Gå til innhold

Hvordan skal det kjøres her? (bilde inkl.)


Rognalf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg holder på å ta en test på zensor.no, som er langt bedre enn teoriproven.no. Dessverre skjønner jeg ikke hvordan det skal kjøres på dette bildet. Greit nok, svaret på hvem som har vikeplikt er greit, det er jo alle, siden alle får noen på sin høyre side. Men hvordan skal det da kjøres?

 

vikeplikt.png

8333400[/snapback]

 

Så lenge det ikke er noe vikepliktskilt, er det sykkel B som skal kjøre først, så lastebil A og til slutt bil C.

Endret av Tomee
Lenke til kommentar
Jeg holder på å ta en test på zensor.no, som er langt bedre enn teoriproven.no. Dessverre skjønner jeg ikke hvordan det skal kjøres på dette bildet. Greit nok, svaret på hvem som har vikeplikt er greit, det er jo alle, siden alle får noen på sin høyre side. Men hvordan skal det da kjøres?

 

vikeplikt.png

8333400[/snapback]

 

Så lenge det ikke er noe vikepliktskilt, er det bil C som skal kjøre først, så bil A og til slutt bil B.

8412278[/snapback]

 

Unskyld feil. Det er bil B som skal kjøre først, så bil A og til slutt bil C!

Lenke til kommentar
hvorfor plasserer personen på mopeden seg lengst til høyre når han\hun skal rett fram :hmm:

8343531[/snapback]

Fordi man skal ligge til høyre når man skal til høyre eller rett fram. Man skal bare ligge til venstre hvis man skal til venstre. Det at både B og C ser ut til å skulle rett frem gjør at det er 50/50 hvem av dem som kjører først. Siden det er B som har vikeplikt for C og ikke omvendt heller jeg mest mot at C bør kjøre først. I et T-kryss er det vanlig at den som skal rett frem, og dermed kommer seg fortest ut av krysset, kjører først.

Lenke til kommentar
Jeg holder på å ta en test på zensor.no, som er langt bedre enn teoriproven.no. Dessverre skjønner jeg ikke hvordan det skal kjøres på dette bildet. Greit nok, svaret på hvem som har vikeplikt er greit, det er jo alle, siden alle får noen på sin høyre side. Men hvordan skal det da kjøres?

 

vikeplikt.png

8333400[/snapback]

 

Så lenge det ikke er noe vikepliktskilt, er det bil C som skal kjøre først, så bil A og til slutt bil B.

8412278[/snapback]

 

Unskyld feil. Det er bil B som skal kjøre først, så bil A og til slutt bil C!

8412283[/snapback]

 

Hvorfor det? Alle må vike for hverandre.

Lenke til kommentar
Jeg tror det fornuftige er a, c og b.

Lastebilen(A) kan kjøre lenger frem.

Da kan bilen© kjøre forbi på baksiden av lastebilen, og har da ikke vikeplikt.

Men lastebilen kan ikke begynne å svinge før mopeden har kjørt. Mopeden får som sagt ikke noen vikeplikt når billisten har kommet seg vekk.

 

Eller er jeg helt på jordet?

 

Det viktigtigste er å passe på at trafikkantene samarbeider i slike situasjoner.

8335767[/snapback]

 

I utgangspunktet er det lastebilen A som skal kjøre først, fordi den ikke har noen fra sin høyre side. Når A så kjører, så kan motorsykkelen B også kjøre samtidig, siden den kommer rett i mot. Når så lastebilen skal svinge til venstre, må den krysse kjørebanen som B kjører på. DSermed får A vikeplikt for B, slik at B kan kjøre over krysset først. Deretter kan A kjøre når han får klar bane etter at B har passert. Da blir det C sin tur til å kjøre til slutt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva om lastebilen som i utganspunktet ikke har vikeplikt bestemmer seg for å kjøre rett fram istedenfor, da er det bilen som kan kjøre først.

Slik de står her er det en gridlock og noen må bryte vikeplikten først.

Alle har vikeplikt i situasjonen så om mopeden, lastebilen eller bilen stikker nesa si frem først er det akkurat like rett som alle andre løsninger her.

Er nå min mening.

Lenke til kommentar
Jeg tror det fornuftige er a, c og b.

Lastebilen(A) kan kjøre lenger frem.

Da kan bilen© kjøre forbi på baksiden av lastebilen, og har da ikke vikeplikt.

Men lastebilen kan ikke begynne å svinge før mopeden har kjørt. Mopeden får som sagt ikke noen vikeplikt når billisten har kommet seg vekk.

 

Eller er jeg helt på jordet?

 

Det viktigtigste er å passe på at trafikkantene samarbeider i slike situasjoner.

8335767[/snapback]

 

I utgangspunktet er det lastebilen A som skal kjøre først, fordi den ikke har noen fra sin høyre side. Når A så kjører, så kan motorsykkelen B også kjøre samtidig, siden den kommer rett i mot. Når så lastebilen skal svinge til venstre, må den krysse kjørebanen som B kjører på. DSermed får A vikeplikt for B, slik at B kan kjøre over krysset først. Deretter kan A kjøre når han får klar bane etter at B har passert. Da blir det C sin tur til å kjøre til slutt. :thumbup:

8417171[/snapback]

 

Siden lastebilen skal til venstre så vil han få mopeden på sin høyre side, som han da har vikeplikt for. Mao har også lastebilen vikeplikt.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så er det best om MCen kjører først, så lastebilen og tilslutt bilen. MCen har i teorien vikeplikt for bilen, men siden bilen blir sperret av lastebilen så bør MCen kjøre først. Det går selvsagt ann å argumentere mot dette, men jeg mener absolutt det er den beste løsningen.

 

Men på den andre siden så er lastebilen størst :devil:

Lenke til kommentar
Hvis du hadde kjørt MCen og krasjet med bilen ville du nok opplevd at den vikeplikten ikke bare er der i teorien når du får forsikringsoppgjøret.

8466355[/snapback]

 

Det er vel ikke helt poenget. Alle her vil slite dersom det skjer et uhell når de kjører først. Men samtidig vil eg tro at mopeden/motorsykkelen har kjappest akselerasjon og kan fortest løse problemet slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...