Gå til innhold

Prison Break Sesong 3 - med spoilere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har et spørsmål

Kan noen forklare va de mener med det kruset i slutten av episode 5? forsto det ikke.. hvordan det kan hjelpe dem..

-Jeg tror de bruker kunnskapen om vakten og hans kaffevaner på følgende måte;

Lincoln og/eller Sucre følger vakten og prøver å finne ut hvor han får kaffen fra. De oppsøker så stedet og tilsetter et stoff i kaffen som gjør at vakten blir satt ut av spill. Er vel opplagt at han ikke vil bli syk med engang, ei heller at det er gift vi snakker om. Men noe som får han til å løpe på toalettet rundt klokken 15.15. Det er jo da den andre vakten er satt ut av sollyset.

Lenke til kommentar

Avføringsmiddel eller noe lignende som gjør at vakta må bort og gjøre sitt er vel det mest sannsynlige ja. Dette må jo Sucre, Linc eller dama til Whistler gjøre før vakta får tak i kaffen da. Mest sannsynlig sistnevnte da dette sikkert vekker minst oppsikt om han får kaffen fra en Cafe eller lignende.

Edit: Det som er greia er at de har veldig liten tid og gjøre dette på, så de må sikkert improvisere litt underveis.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Avføringsmiddel eller noe lignende som gjør at vakta må bort og gjøre sitt er vel det mest sannsynlige ja. Dette må jo Sucre, Linc eller dama til Whistler gjøre før vakta får tak i kaffen da. Mest sannsynlig sistnevnte da dette sikkert vekker minst oppsikt om han får kaffen fra en Cafe eller lignende.

Edit: Det som er greia er at de har veldig liten tid og gjøre dette på, så de må sikkert improvisere litt underveis.

Har en kommentar til dette, som sier hvem som gjør dette med kaffen:

Det er garantert IKKE dama til Whistler som kommer til å fixe dette kaffe greiene. Sucre er mannen for jobben, kan også hende Lincoln gjør det sammen med han. Dette er jo alt klart utifra de manussidene vi har lest.

Edit: missclick at dette ikke kom i Spoiler tag først

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar

Det er jo nesten opplagt at et eller annet kommer til å gå skeis den dagen - eller gjerne idet dem skal til å rømme. Jeg begrunner dette med at det er sånn det har foregått i dem to foregående sesongene, ser ingen grunn til at dette skal forandre seg, ihvertfall ikke så tidlig i sesongen.

Av ting som kan gå galt har jeg lyst til å ta fram det berømte sollyset. Det virker som Scofield beregner å bruke solas lys akkurat i denne situasjonen, hva om det skulle være overskya?

Jeg kan i samme moment også slenge inn min "koppeteori" (tydelig et populært tema). Dette er hva jeg fikk ut av hele greia:

1) Mahone finner en kopp i fengselsgården (hvordan den kom dit er uvesentlig for poenget med den)

2) Samme Mahone kjenner igjen koppen i hendende på en patruljerende fengselsvakt

3) Mahone og Scofield finner så ut ved observasjon at nevnte fengselsvakt slipper koppen sin på et punkt hvor det ligger en fra før. Vi kan bare anta at den stammer fra gårsdagen, eller fra forrige runde.

Enten bruker Scofield denne infoen til å finne ut hvor vakta befinner seg utifra antall kopper på bakken (mer enn igår - han har allerede passert, færre - han har ikke passert), eller så går det som andre har spekulert i - noen putter et eller annet oppi koppen siden Mahone og Scofield allerede har slått fast mønsteret ved vaktas drikking.

Lenke til kommentar
Det er jo nesten opplagt at et eller annet kommer til å gå skeis den dagen - eller gjerne idet dem skal til å rømme. Jeg begrunner dette med at det er sånn det har foregått i dem to foregående sesongene, ser ingen grunn til at dette skal forandre seg, ihvertfall ikke så tidlig i sesongen.

Kopp Teori

Kanon innlegg Gurglemuffin (PS! er du fra Østfold?)

Bra teori med koppen, kan fortsatt være slik at de kan bruke "kopp infoen" til å vite hvor vakten er hele tiden, eventuelt vite når han er for å hente seg en ny kopp.

Dette tenkte jeg ikke på, har vært for innbitt i det Mahone / Whistler sa om at; "If we get to that cup,.... We get to the man". Tidligere i episoden sa jo Michael at de måtte finne ut svakheter / mønstre til begge vaktene i tårnet.

Ellers tror jeg det er en bra teori om at Michael skal sette igang alarmen så de fleste vaktene kommer inn i fengselet, samtidig som de kommer seg ut.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar

Trålet igjennom hele tråden nå.

Det var spesielt en gammel ting som folk synes var urealistisk.

Nemlig at Lincoln traff Sucre i Panama City. (byen er tre ganger så stor som Oslo, med 1,1 millioner innbyggere).

Mange mente det var urealistisk og teit at de to møttes. Men de to møttes ikke i Panama City, men rett utenfor byen, nemlig et steinkast unna Sona fengsel.

Sucre hadde akkurat vært å snakket med Bellcik og funnet ut at Mari Cruz var i USA, Lincoln hadde akkurat snakket med Michael. Bakgrunnen er tydlig ikke by-området, men mer vegitasjon som vi ser rundt fengselet.

Dermed er det ikke usannsynlig at de to møttes, de var på samme sted til samme tid, nemlig ved SONA fengsel. Vi kan også se at Sucre har funnet en telefon, fordi det første han ville gjøre var å ringe MC. Så går han på en buss inn til byen Panama City etter å ha sagt farvel og good luck til vår helt Lincoln.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar

STOR SPOILER TEORI før Episode 6

Dette går på Norman Lechero aka ”Patrone” (spilt av Robert Wisdom)

Samt et bevis på hva vi kan vente oss i Ep 06/07 - resten i Spoiler;

Teorien min er som følger;

Lechero vil rømme fra fengselet Sona. Dette får vi bevis for i en video som du kan se her; http://www.fox.com/prisonbreak. Der snakker han med sin kone som kommer å besøker han i fengselet. Hans fetter Augostino som har tatt over Lecheros narkotika kartell i Panama City har kuttet kraftig ned på Lecheros goder. For det første får ikke hans kone og barn pengestøtte fra fetteren, en annen ting, Lecheros ”kjæreste” i fengselet blir ikke lenger betalt av fetteren. Dessuten er pengeforsendingene inn i fengselet blitt mindre og mindre.

Alle disse punktene har vi bevis for i de fem første episodene av sesong 3. Det er med andre ord splid i narkotika kartellet. Lechero inne i Sona og Augostino, sistnevnte beholder mer og mer penger for seg selv. Men samtidig har vi fått bevis i episode 5 at kartellet har godt med penger. Sucre fikk jo 5000 dollar av de for å smugle inn en pakke (med dop??) inn i fengselet. Konen til Lechero skal ha penger hver måned, samtidig som kjæresten hans (den prostituerte som forkler seg som nonnen) skal ha betalt for sine ”tjenester”. Dette skulle vel ikke være noe problem for de, når de kan betale vår venn Sucre 5000 dollar for hver gang han smugler ting inn til Sona??

Dette vil selvsagt bli det neste store plottet rundt karakteren Lechero. Nemlig at han må ta hevn på sin fetter og for å gjøre det må han ut av Sona.

Men dette beviser også noe annet (tror jeg). Nemlig at hvis han i det hele tatt skal tenke på å rømme så er Michael hans ”get out off jail” kort. Men det er jo høyst usannsynlig at Michael vil klare å rømme med Lechero iløpet av dobbelt-episoden vi får se 5.november. Dermed mener jeg at det er stor sannsynlighet for at det rømmingsforsøket mislykkes. Grunnen er jo enkel; Det er normalt ikke nok tid for Lechero og Michael til å få de båndene som skal til for at Lechero skal bli med på Michael sin plan.

Men la oss se på litt andre beviser vi har;

Fra promoen til neste episode:

-Lechero sier til Michael i en høylytt diskusjon; ”Are you planning to break out of here?, answer me !!”.

-Michael og Whistler skal slåss i ringen, og Michael sier meget oppildnet “This is no friend of mind”. Denne scenen vil jeg tro er iscenesatt av Michael selv, kanskje i sammenheng med at alarmen skal gå på samme tidspunk, så kan M og W komme seg unna, mens “Alle” fangene er i gården mens vaktene stormer inn.

-LJ møter Susan B og en annen fra ”The Company” ute på en øde vei og en bil krasjer inn i en annen (tipper det er Lincoln sin bil som krasjer inn i bilen til Susan B. I samme scene får vi se at Lincoln har en kniv til strupen til Susan, mens en agent har en pistol rettet mot hodet til LJ. Susan sier; ”Kill him” (sikter til LJ som skal drepes).

Fra andre steder (filmer på You Tube bla) vet jeg dette;

-”Lincoln” sa i et intervju at i denne sesongen av PB er ”ingen” trygge, og han sa videre at det blir et mord med engang, og at Sarah dør, og at LJ dør. (de to første er jo oppfylt her).

Dessuten tror jeg at fengselet Sona og personene der vil bli mindre viktige og kanskje helt skrevet ut når Michael er ute av fengselet med Whistler. Så derfor tror jeg, sammen med at vi ”vet” at LJ dør, at rømmningsforsøket feiler og LJ dør i episode 8 (altså en cliffhanger fra siste minuttet i denne episoden).

Jeg mener at med alle disse faktorene så vil vi se et hendelsesforløp som kan se slik ut;

Episode 6og7:

Planen finpusses, de får satt den i gang. De må avbryte aksjonen fordi noe skjer, og M og W kommer seg ikke ut. Kan dette ha noe å gjøre med Mahone? Er ikke sikkert T-Bag vil gi han mer dop og dermed kan ”Haywire” komme tilbake i hodet til Mahone. Jeg er rimelig sikker på at det er en god grunn til at T-Bag har begynt å fore Mahone med dop. Dessuten er det 100% sikkert at Lechero vil måtte ta affære med situasjonen han er involvert i med kartellet. Skribentene av serien hadde ALDRI puttet så mange referanser til et problem som det er gjort her, uten at noe stort og viktig skjer med det.

Hvis dette stemmer så tror jeg vi kan få se en lignende ”stor” plan som vi så i sesong 1. Og at flere involveres i rømmningen (altså forsøk nr2). Jeg tenker da på eks; Lechero og McGrady.

Etter å ha skrevet dette så tenker jeg at mitt siste poeng med en ”stor” plan ikke bærer mye kred, fordi det vil bli for likt sesong 1.

Men dette er ivhertfall noen tanker og oppsumeringer av ting vi vet / kan anta før neste episode.

Håper dere setter pris på teorien.

Gunnar Sønsteby aka Kjakan24

PS! drar på en ukes tur til Dublin imorgen, så sees om en uke.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Hvordan vet du at det er Lechero som var med i Sucre smuglingen?

Dette begynner jo også å minne litt om Abruzzi situasjonen i S01!

Jeg vet ikke, bare antar. resten av svaret i Spoiler

Men har følgende logikk rekke som forteller meg det;

- Lechero får varer inn via den gamle "gravediggeren" (han dopdealeren som T-Bag drepte sier jo til Lechero at konvolutten ble "dropped off, by the gravedigger".

- Mannen som kommer bort til Sucre har hatt en ordning med den gamle "gravediggeren".

- Pakken Sucre smuglet inn kom frem (han får jo penger for jobben), og vi ser en av Lecheros folk ta pakken fra den ene kassen med grønnsaker å putter den i lommen.

Det kan selvsagt være at mannen som kom bort til Sucre samarbeider med assistenten til Lechero (altså han som tok pakken og er så god til å sloss i "Ringen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...