Gå til innhold

De fleste merkevarer er jødisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal dette være en spøk? Hva skiller en jøde fra oss "andre"? Vet du i det hele tatt hva en jøde er?

8333520[/snapback]

 

At de er litt sleipe!

8333552[/snapback]

 

Erhm?

 

Jødeklær kan da være like bra som vanlige klær..

 

er du rasistisk eller?

8333560[/snapback]

 

Rasist, jeg nei!

 

Men det er mange som skifter sin mening når de får høre at de merkene er jødiske!

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar

Jøder er medlemmer av religionen jødedom og/eller medlemmer av en folkegruppe som nedstammer fra Israelittene, og som i utgangspunktet praktiserer religionen jødedom.

 

Sikkert mange i klesbransjen som er jødar, men eg ser ikkje heilt korleis det er relevant. Ei bedrift kan handle etter religiøse ideal, men det er mennesket som er ein jøde.

 

Eg er interessert i å få høyre korleis ei bedrift kan være "jødisk".

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Eg er interessert i å få høyre korleis ei bedrift kan være "jødisk".

 

Hva med at den er grunnlagt av en jøde! :hmm:

8333612[/snapback]

Det meiner eg blir feil. Sjølv om ein kristen, jøde eller buddhist grunnlegg ei bedrift betyr ikkje det at den er kristen, jødisk eller buddistisk med mindre den er fronta som ei.

 

Ser heller ikkje korleis det er relevant for oss som kjøper kleda.

Lenke til kommentar
Om så varene produseres i Jerusalem så får jeg ikke noe noe særlig mindre lyst til å kjøpe dem, nesten heller motsatt. Israel trenger litt støtte i å forsvare seg mot terroristene.

8333626[/snapback]

 

 

Terrorister?

De dreper jo stakkars uskyldige mennesker! :mad:

Israel har ganske mye blod på hendene sine!

Lenke til kommentar

Nevn ei folkegruppe som ikkje har mykje blod på hendene.

 

Skal du byrje med ein stor diskusjon rundt jødedommen? I så fall har me sikkert eit emne i PRS der det kan gjerast.

 

Om nokon har eit sterkt hat for jødane vil dei kanskje slutte å kjøpe klede av klesmerke som har ein jødisk grunnleggar, men eg meiner det er på grensa på å være fanatisk.

 

Skal ein spørre kva bakgrunn dama i kassen på Rimi har før du går inn?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

På tross av at jeg er uenig i Israelsk politikk, så slafser jeg i meg jødiske appelsiner, og forsøker etter beste evne å presse min blekfete ræv nedi litt for trange levisbukser. Har ingen tro på boikott som virkemiddel. Det rammer heller uskyldige. :cool:

Lenke til kommentar

Dette må være den en av de minst gjennomtenkte trådene jeg har lest på en laaaaang stund.

 

Til trådstarter: Si i fra når du faktisk har noe relevant å diskutere, da passer det å lage en tråd. Ikke når tråden avslører deg selv som en fremmedhater og svært sneversynt person med minimal forståelse av dine egne utsagn, og du egentlig ikke kommer med ny eller interessant informasjon...

Lenke til kommentar

Faen. Nå må jeg ned i gasskjelleren og kaste klærna mine inn der. =(

 

Nei... dette blir for dumt. Jeg driter oppi om klærna mine er sydd av ein liten kineser eller en jøde. Jøde betyr ikke at de er roten til alt ondt heller. De radikale jødene og muslimene er ofte medlem i nettverk og slikt, men de radikale er kun en liten, bitte liten del av alle jødene.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...