Gå til innhold

Prison Break Sesong 3 - med spoilere

Anbefalte innlegg

Montag skrev: -Hør på en gammel og klok mann, folkens. Er du forresten fornøyd over hvor realistisk serien er, Kjakan. Tenker da særlig på din egen erfaring...

Må bare da informere at jeg ikke har brutt ut av noe fengsel noen gang, jeg skrev det i en del poster her inne, da jeg bare var ute etter å avgjøre et veddemål angående hvor stor kjennskap / kunnskap folk i Norge idag har til våre gamle Krigshelter. Ergo kallenavnet "Kjakan24" fra Gunnar "Kjakan / No.24" Sønsteby.

Tilfeldig hvem som rømmer

Men når det kommer til hvor realistisk eller ikke serien er, så er det jo alltid folk som rømmer fra fengsler over hele verden. Men som oftest er disse spontane rømninger etter tabber / feil / mangler hos fengselsvesenet. Dessuten viser vel statistikk at de fleste som rømmer langt fra har en plan om hva de gjør når de er over muren. Men før i tiden var det veldig vanlig med rømningsforsøk fra fengseler, spesielt fra krigsleire. Av det jeg vet og har sett på film/dokumentarer så er planleggingen og det å utnytte alle tenklige ressurser/informasjon helt etter tråd med min kjennskap til rømming.

Sona er lite

Selve Sona er jo ganske realistisk, et slikt fengsel er oprativt i Brasil. Gruppen av fanger gjorde så stort opprør, at myndighetene bare trakk seg ut og overlot fangene til seg selv. Men synes Sona ser veldig lite ut, med tanke på at vi har fått referanser til at det er rundt 1000 fanger der inne. Men kan jo være max 200-300 utifra alle bildene vi har sett når fengselsvesenet kommer inn.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er på grunn av folk som deg JimRamse at jeg er glad undertegnede er sosialist. Å "gloate" seg over andres behovs-mangler uten å prøve å gi av overskuddet man har er jo grunnen til at utrolig mange mennesker lider idag. Hvis jeg vet om et epletre med 50 gode epler, og TheWiz bare vet om et epletre med fire råtne epler. Hvorfor skal jeg da håne han å si, han bare kan finne et bedre tre? Hvorfor ikke ta med TheWiz og dele av mitt tre, mens vi venter på at hans tre skal gi nye epler neste år?

Du mener altså at Jimmiboi her skal linke til torrenten han brukte for å laste ned den siste episoden? Du skjønner jo selv at det ikke er lov her.

Lenke til kommentar
Blir litt provosert her !

Er på grunn av folk som deg JimRamse at jeg er glad undertegnede er sosialist. Å "gloate" seg over andres behovs-mangler uten å prøve å gi av overskuddet man har er jo grunnen til at utrolig mange mennesker lider idag. Hvis jeg vet om et epletre med 50 gode epler, og TheWiz bare vet om et epletre med fire råtne epler. Hvorfor skal jeg da håne han å si, han bare kan finne et bedre tre? Hvorfor ikke ta med TheWiz og dele av mitt tre, mens vi venter på at hans tre skal gi nye epler neste år?

:lol:

Takk for latteren. ^^

Lenke til kommentar

Noen som stusset over hvorfor ikke Sucre gikk ut av bilen før han ble påkjørt? Han hadde jo ikke trengt å sitte i bilen? Kunne hatt døra oppe og hoppet ut like før t.o.m. Syntes det var en merkelig greie.....

Liksom hmmm nå skal jeg sperre veien med bilen, de andre kommer sikkert til å kræsje, best jeg blir sittende bilen? De hadde jo ikke hatt noe problemer med og redde sønen hvis Sucre ikke hadde sittet i bilen.

Eller var det en eller rar omstendighet jeg ikke fikk med meg her?

Lenke til kommentar
Noen som stusset over hvorfor ikke Sucre gikk ut av bilen før han ble påkjørt? Han hadde jo ikke trengt å sitte i bilen? Kunne hatt døra oppe og hoppet ut like før t.o.m. Syntes det var en merkelig greie.....

Han kom jo kjørende ut i veien akkurat rett før det skjedde da. Det hele gikk jo veldig fort, han hadde ikke så god tid, og dessuten er det vel lite sannsynlig at det hadde blitt noen kollisjon dersom bilen hadde stått der i god tid i forveien (da hadde de jo sett den og kjørt rundt evt.)

Lenke til kommentar

Du mener altså at Jimmiboi her skal linke til torrenten han brukte for å laste ned den siste episoden? Du skjønner jo selv at det ikke er lov her.

Skjønte heller ikke den. Bare fordi jeg er flinkere til å finne skikkelig utgaver så er jeg plutselig slem?? Jeg gidder da faen ikke poste linker som blir fjernet etter 10 minutter å ende opp med å få advarsel fordi noen folk her inne er ubruklige til å finne ting. Å jeg ler ikke av andre. Eneste jeg sa var at dere som klager over å ha laste ned ULOVLIGE torrents som ikke funker som de skal enten burde holde kjeft, eller lete dere frem til en utgave som funker. Å klage over at du har lastet ned en ulovlig torrent som ikke er som den skal er jo bare latterlig.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Flere her som irriterte seg over at ikke Lincoln satte en kule i hodet på han som holdt L.J.? Han står jo to meter unna! Han kunne skutt i blinde og fortsatt truffet ham mellom øynene.

Kanskje Lincoln hadde truffet, men en konsekvens kunne vært at gisselholderen hadde fått en krampetrekning i fingeren og drept L.J.

Lenke til kommentar
Flere her som irriterte seg over at ikke Lincoln satte en kule i hodet på han som holdt L.J.? Han står jo to meter unna! Han kunne skutt i blinde og fortsatt truffet ham mellom øynene.

Kanskje Lincoln hadde truffet, men en konsekvens kunne vært at gisselholderen hadde fått en krampetrekning i fingeren og drept L.J.

Jeg tror ikke det er så forferdelig sannsynlig. Dessuten så var ikke alternativene av de beste. De hadde jo allerede misbrukt forsøket sitt på å rømme. Gutten skulle drepes uansett, så han hadde en gylden mulighet til å ende situasjonen der og da.

Lenke til kommentar
Så nettopp episode 7 og det er et par ting som jeg sitter igjen med jeg ikke helt skjønner.

-Hvorfor ville Mahone få høringa si framskyndet så voldsomt?

Mahone ville vertfall få høringen med en gang, fordi han forsatt var "litt dopet", og kunne tenke klart. Vist han gikk til neste dag uten piller og dop ville han få hallusinasjoner osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...