Gå til innhold

Viktigste personer i musikkhistorien

0000000000

Anbefalte innlegg

Men Bob dylan, han har vært involvert i og inspirert til mye.

8348439[/snapback]

Slenger meg på den. Han brøt på ein måte nokre grenser, mtp lengde på sanger, innhold osv, mener han er svært viktig innenfor historien til musikk generelt, ikke bare rock.

Bare det faktum at han gikk frå en rimelig kjent folkesanger til å skrive "Like a rolling Stone", ofte karakterisert som den beste rocke-låta of all times, er en stor bragd.

8349703[/snapback]

Har hört at det var han som inspirerte Beatles/Lennon å skrive politiske tekster.

8349733[/snapback]

Det kan godt hende..

Wiki:

And the range of material on the album impressed many listeners including the Beatles. George Harrison said, "We just played it, just wore it out. The content of the song lyrics and just the attitude — it was incredibly original and wonderful."
Dette var om Freewheelin' albumet hans.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kommer jeg på Elvis, Chuck Berry, Bob Dylan, The Beatles, Rolling Stones, Frank Zappa, Tony Iommi, Sex Pistols og David Gilmour. Kan begrunne, men nå går laptopen ut av batteri. Etterpå :)

Lenke til kommentar

James Brown har merkelig nok ingen nevnt.

For å sitere wikipedia:

As a prolific singer, songwriter, bandleader, and record producer, Brown was a pivotal force in the evolution of gospel and rhythm and blues into soul and funk. He left his mark on numerous other musical genres, including rock, jazz, disco, dance and electronic music, reggae and hip hop.
Lenke til kommentar

her kan man si veldig mye...

Men for å ta dev viktigste med stor V liksom så vil jeg si disse her:

Jimi Hendrix

Black Sabbath

Mozart

Kiss

Alle disse folkene/bandene har liksom satt en viss standard for hvordan det skal være synes nå jeg

Lenke til kommentar

For norsk musikk: Edvard Grieg

Han gav norge en internasjonall anerkjent nasjonalidentitet med å blande storlslagen klassisk musikk med norsk folkemusikk. Han har innflytelse på mye norsk musikk, deriblant black metallen vår.

neitakk: Musikken hans virker ikke så spesiell for sin tid, men image er det tidligste jeg har hørt om av den typen. (Men må inrømme at "Fire" was en kul sang.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...