gimme Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hei, jeg lurer på hva en coil er Og er det mulig å skifte denne på en moped? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 En tennspole, eller coil, er en viktig del av en bensinmotor. Tennspolen er en likestrøms-transformator som omdanner batterispenningen på 5 eller 12 volt til omtrent 20-30 kilovolt. I de fleste trandisjonelle oppsett går det fra tennspolen en ledning til en fordeler, og derfra en pluggledning til hver av tennpluggene. Dersom tennspolen går i stykker, vil ikke tennpluggene gi gnist, og motoren vil stoppe. Det samme vil skje dersom tennspolen ikke får høy nok spenning, noe som ved oppstart vil skje dersom batteriet er dårlig eller utladet, og ved kjøring vil skje dersom dynamoen slutter å fungere. En dieselmotor trenger ingen tennplugger, og derav heller ingen tennspole eller fordeler. Kjelde: Wikipedia Du kan sikkert skifte coilen, kva moped har du? Lenke til kommentar
gimme Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Vurderer å kjøpe en Rieju RS Matrix Har hørt at viss du montere en såkalt politiknapp så kan det gå utover coilen, er det sant ? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det kan, ja, men en ny coil ( CDI) koster 499 for en Metrakit ProRace CDI, altså, det er billig, man kan få brukt cdi ned til 100lappen. Bare til å montere det Lenke til kommentar
gimme Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Er det vanskelig å montere den da ? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Vet ikke, aldri hatt det.. Brorsan hadde montert det engang, så antar det ikke er noe som helst slit. Følger nok med en bruksanvisning, men husk : Aldri kjør over 50km/t og slå den på, da brenner den seg og fungerer dermed ikke lenger. Hvis turtallsperra brenner seg så kjøper du masse trim da vettu Kanskje fult ProRace frister ? Kan få det billig Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Er coil og cdi det samme? Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Er det vanskelig å montere den da ? 8333972[/snapback] Er ganske enkelt, er vel to skruer som holder den fast også er det tre fire ledninger på den, alle ledningene har forskjellig farge og det står på coilen hvor dei skal Men skal du bare bytte coil for og bytte? På min Rs2 varte coilen ialle fall over 17000km, har solgt den no då Lenke til kommentar
gimme Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Nei, jeg bare lurte på om det var vanskelig Tror det er en stund til coilen ryker på mopeden da Lenke til kommentar
Alek.Brekke Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Jeg lurer på akkurat det samme som deg, hehe. Jeg har en motorhispania furia cross som nå har gått 40000++. Er ganske sikker på at det er coilen som er ødelagt. Noen som vet om en butikk i buskerud området som selger coil til denne sykkelen? Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Turtallsperra brenne seg??? Loooool. Bullshit. Det er bare tull. 1 Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Haha! Fab.. var heldigvis ikke jeg som bumpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå