Bone Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Tar liksom ikke dette fortsatt jeg.. Så, hva har vannet med bounty'n til Whistler å gjøre!? Er vel like gira på å få møte en "snill dommer" selv om det har kommet vann i det møkkahølet!? "Hvis EN innsatt ser meg, så er jeg en død mann" .. og så kommer plutselig vannet ut fra veggen, og "alt er glemt" !? :dontgetit: Jeg kan se hvorfor bounty'n KOM, men ikke hvorfor den forsvant når vannet poppet frem.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Fint å sjå at Bellick er kommet på rett plass, i allefall når han dreiv og vaska dasser osv.. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Tar liksom ikke dette fortsatt jeg.. Så, hva har vannet med bounty'n til Whistler å gjøre!? Er vel like gira på å få møte en "snill dommer" selv om det har kommet vann i det møkkahølet!? "Hvis EN innsatt ser meg, så er jeg en død mann" .. og så kommer plutselig vannet ut fra veggen, og "alt er glemt" !? :dontgetit: Jeg kan se hvorfor bounty'n KOM, men ikke hvorfor den forsvant når vannet poppet frem.. 9591444[/snapback] Big bossen tok vekk bountyen på Whistler som en tjeneste til Scofield siden Scofield fikk tilbake vannet. Uten en bounty er det ikke noe vits i å drepe Whistler, og bare bossen i fengselet kunne fortelle de utenfor om han var blitt drept eller ikke siden det bare er han som har telefon. Skjønner du nå? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Spørsmål fra jhj: * Plutselig en helt annen story. Såklart er det jo en annen story, forrige sesong hadde jo en avslutning? * Sånn helt tilfeldig møtes linc og sucre mitt i panama. Panama er sikkert ikke en kjempestor by, og Sucre hadde jo nettopp trua bellick i Sona, og Linc hadde nettopp besøkt Michael i fengselet. Sjansen for å møtes i byen da er jo ikke så liten? * Scofield kjører MacGyver med helt random items 17åringen fikk taki på noen sekunder, kun ved hjelp av penger: Som er helt fullstendig ubrukelig i fengselet Penger er jo ikke ubrukelig i fengselet. Man kan få kjøpt seg mat, skaffa drikke eller kjøpt tjenster med penger. * Og en sist goof: Whistler har levd gud vet hvor lenge nedi kloakken, han så helt forferdelig jævlig ut, hadde sikkert alt mulig av sykdommer, blodsukkernivå på 0, puls på 3, etc. Etter 10 sekunder og et glass vann ser han ut som en modell elns. Hadde du virkelig foretrukket at Michael skulle drasse med seg en skadet og sjuk jævel som ikke kunne gå på egne bein? Det er EN SERIE for faen. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Panama er liten ja, bor ikke mer enn i underkant av tre å halv milllioner mennesker der Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Først og fremst vil jeg presisere at panama er et land og ikke en by. Det at Soucre og Linc møttes, er jo ikke heeelt unaturlig, men litt flaks var det jo. Hovedstaden i Panama, derimot, heter Panama City. Det var kanskje det du/dere mente? Den har rett over millionen innbyggere ifølge wikipedia, altså ikke vanvittig stor. Angående Whistler så er jeg enig i at han kom seg fryktelig fort. På en annen side vet vi ikke hvor lenge han hadde vært der nede (?). Skjegget var jo ikke veldig langt, så det kan ikke ha vært så lenge (tviler på at han kan barbere seg der nede). På en annen side trodde noen at han hadde rømt og de hadde gitt opp letingen. Derfor må han ha vært der en liten stund, iallfall. MacGyver-tingen, ja. Den væsken han fikk tak i. Var det alkohol? Syns jeg hørte alcohol og booze. Då vil vel ikke det ha slik en eksplosiv effekt; ialflall ikke så stor. På en annen side var det jo kloakk der nede, og det er ikke helt utenkelig at det har blitt dannet metangass og liknende som vil kunne eksplodere litt. Dette er tross alt en serie. Om alt hadde vært helt realistisk, ville det ikke vært noe å følge med på. Goscinny Endret 28. september 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
JFM Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Enig En serie bør ikke være for realistisk. Det er heller ikke Prison Break. Hvor realistisk er det egentlig at han kunne bryte seg ut av Fox River? Poenget mitt er at vi har hatt urealistiske ting tidligere i Prison Break. Ikke bare i tredje sesong. Lenke til kommentar
brann123 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Dette er ikke urealistisk. Gutten er rett og slett smart! Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Kanskje du sier at serien er realistisk med en viss ironistisk tone, brann123 - hva vet jeg, men konseptet med Sona er da ganske unaturlig? Det ville ikke vært for vanskelig for politiet å storme fengselet. Men kanskje de vil ha det slik som nå? Virker som om fengselet går ganske billig Goscinny Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Dette er ikke urealistisk. Gutten er rett og slett smart! 9602868[/snapback] Uten tvil. Mcgyver bare murene. Hva blir det neste? Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Er det virkelig fengesel som er slik som sona i virkeligheten? Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Er det virkelig fengesel som er slik som sona i virkeligheten? 9604088[/snapback] Ettersom jeg har hørt og lest i intervjuer er Sona basert på et virkelig fengsel. Endret 30. september 2007 av Alfen92 Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Er det virkelig fengesel som er slik som sona i virkeligheten? 9604088[/snapback] Ettersom jeg har hørt og lest i intervjuer er Sona basert på et virkelig fengsel. 9604480[/snapback] Det mener jeg også å ha hørt Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Spørsmål fra jhj:* Plutselig en helt annen story. Såklart er det jo en annen story, forrige sesong hadde jo en avslutning? * Sånn helt tilfeldig møtes linc og sucre mitt i panama. Panama er sikkert ikke en kjempestor by, og Sucre hadde jo nettopp trua bellick i Sona, og Linc hadde nettopp besøkt Michael i fengselet. Sjansen for å møtes i byen da er jo ikke så liten? * Scofield kjører MacGyver med helt random items 17åringen fikk taki på noen sekunder, kun ved hjelp av penger: Som er helt fullstendig ubrukelig i fengselet Penger er jo ikke ubrukelig i fengselet. Man kan få kjøpt seg mat, skaffa drikke eller kjøpt tjenster med penger. * Og en sist goof: Whistler har levd gud vet hvor lenge nedi kloakken, han så helt forferdelig jævlig ut, hadde sikkert alt mulig av sykdommer, blodsukkernivå på 0, puls på 3, etc. Etter 10 sekunder og et glass vann ser han ut som en modell elns. Hadde du virkelig foretrukket at Michael skulle drasse med seg en skadet og sjuk jævel som ikke kunne gå på egne bein? Det er EN SERIE for faen. 9594839[/snapback] Egentlig hadde du kunnet svart på alle kommentarene til jhj med den siste setningen din. Den hadde oppsummert det meste. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Er det virkelig fengesel som er slik som sona i virkeligheten? 9604088[/snapback] Ettersom jeg har hørt og lest i intervjuer er Sona basert på et virkelig fengsel. 9604480[/snapback] Det mener jeg også å ha hørt 9604505[/snapback] Kilde? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Jeg vet ikke, men det er flere som peker mot et fengsel i Brazil: Yes, it is. Sort of. While there is no prison that's run like this, a similar event did in fact happen, but in Brazil. It started at the Carandiru Prison. A huge riot broke by the prisoners and they took over the prison. Eventually a bunch of guards stormed in and many were killed when trying to take it back. Also, there are many, many prisons in Brazil run by the inmates internally, kind of like how Fox River was run, with corrupted CO's. The inmates make their own rules that new inmates have to follow, and they give their own punishments that they all agree on. While it isn't run by inmates, the rules they make are accepted. SONA in Prison Break 3 based on real prison? I was watching a brief interview with Wentworth Miller on Season 3 and he said that SONA is based on a real prison in Brazil that got taken over 10 years ago and the guards don't go in. I tried searching for this but couldn't find any information. Does anyone know what this place is/is called/have any links on it? --------------------------------------------------- Yes, it is based on a real prison. A couple years ago I saw a documentary on it on german television or Arte. Already tried to find it but couldnt. The prison I saw was much more run down though. This is more like a disney version of it. Inmates also depended heavily on relatives bringing food und money. LINK 1 Link 2 (Wikipedia) Goscinny Endret 30. september 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Det er en scene, ja. Basert på Carandiru Prison som det sies over her. Det er bekreftet i episoden som gikk på SKY One som her ''Special Access All Areas.'' Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 30. september 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 * Plutselig en helt annen story. -> Storyen går jo for det samme. Alle skal bli fri og leve lykkelig. * Sånn helt tilfeldig møtes linc og sucre mitt i panama. -> Litt flaks må jo en ha. Er jo tross alt en serie. Hadde du tatt det spørsmålet for hver gang noen i NOEN som helst annen serie ville jo du ikke fått noen betre forklaring. * Scofield kjører MacGyver med helt random items 17åringen fikk taki på noen sekunder, kun ved hjelp av penger: Som er helt fullstendig ubrukelig i fengselet -> Random items? Bensin ffs. Han lager en bombe, som mest trolig de fleste i verdens om forstår at bensin vil eksplodere i kontakt med flamme, kunne laget. * Hele whistler situasjonen, nesten ingenting er dratt med skikkelig fra de tidligere sesongene. Føles nesten ut som en ny serie "Prison Break 2" eller noe sånt -> En ny sesong, en ny "rød tråd". Kunne ikke kjørt det samme konseptet konstant. * Og en sist goof: Whistler har levd gud vet hvor lenge nedi kloakken, han så helt forferdelig jævlig ut, hadde sikkert alt mulig av sykdommer, blodsukkernivå på 0, puls på 3, etc. Etter 10 sekunder og et glass vann ser han ut som en modell elns. -> Han fikk seg mat, drikke, fikk se sollys. De fleste ville nok kviknet til. Men gikk kanskje litt fort, ja. Jaja, hører jeg mye om hvor bra sesong 3 av prison break er rundt på skolen av venner etc, kommer jeg nok til å se mer, men sånn der ser ut nå, er det bare et fattig forsøk på å tjene penger. -> Vist du har startet på PB uten feelingen, så vil du nok ikke like det. Men vist du nyter sesong 1 og 2, så vil du nyte 3. Lenke til kommentar
vlomp Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 jeg må være helt ute på jordet men jeg vet ikke hvor og når prison break går lenger. jeg trodde det var i september men nå er det bare the L-word på tv3 21.30... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå