0000000000 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Men Bob dylan, han har vært involvert i og inspirert til mye. 8348439[/snapback] Slenger meg på den. Han brøt på ein måte nokre grenser, mtp lengde på sanger, innhold osv, mener han er svært viktig innenfor historien til musikk generelt, ikke bare rock. Bare det faktum at han gikk frå en rimelig kjent folkesanger til å skrive "Like a rolling Stone", ofte karakterisert som den beste rocke-låta of all times, er en stor bragd. 8349703[/snapback] Har hört at det var han som inspirerte Beatles/Lennon å skrive politiske tekster. 8349733[/snapback] Det kan godt hende.. Wiki: And the range of material on the album impressed many listeners including the Beatles. George Harrison said, "We just played it, just wore it out. The content of the song lyrics and just the attitude — it was incredibly original and wonderful." Dette var om Freewheelin' albumet hans. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Syd Barret! Punktumfinale 8349517[/snapback] argument for det? : 8349677[/snapback] Det han lagde før han blei satt ut av spill var helt forut for sin tid og utrolig fett! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Nå kommer jeg på Elvis, Chuck Berry, Bob Dylan, The Beatles, Rolling Stones, Frank Zappa, Tony Iommi, Sex Pistols og David Gilmour. Kan begrunne, men nå går laptopen ut av batteri. Etterpå Lenke til kommentar
H-e-l-l-o Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Wagner, Beethoven, Bach og Vivaldi er nok de viktigste for min del. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 James Brown har merkelig nok ingen nevnt. For å sitere wikipedia: As a prolific singer, songwriter, bandleader, and record producer, Brown was a pivotal force in the evolution of gospel and rhythm and blues into soul and funk. He left his mark on numerous other musical genres, including rock, jazz, disco, dance and electronic music, reggae and hip hop. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 [...] "seitan...." *slurp* Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Hvor viktig var Elvis musikalsk? Altså brakte han noe nytt på banen i en sjanger som var dominert av afro-amerikanere? Jeg klarer ikke å unngå å sammenligne Elvis med Eminem. Endret 10. april 2007 av tjalla Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 En person fra nyere tid som også har klart å knuse musikalske grenser og barrierer og som fortjener en hyllest er Stephen O'Malley. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 En person fra nyere tid som også har klart å knuse musikalske grenser og barrierer og som fortjener en hyllest er Stephen O'Malley. 8351078[/snapback] YE! Master of the kingdom Drone Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 En person fra nyere tid som også har klart å knuse musikalske grenser og barrierer og som fortjener en hyllest er Stephen O'Malley. 8351078[/snapback] YE! Master of the kingdom Drone 8351094[/snapback] Aye, genial fyr! Lenke til kommentar
Sondrey Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Elvis er en viktig person. Han var tidenes første superstjerne og står helt i bunn av alt som er idag. Endret 10. april 2007 av Sondrey Lenke til kommentar
sixx Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 her kan man si veldig mye... Men for å ta dev viktigste med stor V liksom så vil jeg si disse her: Jimi Hendrix Black Sabbath Mozart Kiss Alle disse folkene/bandene har liksom satt en viss standard for hvordan det skal være synes nå jeg Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Har helt glemt å nevne Arthur Brown, den steingærne mannen fra England som hylte og skreik og sminket seg 20 år før før dagens metallere gikk med bleier... Endret 12. april 2007 av neitakk Lenke til kommentar
xersess Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 beethoven (eller kordan det skrives, moonlight sonata 3 mtv ftw) elvis paul mc cartney michael jackson meiner no eg Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Den eneste ene: Jimi Hendrix Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Har helt glemt å nevne Arthur Brown, den steingærne mannen fra England som hylte og skreik og sminket seg 20 år før før dagens metallere gikk med bleier... http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a9/Thecrazyworldofarthurbrown.jpg 8366994[/snapback] Hmmm....hvor viktig vil du si at Arthur Brown var for musikkhistorien, og på hvilke områder? Sminke? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Har du hørt musikken hans, og sett sceneshowet? Arthur Brown var forut sin tid. Ingen skal komme og si noe annet... Prelude og Fire Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) For norsk musikk: Edvard Grieg Han gav norge en internasjonall anerkjent nasjonalidentitet med å blande storlslagen klassisk musikk med norsk folkemusikk. Han har innflytelse på mye norsk musikk, deriblant black metallen vår. neitakk: Musikken hans virker ikke så spesiell for sin tid, men image er det tidligste jeg har hørt om av den typen. (Men må inrømme at "Fire" was en kul sang.) Endret 13. april 2007 av TLZ Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg synes musikken hans er noe av det råere slaget fra slutten av sekstitallet. Men det er meg. Edvard Grieg har satt spor i alle norske baller for all evighet. En storhet av de sjeldne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå