0000000000 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) 0 Endret 14. februar 2017 av 0000000000 Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg vil si Joachim Nielsen og Michael Krohn..De har gjort en hel masse for Norsk Rock synes nå jeg.. Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Doughman har jævli bra avatar! Her kan man vel ramse opp classics som Mozart, Bach, Beethoven and such. Og i nyere tid må vel Beatles og Pink Floyd nevnes. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Led Zeppelin, spesielt Jimmy Page (mtp. gitarspill), var jo veldig viktig, og uten han er det ikke sikkert de hardere formene for musikk hadde vært i dag. Og Black Sabbath Endret 8. april 2007 av HKoN- Lenke til kommentar
Juden Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Morten Harket (a-ha) er viktigst i Norge, men i historien så må jeg si: Elvis, The Beatles, Jimi Hendrix, Enigma og Michael Jackson! Endret 8. april 2007 av Savage-Garden Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 I norge vil jeg heller tro at Immortal, Darkthrone og de gutta der er viktige. Sånn med tanke på hva som selger mest sammenlagt av aha og norsk svart metall. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Elvis er vel en av de viktigste Endret 8. april 2007 av JOECAMEL Lenke til kommentar
haakka Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Geddy Lee, Alex Lifeson og Neal Peart fra Rush. Uten disse har ikke band som f.ex. Metallica vært det samme som vi kjenner de i dag. Geddys syke basslinjer, utrolige vokal, og talent på synth, Alexs utrolige kontroll over gitaren, Neal pearts utrolige presisjon og utfoldelse på trommer/prekusjon og enorme tekster, og bruk av metaforer, har påvirket moderne musikk til de grader. Rush åpnet opp for en helt ny verden av melodisk, og surrealistiskt perfekt produsert musikk, som som band den dag i dag sliter med å kopiere. Uten tvil et av de viktigste bandene i historien. edit: bort med r Endret 9. april 2007 av haakka Lenke til kommentar
Endre Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Greddy Lee Geddy, ikke Greddy. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Elvis, Led Zeppelin, The Beatles, Jimi Hendrix og Black Sabbath har vært utrolig viktige innenfor rockemusikken. Lenke til kommentar
Allighiero Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg vil nok tro at det er et par produsenter og folk høyt oppe i store plateselskaper, som har jobbet i skyggen av de store artistene, som har hatt mest og si.. Noen produsenter har gjennom tiår produsert musikk for mange store band og artister, og har hatt veldig mye å si for utvikling av populærmusikk.. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Tony Iommi har vært en veldig stor inspirasjons for mange. Han som er mannen bak Black Sabbath. Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 I norge vil jeg heller tro at Immortal, Darkthrone og de gutta der er viktige. Sånn med tanke på hva som selger mest sammenlagt av aha og norsk svart metall. 8334859[/snapback] Viktige for dagens BM-scene kanskje, men ikke viktige for musikkhistorien generelt. Veldig få artister utenfor ekstrem-metallen som har latt seg påvirke eller inspirere av dem. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Tja, kommer på folk som Bob Marley, The Beatles, Ray Charles, Eminem(Må bare legge inn han da han har betydd en del for rapkulturen,og det er sjangeren jeg er mest innom.), Michael Jackson. Sikkert en del jeg har glemt, disse jeg kommer på i farten Lenke til kommentar
arianar Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Er vel verdt å nevne Berry Gordy Jr, the Funk Brothers og låtskriverne Holland, Dozier og Holland fra Motown, Ertegün brødrene fra Atlantic og mange av artistene på begge disse plateselskapene. Lenke til kommentar
0000000000 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Eminem 8335975[/snapback] Eminem hadde nok ikkje så mykje for sjølve rapkulturen å gjere, men vil definitivt sei at han opna HipHop for eit større publikum, og tilintetgjorde eit raseskille som skilte kvita utfrå rap osv. Og på den måten har bana veg for artister som kom/kommer seinere. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Veldig gamle: Palestrina Orlando di Lasso Ikke fullt så gamle: J.S. Bach W.A. Mozart L. van Beethoven R. Wagner Schönberg Schostakovisch Nyere folk: Carlheinz Stockhausen The Beatles Miles Davis Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Syntes nesten Janis Joplin fortjener å bli nevnt i den tråden her. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Elvis, The Beatles, Led Zeppelin, Queen, Black Sabbath kommer jeg på nå... Lenke til kommentar
arianar Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Eminem 8335975[/snapback] Eminem hadde nok ikkje så mykje for sjølve rapkulturen å gjere, men vil definitivt sei at han opna HipHop for eit større publikum, og tilintetgjorde eit raseskille som skilte kvita utfrå rap osv. Og på den måten har bana veg for artister som kom/kommer seinere. 8336431[/snapback] Innen hip-hop så vil jeg si at Dr. Dre er en av de viktigste personene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå