Gå til innhold

CPU til socket 939

jan__

Anbefalte innlegg

har byttet helt mening her, tror jeg skal legge litt mer penger idet.

vil ha nytt hovedkort(som støtter AM2)

AMD athlon64 X2 5200+ AM2

ny ram fordi jeg har DDR men til nye hovedkort må jeg ha DDR2.

er det noen som kunne hjulpet meg med å lage en handleliste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal kjøpe nytt akkurat nå og vil ha best mulig ytelse for pengene så bør du gå for et core 2 duo oppsett. Har du et budsjett som vil vil ligge innen? Blir litt enklere å finne deler hvis det er en makspris å gå etter. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

vanskelig å si en makspris. men gi meg et forslag. men vil ha det som er best til gaming rett og slett gir meg mest ytelse når jeg spiller!

kan si det sånn at det andre oppsettet jeg så på ble oppi 4000,- men det syntes jeg begynte å bli ganske dyrt.

Endret av jan__
Lenke til kommentar

Om du skal legge litt mer penger i det og kjøpe et nytt oppsett er det ikke noen tvil. Gå for core 2 og overclock. Du vil få helt syk maskin for prisen.

Kjøp denne: Prosessor

2Gb Ram

Her finnes det mye å velge mellom, søk litt på hardware.no og se hva som er riktig for deg prismessig og ytelsesmessig. Men jeg ville gått for en DDR2 6400 Ram.

Også kjøper du et hovedkort som lar deg overclocke en del. F.eks:

Gigabyte hovedkort

Nytt oppsett vil da koste deg ca: 3800kr, eventuelt litt lavere om du velger litt billigere ram og hovedkort. Men pass på at ram og hovedkort er bra til overclocking.

Med bra hovedkort og ram er det mulig å doble Mhz på core2 6300 med vanlig stock vifte. Vi snakker da raskere prosessor enn det råeste som er å få tak i på markedet.

Endret av stekre
Lenke til kommentar

Hadde jeg skulle valgt mellom ditt oppsett med amd basert system i forhold til stekre's forslag med core 2 duo, så hadde valget vært lett. En E6300 yter ca like bra som en X2 5200+ i spill på standard hastighet. Men klokker du vil du merke forskjell, for det første klokker E6300 mye lengre enn amd'en. Så du vil få mest ytelse for pengene ved å velge intel oppsettet.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...