Gå til innhold

[løst]P5B Dlx, E6400, Crucial D9GMH stanger tidelig

Anbefalte innlegg

Endret timings til 4-4-4-12 og satte ICH Chipset Voltage til max, men da ble northbridge chippens kjøleribbe litt for varm for mitt behag - så jeg velger å styre unna det.

Snodig.

Hvor stor ytelsesforskjell ligger det mellom en 4-4-4-12 timing og en 5-5-5-15 timing anyway?

Litt ergelig at det funker fint for andre med en slik timing og ikke her, så har du/dere flere ideer så kom gjerne med det!

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et minneproblem, gå til bootdisk.com last ned et oppstartsimage som du brenner ut på en cd tilsammen med memtest. Sett cdrom til å boote først

Start cd med memtest etter en overklokk for å se om rammen er ok, hadde jeg vært deg ville jeg nok testet 1 og 1 brikke om gangen for lettere og eliminere ut feil på event. ram. Får du minnefeil, prøv en annen timing (eller litt høyere volt, ikke mer enn 2,3v)

Du har D9GMH ram som jo er en meget god ram, men det er også mulig på dine brikker som er rated PC5300 at du har en dårligere kvalitet av D9GMH, ram blir selektert ut og rated etter hva de klarer, ikke alle D9GMH vil gjøre 1000mhz@4-4-4-8.

Sett også vdimm til min 2,2-2,25v kan hende det hjelper på 4-4-4-12 timing, Micronchip er kjent for å scalere godt med volt, så det skulle ikke være noe problem.

Får du feil prøv en annen timing,eller volt. Test alle brikkene dine enkeltvis og gi oss en tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Høres ut som et minneproblem, gå til bootdisk.com last ned et oppstartsimage som du brenner ut på en cd tilsammen med memtest. Sett cdrom til å boote først

Start cd med memtest etter en overklokk for å se om rammen er ok, hadde jeg vært deg ville jeg nok testet 1 og 1 brikke om gangen for lettere og eliminere ut feil på event. ram. Får du minnefeil, prøv en annen timing (eller litt høyere volt, ikke mer enn 2,3v)

Du har D9GMH ram som jo er en meget god ram, men det er også mulig på dine brikker som er rated PC5300 at du har en dårligere kvalitet av D9GMH, ram blir selektert ut og rated etter hva de klarer, ikke alle D9GMH vil gjøre 1000mhz@4-4-4-8.

Sett også vdimm til min 2,2-2,25v kan hende det hjelper på 4-4-4-12 timing, Micronchip er kjent for å scalere godt med volt, så det skulle ikke være noe problem.

Får du feil prøv en annen timing,eller volt. Test alle brikkene dine enkeltvis og gi oss en tilbakemelding :)

8336433[/snapback]

Skal sette igang å teste med nuh - men da dette er 'sett' med brikker burde ikke de testes sammen (altså et sett om gangen) eller er det bare et salgstriks der man slenger 2 like brikker i en eske og kaller det et sett?

Forresten kan jeg vise til hva jeg har fått til atm.

post-121116-1176064556_thumb.jpg

Er fornøyd med CPU'n , men er litt skuffa over minnet da jeg ser andre med 4-4-4-12(8?) timings og 1k~ mhz.

Men som sagt, jeg skal teste slik du annbefalte ovenfor. (setter igang nuh! vent på svar innenfor 30min elns :thumbup: )

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar

Test 1 og 1 brikke for å event eliminere feil på en av brikkene. Etterpå hvis det viser seg at det er bra så putter du først inn to stk, sjekk så hva de må ha av timinger og volt, så det neste settet, merk brikkene dine så det er lettere å holde koll på de.

Lenke til kommentar

Da er første brikke testet, uten feil.

Satt i andre brikke nå, og når jeg booter får jeg en melding som sier at det er noe feil med overklokken (som har fungert stabilt i orthos i 10min og dermed skal funke feilfritt under boot og har fungert feilfritt fremtil nuh) det var rart. Jeg endret ikke noe og rebootet igjen, da uten feilmeldingen -- driver med test av brikke nr 2 nå.

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...