høy fettprosent er det ikke like stor fare for muskeltap, men vær så snill å tenk på å få i deg noe proteiner likevel... Hard slanking uten aktivitet er farlig over tid. Gåturer er den beste formen for kardio mtp fettreduksjon uten muskeltap, du vil forbrenne så og si kun fett pluss noe glykogener (lagret "sukker") lagret i muskulaturen din. Det er heller ikke særlig krevende mtp på motivasjon eller arbeidskrav... Kan jeg få anbefale deg å kjøpe Mager Kesam og blande den med Fun Light saft? Du får i deg så og si kun proteiner, pluss noe karbohydrater. Også veldig godt. Lenke til kommentar
Stubbekropp Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Tusen takk for alle svar, tar alle råd til meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå