Pantera Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hei Når skattepenga kommer, så skal det handles en del datautstyr, bl.a. ett nytt skjermkort (tenkte det var på tide på bytte ut det gamle AGP-kortet nå). Kortet skal være GeForce (grunnet bedre drivere for Linux), så jeg kommer sannsynligvis til å gå for 8800 GTS...hvis det ikke dukker opp noe annet spennende i juni. Fant ihvertfall disse: Asus GeForce 8800 GTS til kr 2699,- Gainward GeForce 8800 GTS til kr 3049,- MSI GeForce 8800 GTS til kr 2799,- XFX GeForce 8800 GTS til kr 2740,- Det skiller jo litt i pris, fra billigste til dyreste, men det er jo bare snakk om drøyt 300 kr, så det spiller egentlig ikke noen rolle. Så hvem av disse bør man gå for? Maskina dette kortet skal i, skal kjøre dualboot med XP eller Vista og Linux. mvh Pantera Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg tror ikke 8800-serien finnes i AGP versjon, så da må du kjøpe et nytt HK. Men hvis du er en overklokker ville jeg sagt XFX, ellers ville jeg tatt Asus sitt Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Bruk Prisguiden så finner du dem enda billigere. Når det gjelder ytelse så ligger de kortene ganske likt i løypa vil jeg tro. En annen ting som kan være greit er å kanskje se på hva du får med av bundle på de forskjellige kortene. XFX har ikke briljert med sin 8800 bundle så langt,hvordan det er på 320 versjonen vet jeg ikke. Men for all del,XFX leverer i høyeste grad ytelsesmessig. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Jeg tror ikke 8800-serien finnes i AGP versjon, så da må du kjøpe et nytt HK. Men hvis du er en overklokker ville jeg sagt XFX, ellers ville jeg tatt Asus sitt 8333968[/snapback] Det jeg har nå er agp, det jeg skal ha, er ikke agp Skal ha nytt hovedkort og cpu også. Socket 775, tenker jeg. Det gamle x850xt kortet blir nok degradert til server'n. Pantera Lenke til kommentar
schoolbus1337 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 HeiNår skattepenga kommer, så skal det handles en del datautstyr, bl.a. ett nytt skjermkort (tenkte det var på tide på bytte ut det gamle AGP-kortet nå). Kortet skal være GeForce (grunnet bedre drivere for Linux), så jeg kommer sannsynligvis til å gå for 8800 GTS...hvis det ikke dukker opp noe annet spennende i juni. Fant ihvertfall disse: Asus GeForce 8800 GTS til kr 2699,- Gainward GeForce 8800 GTS til kr 3049,- MSI GeForce 8800 GTS til kr 2799,- XFX GeForce 8800 GTS til kr 2740,- Det skiller jo litt i pris, fra billigste til dyreste, men det er jo bare snakk om drøyt 300 kr, så det spiller egentlig ikke noen rolle. Så hvem av disse bør man gå for? Maskina dette kortet skal i, skal kjøre dualboot med XP eller Vista og Linux. mvh Pantera 8333112[/snapback] jeg trodde det ikke var noen spess forskjell på dem jeg? asus bedre overklokker enn xfx? hvordan vet du dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå