bigfeta Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Har sliti en stund med å finne en løsning på hvordan jeg kan få digital kabel tv til å fungere ordentlig med min htpc. Problemet mitt er at jeg vil ha det til å fungere riktig med et internt pc kort i WMCE. Get tillater kun bruk av deres egne dekodere og de er eneste leverandør av kabel tv der jeg bor (virker det som). (Hvilke leverandører av kabeltv finnes på romerike egentlig?) Har sett at andre leverandører som f.eks. www.romm.no leverer digital tv hvor folk kan benytte sine egne dekodere. Derfor lurer jeg nå på om jeg kan kjøpe digital tv fra Get for så å hacke signalet deres inn i min maskin, med en vilkårlig dekoder? Vet dette er shady business, men jeg er helt rådvill! Evt om noen kan fortelle meg hvordan jeg kan få digitaltv i htpc til å fungere knirkefritt. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det er ikke mulig. Den eneste lovlig men til og med litt kompliserte metoden er å få deg digital tv fra Canal Digital Parabol. Der finnes det TV kort som tillater deg å gjøre dekodingen inne i PCen. Jeg tror de fleste holder en finger på NTV og at det vil komme dekoder kort for bruk i HTPC da. AKIRA Lenke til kommentar
bigfeta Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Jeg tror de fleste holder en finger på NTV og at det vil komme dekoder kort for bruk i HTPC da. Men NTV gjelder da bare for det digitale bakkenettet dvb-t? Håper liksom på å få lagt litt press på kabeltv leverandørene også! Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 NTV skal ha i første runde rundt 20 kanaler...hva er det du vil ha fra kabel tv leverandørene som NTV også ikke kan gi? Det digitale bakkenette har jo en mye større fleksibel sende måte siden signalet går i luften. Man kan håpe at når NTV støtter en protokoll som åpner for bruk HTPC så vil GET og CD følge etter....men jeg tviler. De har investert mye i unike bokser og har en prismodell som er å binde kundene til propertiære løsninger. Det er ingen garanti for at NTV vil komme med det samme...så hele HTPC markedet går en litt usikker fremtid her i Norge. Det beste hadde vært en løsning man ser i USA med cable card adaptere. Man har HTPC løsninger der med to slotter bak. Da kunne du feks kjøpt ett kort fra GET og ett fra NTV..og hatt begge to kjørende rett i MCE.... AKIRA Lenke til kommentar
bigfeta Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 NTV skal ha i første runde rundt 20 kanaler...hva er det du vil ha fra kabel tv leverandørene som NTV også ikke kan gi? Det digitale bakkenette har jo en mye større fleksibel sende måte siden signalet går i luften. Dette er et av stedene jeg har misforstått. Jeg trodde tilbudet fra NTV kun ville bestå av de gratis kanalene per i dag. Altså ikke TV3 o.l. Dessverre kastet jeg antennen av taket da jeg fikk kabeltv, men det er kanskje ikke snakk om store pengesummer som skal til for å få satt det opp igjen... Det er ingen garanti for at NTV vil komme med det samme...så hele HTPC markedet går en litt usikker fremtid her i Norge. Dette er jo jævlig kjiipt når jeg kjøpte en htpc i desember. Skjønner at jeg burde gjort bedre research, men jeg synes virkelig ikke det har vært informert godt nok rundt dette i det hele tatt! Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ja, NTV har alle tanker om å bli en like stor tilbyder som GET og CD. Når det analoge sendenettet er slukket om 3 - 4 år så vil de også ha dobbel kapasitet i nette. Til å øke til 40 kanaler eller legge til HD kanaler. Hvis du bor i ett hus og hadde antenne på taket så skulle du nok latt den stå ja. Vel, det finnes ingen organisasjon som har HTPC markedet som sitt marked som kan informere om dette. GET, CD og NTV vil jo selge sine løsninger og vil derfor ikke nevnte hva man kan bygge selv. Du kan få mer hjelp på www.avforum.no på HTPC delen der. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå