Brian Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Uansett, hvis det stod mellm en overklokket X2 og en 4000+, så ville tokjernen gruset enkjernen. Teoretisk vil du få dobbelt så mye ytelse ved å gå for en tokjerne fremfor en enkeltkjerne. Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Om du tenker lenger enn 1 mnd fram i tid, så vil en X2 lønne seg, du vil kunne ha pcen din lenger før du må oppgradere igjen. Valve har planer om å implementere støtte for multicore cpuer i nær framtid, litt usikker på om det kommer før eller sammen med HL2 ep2. Og når de oppdaterer Steam motoren vil CSs også bli det. Du kan lese om det her http://www.driverheaven.net/articles/Valve_EditorsDay1106/ Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Om du tenker lenger enn 1 mnd fram i tid, så vil en X2 lønne seg, du vil kunne ha pcen din lenger før du må oppgradere igjen. Valve har planer om å implementere støtte for multicore cpuer i nær framtid, litt usikker på om det kommer før eller sammen med HL2 ep2. Og når de oppdaterer Steam motoren vil CSs også bli det. Du kan lese om det her http://www.driverheaven.net/articles/Valve_EditorsDay1106/ 8342027[/snapback] Eller så bryr producenterna sig ikke om x2, och lager spill for x4 som kommer snart. Endret 9. april 2007 av Robbansvenske Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Dual Core er veien å gå, hvertfall ift. enkeltkjerne. Kjøpe en Opteron 165/170 og klokk den et stykke. Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Spillprodusentene ville gått på en kraftig smell om de plutselig skal forvente at alle skal sitte på quadcore. Det kommer til å gå noen år før quadcore blir mer vanlig, så tror nok de nye spillene som blir laget nå først og fremst blir optimalisert for dual core. Så vil absolutt anbefale at du oppgraderer til dual core når du først kjøper nå, noe annet ville være helt bortkastet spør du meg. Det er såpass billig med en dualcore nå at det er bare å kjøpe, ikke spar et par hundrelapper og kjøp single core. Vinci Lenke til kommentar
jan__ Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) det jeg er interessert i er hva som gir meg mest FPS i counter-strike:source. css greier bare å utnytte en kjerne. en eller annen gi meg en link til den CPUen med socket 939 som gir meg BEST ytelse i cs:s Endret 9. april 2007 av jan__ Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Som sagt tidligere, kjøp en X2 4200+ , X2 4600+, eller en opteron 170 og klokk den et stykke. Det vil garantert gi bedre ytelse uansett, fordi når de tokjernene kjører standard hastighet, så vil hver enkelt kjerne yte bedre enn en standard 4000+. Klokker du opteronen eller X2'n så vil du opnå mye mer ytelse per kjerne. Endret 9. april 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
jan__ Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) men kan noen gi meg en forklaring på hva cache er 1MB cache osv da har jeg kikket en del på denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=30119 det kan anbefales? alt det med 2 kjerner skjønner jeg ikke fordi cs:s greier bare utnytte en kjerne uansett. Men er det ikke GHz som til slutt har mest å si? 4000+ er jo 2.4 og X2 4200 har 2.2 GHz Endret 9. april 2007 av jan__ Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) men kan noen gi meg en forklaring på hva cache er 1MB cache osv da har jeg kikket en del på denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=30119 det kan anbefales? alt det med 2 kjerner skjønner jeg ikke fordi cs:s greier bare utnytte en kjerne uansett. Men er det ikke GHz som til slutt har mest å si? 4000+ er jo 2.4 og X2 4200 har 2.2 GHz 8344240[/snapback] Selv har jeg den cpuen og den drar alle spillene jeg har møtt på uten problemer. Men dette avhenger også av budsjettet ditt, har du råd til en opteron eller lignende så kan kansje det være mer aktuelt. Men vil du ikke bruke mer penger på cpu'n enn det X2 4200+ koster, så gå for den. Ghz er lite viktig når det gjelder ytelse i dette tilfellet. Selv om cs:s bare utnytter en kjerne så vil den ene av de to kjernene på X2'n være kjappere enn en 4000+. Så teoretisk har du en dualcore cpu på 4,4ghz i forhold til 2,4ghz som en 4000+ har. Da ser du kansje bedre forskjellene. Å kjøpe en singelcore cpu i dag vil bli å kaste penger ut av vinduet. Disse er på vei ut og dualcore er nesten standard i dag. Så det du gjør ved å kjøpe en 4000+ er å kjøpe gammelt utstyr som allerede er utgått på dato for lenge siden. Endret 9. april 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
jan__ Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) da går jeg for den;D takk for hjelpen, kommer nok en ny post når jeg skal overklokke. men en siste ting hva med det cache greiene? men kan jeg være sikker på at hovedkortet mitt støtter dobbelkjerne osvosv? og at cs:s funker med dobbelkjerne osv? oppsettet mitt nå: ASUS A8N-E Nvidia Geforce 7950GT AMD Athlon 64 Processor 3000+, MMX, 3DNow, ~2.0GHz Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519) hver kjerne på 4200+ er jo 512kb men får jeg ytelsen av 1mb når jeg spiller? så finale spørsmålet: hvor mye mer FPS vil jeg få? det er jo nesten samme GHz som det min gamle er.. fordi den er overklokket til 2.1 GHz Endret 9. april 2007 av jan__ Lenke til kommentar
jan__ Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 så hvis jeg forsto riktig Brian_N så er den ene kjernen i 4200+ X2 bedre enn kjernen i 4000+? hvorfor? når 4000+ er 2.4 GHZ og 1mb cache. og en av kjernene fra X2 cpuen er 2.2 GHZ,512kb cache Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 En x2 yter bedre i bla F.e.a.r och oblivion än en singel core. Men av erfaring ger en x2 vs en Singlecore på lik GHz ikke noen forskjell i mange spill av idag..så ikke forvente noen superresultat. Lenke til kommentar
jan__ Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 En x2 yter bedre i bla F.e.a.r och oblivion än en singel core. Men av erfaring ger en x2 vs en Singlecore på lik GHz ikke noen forskjell i mange spill av idag..så ikke forvente noen superresultat. 8344794[/snapback] det jeg var redd for og er cs:s som har noe å si olle fear og oblivion Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Kommer nesten garantert CS som støtter multi-core også Lenke til kommentar
jan__ Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 skal spille cs:s ikke noen ny versjon av cs. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Men i detta fallet hade jag gått får en x2 4200+ då forskjellen är så liten på GHz. Ville vara påpeka detta med GHz.. Endret 9. april 2007 av Robbansvenske Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Byttet for en stund tilbake fra en [email protected] til en x2 4400+ som jeg kjører på 2.5ghz atm, er ganske stor ytelses forskjell, vi si at det meste går bedre med dual core, så ser ikke vitsen med å gå for en single core cpu lengre. Lenke til kommentar
jan__ Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 men vil jeg merke FPS forskjellen , ved å oppgradere fra AMD athlon64 3000+ (klokket til 2.1 ghz) til AMD Athlon64 4200+ x2 Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Byttet for en stund tilbake fra en [email protected] til en x2 4400+ som jeg kjører på 2.5ghz atm, er ganske stor ytelses forskjell, vi si at det meste går bedre med dual core, så ser ikke vitsen med å gå for en single core cpu lengre. 8344854[/snapback] Låter ju fint, åssen mye mere i 3dmark06 får du vid spilling med x2 jämført med single efterson det ger dig bedre flyt? Lenke til kommentar
jan__ Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 men vil jeg merke FPS forskjellen , ved å oppgradere fra AMD athlon64 3000+ (klokket til 2.1 ghz) til AMD Athlon64 4200+ x2 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå