hoiseth Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Kan noen si meg hvilket program jeg må bruke får å overklokke cpuen min!? har service pack 1 xp prof. fake* Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 BIOS er en fin plass å begynne... Lenke til kommentar
hoiseth Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 ja men jeg finner ikke CPUen der =/ why? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 først bør du vel spørre deg selv: trenger jeg virkelig å overklokke? for å være helt ærlig så fikk jeg fra dine to poster inntrykk av at du er av den typen som bare vil overklokke for å være kul/ha gjort det, selv om du aldri har tenkt på det før... og det er som regel den typen personer som ender opp med ødelagt utstyr.. men begynn med å lese denne tråden så kanskje du skjønner litt mer.. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Likevel om det finnes programmer til å klokke i windows, så må du stille litt på forhånd i bios uansett. Så biosen slipper du ikke unna. Dessuten bruker det å bli mer stabilt hvis du klokker derifra. Men først av alt, les og sett deg inn i en overklokkinsguide først. Lenke til kommentar
hoiseth Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Nei jeg skal overklokke den for å få bedre fps i css så gidd vær frekk for faen! Lenke til kommentar
branick Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Nei jeg skal overklokke den for å få bedre fps i css så gidd vær frekk for faen! 8334505[/snapback] det blir mye lettere for oss å hjelpe deg om vi vet hva slags utstyr du har i pc'en din i dag ufint språk kan du også legge igjen på din side av tastaturet skriv ned spesifikasjonene dine så kan det hende vi ser noe annet som kan gi deg mer enn bare å klokke prosessoren. Lenke til kommentar
Beyeren Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det går fint ann å overklokke cpu`en uten å stille inn ting i bios. f.eks: ClockGen. Som du klokker cpuen med. Men du må jo så klart stille inn et par små ting der også. f.eks: hva slags hk du har. (Dette prog. pluss noen andre prog. kan lastes ned HER. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hva har du i PCen, da? Ro deg ned. Ingen har vært frekk med deg. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 jeg mente helt klart ikke å være frekk ^_^ det eneste jeg mente med det var at du ikke virket som du hadde vært mye borti dette feltet, og du ville ha en rask og enkel løsning på overklokking, uten at du hadde lest noe særlig på stoffet før. men tilbake på topic. som sagt så vil jeg anbefalle at du leser tråden som jeg linket til i forrige post. (den er forøvrig sticky i dette forumet). der lærer du mye om hvordan man overklokker og hvilken programmer etc. man kan bruke/trenger. er forresten maskinen din en ferdig bygget? dvs. en HP, Dell, Acer el.l.? grunnen til at jeg lurer på det er siden du sier du ikke finner CPU innstillinger i BIOS. Dette er ofte fordi mskinen er ferdig bygget og produsentet har brukt et eget BIOS på Hovedkortet. Da kan det ofte holde med en BIOS oppgradering fra den orginale Hovedkort produsenten for å få frem innstillingene. Hvis det ikke er ferdigbygget meskin, men en selvbygget maskin, så kan det også være nok med en BIOS oppgradering. hjelper ikke det så må du til med et program som det cre8_cre8 fortalte om (ClockGen). du må som sagt inn med HK modell i programmet + annen info, men hvis du skal prøve å oppgradere BIOS så må du jo ha tak i den infoen uansett. Du sier at det er bedre ytelse i spill du skal ha? Da kan kanskje overklokking av skjermkortet være et alternativ hvis dette ikke er av de nyeste modellene. mer om overklokking av skjermkort kan du finne i dette forumet. Bare husk at når du overklokker så må du alltid huske å gjøre det i små steg, slik at du ikke plutselig havner langt over det maskinen klarer og dermed dreper komponenter.. det kan fort bli dyrt. Lykke til ^_^ Lenke til kommentar
hoiseth Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Hehe oki sry ^^ Jeg har ikke så mye peiling på dette nei! Men jeg vil gjerne lære det på den letteste måten får jeg er ikke så smart sånn sett liksom! Slik er pcen min : AMD Sempron Processor, 1.8GHz 1280MB RAM NVIDIA GeForce FX 5200 Flat Panel Display Realtek AC97 Audio Koss SB/45 Logitech G5 En rød plate av noe slag Windows XP Professional fucked version! 2495 kbit/s ~ Telenor Noe dere lurer på da? el noe jeg skal starte med? Lenke til kommentar
TordO Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 den infoen du har kommet med inneholder ikke hvilket hovedkort du har. den viser Cpu'en, mengde ram, gpu(skjermkort) og resten er uviktig i denne sammenhengen. Du kan starte med å svare på en ting: Er pc'en ferdigbygget (f.eks Dell, Fujitsu Siemens, o.l.) eller er den "selvbygget"? Lenke til kommentar
hoiseth Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 nei den er selvoppbygget! MSI hoved kort! noe mer? =) Lenke til kommentar
dedeee Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 nei den er selvoppbygget! MSI hoved kort! noe mer? =) 8338255[/snapback] Modell på hovedkortet og evt. BIOS versjon (denne skal nok komme fram under oppstart et eller annet sted) hadde nok vært kjekt å vite... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå