Teletubbie Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hei, Etter en komplett re-installasjon har jeg møtt følgende problem: Når jeg laster inn drivere til skjermkortet mitt (XFX 7600 GT XXX) rebooter maskinen seg midt i installasjonsprosessen. Når Windows (xp) så lastes, får jeg 5-6 vertikale kolonner med prikkete linjer, fire i hver kolonne, over skjermen. Når det første bildet i Windows loadingen forsvinner, viser skjermen feilmeldingen "Out of Range". Etter noe lesing på div forum har jeg kommet frem til at dette er pga feil i oppdateringsfrekvens mellom kort og skjerm. Problemet er at jeg kun kommer inn i Windows i safe-mode, og der kan jeg ikke endre oppdateringsfrekvens.. Har noen vært borti lignende problemer? Kan det være selve kortet som er problemet? Jeg klarte en gang å komme inn i Windows rett etter at jeg la inn driverene. Jeg fikk da endret oppdateringsfrekvensen til 60Hz, som er den samme som skjermen er satt til, men da ble det bare krøll med store lillla og sorte firkanter ^^. Måtte så inn i safe-mode igjen for å avinstallere driverene :'( Alle innspill mottas med stooooooor takk. Er litt kjipt å sitte med mitt gamle X600 kort -_- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå