jan__ Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Skal kjøpe meg en ny CPU: hovedkort: ASUS A8N-E CPU nå: AMD Athlon 3000+ socket: 939 Hvilken CPU burde jeg kjøpe meg? har kikket litt på Amd Athlon64 4000+ 1mb men trenger noen anbefalinger av dere. evt hvor mye ytelse vil jeg få fra en 4000+ iforhold til 3000+ Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Du vil få den prosentvise økningen som følge av høyere MHz. Den ekstra Cachen har bare marginal betydning. Du kan få en indikasjon på ytelsesforskjellen HER så kan du gføre deg opp en mening selv om det er noe poeng i å oppgradere. Ville selv enten satset på oveklokking av CPUn du allerede har eller evt gått over til en dual core CPU om du liker å gjøre mye samtidig Evt vurdert å gå over til en Core 2 Duo. Mener 939 prosessorene koster litt mer enn det smaker. Lenke til kommentar
jan__ Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 (endret) det blir 939 uansett.. trenger bare en anbefaling til hvem cpu jeg skal kjøpe. jeg gjør ikke mye samtidig. spiller cs:s og sitter på ventrilo,xfire,mIRC samtdig. Endret 8. april 2007 av jan__ Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Kjøp en tokjerne hvis hk ditt støtter det. Jeg har selv DENNE cpuen og den funker knall. Men litt overklokking i tillegg har du plutselig en fx cpu. Evt kan du gå for X2 4600+ eller en tilsvarende opteron, men dette avhenger av budsjettet ditt. Lenke til kommentar
jan__ Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Jeg tror jeg går for AMD Athlon64 4000+ fordi den har best pris og jeg føler at jeg ikke trenger 2 kjerner. Men det jeg lurer på da denne er jo stock 2.4 GHz hvor mye kan jeg klokke den? min gamle 3000+ begynte bare å skru seg av osv når jeg satt den fra 1.8 til 2.2 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Tror ikke noen kan svare akkurat hvor langt du kan klokke den CPUn , men 2,8GHz burde være innen rekkevidde. Avhenger da av hovedkort osv også. Og selvfølgelig om du har gjort alt rett når du klokket din gamle CPU (mulig den går lengre). AMD skal ifølge ryktene kutte priser i morgen, men er usikker på om dette også gjelder 939 CPUr. Er vel hovedsaklig X2 AM2 det gjelder. SHG har inne en Athlon64 3800+ 2,4GHz til 670 kr (varenummer: 320994). Er da bulk, så du trenger også kjøler om du ikke allerede har en. Lenke til kommentar
IpDude Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Tror ikke du skal vente lenge på å kjøpe cpu, 939 forsvinner fort som rakkeren om dagen, det er snart bare opteron igjen etter det jeg kan se på webshopper. Komplett selger IKKE 939 lenger på sine sider. Venice 3800 er det raskeste jeg finner som er på lager, tror ikke det kommer særlig mer inn heller så løp å kjøp asap. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jepp, AMD athlon til socket 939, ihvertfall x2 prosessorer er vanskelige å få tak i. Bruktmarkedet er ganske støvsugd også.. DU kan jo ta en titt i tråden jeg lagde om samme evnet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=736173&hl= Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 PSdata her en x2-3800+ til den nette sum av 1041 kr (Lagersalg). Tror det er det beste kjøpet du kan gjøre av DC CPUr til sokkel 939. Lenke Lenke til kommentar
jan__ Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 men greia her er at jeg trenger ikke 2 kjerner, spiller cs:s . men det er det jeg gjør på dataen css,vt,xfire og når jeg ikke spiller msn,musikk. Så jeg trenger ikke 2 kjerner alt jeg trenger er 30-40 mer FPS gjennomsnittlig i HL2. Lenke til kommentar
IpDude Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) hovedkort: ASUS A8N-E CPU nå: AMD Athlon 3000+ socket: 939 Men for pokker, skal du ha 30-40 fps mer MÅ du kjøpe kraftigere cpu, kjøp så hurtig som mulig, helst en X2 cpu,så lever systemet ditt litt lenger. Neste gang må du sikkert bytte ALT. Endret 9. april 2007 av Ip dude Lenke til kommentar
jan__ Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 hvis jeg klokker en 4000+ tror jeg at jeg vil få endel mer fps. Lenke til kommentar
stekre Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hvis du greier å oppdrive en Opteron prosessor er det et veldig bra valg også. De er veldig overclockings vennlige. Er egentlig server prosessorer, så de er testa litt ekstra og er generelt litt bedre. Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hvis du greier å oppdrive en Opteron prosessor er det et veldig bra valg også. De er veldig overclockings vennlige. Er egentlig server prosessorer, så de er testa litt ekstra og er generelt litt bedre. 8340279[/snapback] Må si meg enig her. Bytta nylig til en opteron 165, er klokka fra 1800 til 2250 nå, og vet den skal klare mer så snart jeg får ny ram. Bruker nå 4 brikker, noe som gjør at minnekontrolleren ikke klarer mer. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 men greia her er at jeg trenger ikke 2 kjerner, spiller cs:s . men det er det jeg gjør på dataen css,vt,xfire og når jeg ikke spiller msn,musikk. Så jeg trenger ikke 2 kjerner alt jeg trenger er 30-40 mer FPS gjennomsnittlig i HL2. 8338138[/snapback] Du vil uansett ikke tape på å kjøpe en tokjerne cpu. Hvis du spiller nyere spill der du får benyttet begge kjernene, vil du få mye bedre ytelse. Min mening er at du vil angre senere på at du ikke kjøpte en tokjerne, hvis du ikke invisterer i en slik. Kjøp en opteron og klokk den langt, så har du to kjerner som er langt kjappere enn den ene kjernen til 4000+. Lenke til kommentar
jan__ Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 men hvem CPU vil gi meg mest FPS i HL2? Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hva slags skjermkort har du? Og hvor mange FPS har du nå? Lenke til kommentar
jan__ Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) jeg har Nvidia Geforce 7950GT 512 mb, scorer 245FPS på videostress test. men har ikke like bra FPS ingame , der kan jeg droppe nd til 40-50 men http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&va...ef=prisguide.no se der 3800+ 2kjerner eller 4000+ 1kjerne? hva skal jeg velge Endret 9. april 2007 av jan__ Lenke til kommentar
jan__ Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 men greia her er at jeg trenger ikke 2 kjerner, spiller cs:s . men det er det jeg gjør på dataen css,vt,xfire og når jeg ikke spiller msn,musikk. Så jeg trenger ikke 2 kjerner alt jeg trenger er 30-40 mer FPS gjennomsnittlig i HL2. 8338138[/snapback] Du vil uansett ikke tape på å kjøpe en tokjerne cpu. Hvis du spiller nyere spill der du får benyttet begge kjernene, vil du få mye bedre ytelse. Min mening er at du vil angre senere på at du ikke kjøpte en tokjerne, hvis du ikke invisterer i en slik. Kjøp en opteron og klokk den langt, så har du to kjerner som er langt kjappere enn den ene kjernen til 4000+. 8341384[/snapback] men skal jo klokke 4000+ Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 du kan jo klokke en x2 og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå