Gå til innhold

CPU til socket 939

jan__

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja men skal ikke spille noe nyere cs, skal holde på med cs kanskje 1 år til ,holder meg til cs:s. så hvem CPU til 939 gir meg best FPS!

skjønner ikke hvorfor folk anbefalte 4200+ hvis det ikke blir noe mer FPS fordi det var det jeg spurte etter.

Endret av jan__
Lenke til kommentar

robbansvenske:

4. Gaming

I haven't actually noticed a difference using dual core while playing games on there own, but I did notice one Friday when my anti-virus program was due to run that there was a very slight lag or jitter in game play just as it started, on my old system it was very noticeable, I would usually have to pause the game till the scan settled down a bit.

I would probably recommend if your a gamer your money might be better spent on a faster single core processor.

det sto i den linken du sendte meg, og ja jeg er en gamer.

står også: Take note that there is two socket types, the new AM2 socket which means you may need a new motherboard, and a socket 939 version, if you have the socket 939 board you only need to flash your bios.

hva mener han med flash your bios?

Endret av jan__
Lenke til kommentar

Noen hovedkort hade bios som ikke støtte x2, har ikke läst hele. Trur ikke du får det problemet. Annars lätt att ordna med att flasha bios så den fattar att du har en x2..

Checka nu, du trenger ikke o tenke på det siste. Ditt hovedkort støtter x2.

Endret av Robbansvenske
Lenke til kommentar

som jeg har sagt før, jeg vil ha en CPU som gir med endel bedre FPS enn min amd 3000+ dette gjelder da CS:S spiller bare det

endel mer= 30-40 fps gjennomsnittlig

så fint om noen ville gitt med link til en CPU som greier det.

Endret av jan__
Lenke til kommentar
som jeg har sagt før, jeg vil ha en CPU som gir med endel bedre FPS enn min amd 3000+ dette gjelder da CS:S spiller bare det

endel mer= 30-40 fps gjennomsnittlig

så fint om noen ville gitt med link til en CPU som greier det

8345454[/snapback]

Hei jan__

Personlig så tror jeg du skulle ha gått for en operton 170. Koster vel rundt 1600kr nå. De fleste av disse klarer lett 2.5 til 2.7 Ghz. Selv kjører jeg min på 250Fsb og minnet på 166mhz divider... med orginal kjøling. funker knall i css.

Lenke til kommentar
men si jeg kjøper en operton 170 så har jeg ingen garanti på at jeg greier å klokke den til 2.5-2.7 fordi jeg ikke har greie på klokking.

vil jeg få 30-40 FPS mer med denne CPUen enn den gamle?

8345623[/snapback]

den vil yte litt mindre en den du har hvis du ikke klarer og klokke den... siden den da går på 2Ghz.. Sjekk litt rundt på forumet her så finner du masse guider om klokking. Det hk du har skal fungere greit med tanke på klokking..

Lenke til kommentar

Du vil nok merke litt forskjell ved å oppgradere til en rask x2 prosessor. Om du skal overclocke ville jeg gått for Opteron. Men hvis eneste målet ditt er å få stabilt fps i cs:s, så kan det hende du kan løse problemet med en fps config.

Lenke til kommentar
Kommer nesten garantert CS som støtter multi-core også

8344834[/snapback]

Kommer vel en oppdatering til Steam motoren som vil få de fleste Steam spill til å støtte flere kjerner. Jeg vet ikke hvorfor dette ikke har kommet enda, siden dette hadde vært en enorm fordel, både for oss forbrukere og spilldesignere som f.eks kan lage mer kompliserte spill med f.eks enda mer realistisk fysikk osv. Det er nok ikke så lett å lage nye drivere som støtter flere kjerner, men Steam oppdatyeringer kommer jo på løpende bånd, og de har jo ressursene til det ;)

Lenke til kommentar
Du vil nok merke litt forskjell ved å oppgradere til en rask x2 prosessor. Om du skal overclocke ville jeg gått for Opteron. Men hvis eneste målet ditt er å få stabilt fps i cs:s, så kan det hende du kan løse problemet med en fps config.

8350545[/snapback]

fps config har jeg:p

Lenke til kommentar
En opteron 156 kjører 3 Ghz stock. Singlecore.

8351175[/snapback]

Kan du gi meg link, til et sted jeg kan kjøpe den.

8351261[/snapback]

Nei, den er som sunket i jorden. Men den FINS, det gjør den.

Bra single-core fins nesten ikke lenger, og de få som fins koster så mye at det er baaaare å kjøpe dual-core istedet.

Er kanskje bedre å satse på å klokke en svakere en opp på det nivået du ønsker. har du et greit HK bør 2,6GHz være oppnåelig med de fleste dual-core CPUene til AMD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...