Gå til innhold

MMORPG måndlig betaling


Anbefalte innlegg

MEN, i server prinsippet er de like, det er MAAANGE spillere som logger seg på en serverpark, enten du kaller det MMORPG eller COPRG.

8351567[/snapback]

 

men du sa jo...

 

Diablo 2 er et RPG Role Playing Game GW(Guild Wars) er et MMORPG fordi det er en massive mengde folk som spiller det og det er online

 

I mi bok er GuildWars ein veldig oppgradert versjon av Diablo 2.

 

Diablo 2 er gratis å spele nett som GuildWars her og eg trur Blizzard må ta seg betalt for World of Warcraft nettopp fordi det koster så masse meir å vedlikeholde og drive ett MMO som World of Warcraft.

8351711[/snapback]

 

 

ok så med en gang et rollespill kan spilles på nett blir det plutselig et MMO?? det er det du sier.

 

et MMO er nett basert, krever Internett.

 

Diablo 2, har mulighet til å spille på nett.

COPRG eller MMORPG (skjekk http://www.guildwars.com/press/awards/)

 

Computer Games Magazine – March 2006:

 

* Best Game (No. 4)

* Best MMO Debut

* Best Technology

 

GameSpy's Game of the Year 2005:

 

* PC MMORPG of the Year

* One of the top 10 PC games of the Year

* Best Value

 

Metacritic:

 

* Best PC MMORPG

 

Noen utklipp fra linken over

 

 

Edit: stave leif

Endret av kebab-loff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok så med en gang et rollespill kan spilles på nett blir det plutselig et MMO?? det er det du sier.

 

et MMO krever Internett.

 

Diablo 2, har mulig het til å spille på nett.

COPRG eller MMORPG (skjekk http://www.guildwars.com/press/awards/)

 

Computer Games Magazine – March 2006:

 

    * Best Game (No. 4)

    * Best MMO Debut

    * Best Technology

 

GameSpy's Game of the Year 2005:

 

    * PC MMORPG of the Year

    * One of the top 10 PC games of the Year

    * Best Value

 

Metacritic:

 

    * Best PC MMORPG

 

Noen utklipp fra linken over

8352372[/snapback]

 

Det er det eg ikkje seier, det eg sa er vist du kaller GuildWars ett MMORPG så er Diablo 2 det og.

 

Kva priser GuildWars har fått bryr meg ikkje, utgiveren av GuildWars vil jo ikkje kalle det ett MMORPG eingang men heller ett CORPG.

 

MMORPG og CORPG er ikkje det samme.

 

I mi bok så er Diablo 2 ett CORPG nett som GuildWars her.

Lenke til kommentar

ok så med en gang et rollespill kan spilles på nett blir det plutselig et MMO?? det er det du sier.

 

et MMO krever Internett.

 

Diablo 2, har mulig het til å spille på nett.

COPRG eller MMORPG (skjekk http://www.guildwars.com/press/awards/)

 

Computer Games Magazine – March 2006:

 

    * Best Game (No. 4)

    * Best MMO Debut

    * Best Technology

 

GameSpy's Game of the Year 2005:

 

    * PC MMORPG of the Year

    * One of the top 10 PC games of the Year

    * Best Value

 

Metacritic:

 

    * Best PC MMORPG

 

Noen utklipp fra linken over

8352372[/snapback]

 

Det er det eg ikkje seier, det eg sa er vist du kaller GuildWars ett MMORPG så er Diablo 2 det og.

 

Kva priser GuildWars har fått bryr meg ikkje, utgiveren av GuildWars vil jo ikkje kalle det ett MMORPG eingang men heller ett CORPG.

 

MMORPG og CORPG er ikkje det samme.

 

I mi bok så er Diablo 2 ett CORPG nett som GuildWars her.

8352454[/snapback]

 

Det med priser var bare å vise MMORPG

Lenke til kommentar

Du kan spele solo i Diablo 2.

 

CORPG betyr "Competitive Online Role-Playing Game" og med ladder systemet som er i Diablo 2 så blir det nettopp det.

 

Og som eg meiner så er GuildWars berre ein veldig oppgradering av Diablo 2.

 

Hadde du tatt vekk Guilds fra World of Warcraft hadde du forsatt kunne kalt det ett MMORPG?

 

mitt svar: Ja.

Lenke til kommentar

 

Det med priser var bare å vise MMORPG

8352869[/snapback]

 

Skjønner jo det men når utgiveren sjølv seier att det ikkje er ett MMORPG...

8352943[/snapback]

Jeg tror ikke trådstarter mente en diskuss om GW eller WoW eller noe, han tenkte nok mer på BETALINGA han ;) noe jeg forresten er litt imot, men litt usikker på det der :hmm:

Lenke til kommentar

Vel, ja?

Det Guild wars folket klarte det, så hvorfor ikke blizzzzz?

 

Og fremdeles så ser jeg ikke 3 millioner spillere av Diablo online, de fleste som har kjøpt spillet, spiller sikkert offline, rart ettersom det ikke er det samme som guild wars, det har likheter, men skal man kalle alle spill med laddere MASSIVE MULTIPLAYER ONLINE spill nå da.. spar meg for de tåpelige definisjonene dine, de henger ikke på greip. Bare fordi utgiveren ga det et alternativt navn betyr det ikke at det også er det samme.

 

Selv om Subaru ga ut Impreza WRC så er det fremdeles en gatebil... HJELP, de kaller det en rallybil, da kan det IKKE VÆRE EN GATEBIL?

Arenanet kalte det CORPG, omg, da kan det ikke være en MMORPG?

 

Diablo 2 har noen egenskaper andre spill har, da er det selvølgelig bare i samme sjanger og helt likt!! JESSS JEG ER IKKE TRANGSYNT!!?!?!?

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar
Vel, ja?

Det Guild wars folket klarte det, så hvorfor ikke blizzzzz?

 

Og fremdeles så ser jeg ikke 3 millioner spillere av Diablo online, de fleste som har kjøpt spillet, spiller sikkert offline, rart ettersom det ikke er det samme som guild wars, det har likheter, men skal man kalle alle spill med laddere MASSIVE MULTIPLAYER ONLINE spill nå da.. spar meg for de tåpelige definisjonene dine, de henger ikke på greip. Bare fordi utgiveren ga det et alternativt navn betyr det ikke at det også er det samme.

 

Selv om Subaru ga ut Impreza WRC så er det fremdeles en gatebil... HJELP, de kaller det en rallybil, da kan det IKKE VÆRE EN GATEBIL?

Arenanet kalte det CORPG, omg, da kan det ikke være en MMORPG?

 

Diablo 2 har noen egenskaper andre spill har, da er det selvølgelig bare i samme sjanger og helt likt!!  JESSS JEG ER IKKE TRANGSYNT!!?!?!?

8353903[/snapback]

 

By April 2001, Diablo II had become one of the most popular online games ever. Major factors that contributed to Diablo II's success include what fans found to be addictive hack and slash gameplay and free access to Battle.net. Diablo II may be played as a single player game, multi-player via a LAN, or multi-player via Battle.net, with the latter being the most popular. It has also become the second best selling computer game after The Sims, and number one best selling RPG for the PC, selling over fifteen million copies.[1]

http://en.wikipedia.org/wiki/Diablo_II

 

Som du ser så spelte dei fleste det online og det er vel kansje ein liten grunn til at ikkje 3 millioner speler Diablo 2 lenger, det er nesten 8 år gammelt men når eg logga inn på B.NET idag var det faktisk 49773 online som spelte det.

 

Diablo 2 og GuildWars har likheter ja, ein av dei er med måten spelere bruker servern på, med ein møteplass og så blir dei delt opp i masse små instancer.

 

Eg kaller ikkje Diablo 2 ett MMORPG men ett CORPG, men vist du seier GuildWars er ett MMORPG så må Diablo 2 og vera det.

 

Kva er det som gjer GuildWars til ett MMORPG?

 

Kva er det som gjer Diablo 2 ikkje til ett MMORPG?

Endret av X672
Lenke til kommentar

Akkurat, jeg sier ikke at det ikke er en online RPG, men sier at det ikke er en MMORPG og du har tydeligvis ikke spilt guild wars, men det får være :=)

Dessuten så kjører Diablo II på private servere og ikke på "offentlige". Du har ikke alle på samme server, du har alle på samme "lobby", men det er desverre ikke det samme, det er jo tydeligvis det som er kjernen i vår "strid"...

Men vi har dradd tråden LAANGT vekk fra topic. Og du er mest aktiv i WoW delen av forum og har dermed liten tro på at du kan se upartisk på saken... Jeg spiller hverken WoW eller GW aktivt. (Selv om jeg fant WoW bedre, iallefall på RP/PvE biten.

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar
Dessuten så kjører Diablo II på private servere og ikke på "offentlige". Du har ikke alle på samme server, du har alle på samme "lobby",  men det er desverre ikke det samme, det er jo tydeligvis det som er kjernen i vår "strid"...

8355076[/snapback]

 

Diablo II

 

The new millennium brought a new game and a new era for Battle.net. Diablo II was released in 2000 to much fan-fare. The main highlight of Diablo II as it relates to Battle.net was that the game was completely client-server based. The game was no longer simulated on each player's computer, but instead was run on Blizzard's server. This also meant that all of the character data for the game was stored on the Battle.net servers.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle.net

 

du sa?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere snakker om at GW er så simpelt osv. Dere har tydeligvis ikke spillt GW. Battleground kan ikke måle seg med Heroes Acent og Guild vs Guild fights. Har selv spillt begge spillene. WoW er mye mye bedre på PvE delen, men hvem kan si med hånda på hjertet at en instance er morsom etter 10 gangen kun fordi du må grinde gull eller power lvl-e?

Hadde ikke noe problem med at WoW kostet meg en hundrings, men ser heller ikke noe i mot GW`s taktikk. Hvordan kan du sammenligne Diablo 2 med GW? Diablo 2 er jo mye nærmere WoW med tanke på lvl-ing, grinding og PvP-combat. All respekt for WoW, men er et relativt simpelt spill som fungerer ved at det er lite buggs osv, men de har vel ikke akkurat tatt allverdens av sjangser?

Lenke til kommentar
Du kan spele solo i Diablo 2.

 

CORPG betyr "Competitive Online Role-Playing Game" og med ladder systemet som er i Diablo 2 så blir det nettopp det.

 

Og som eg meiner så er GuildWars berre ein veldig oppgradering av Diablo 2.

 

Hadde du tatt vekk Guilds fra World of Warcraft hadde du forsatt kunne kalt det ett MMORPG?

 

mitt svar: Ja.

8352915[/snapback]

 

At mora di suger tiss og at alle naruto fans er tilbakestående(den siste står jeg for og det er IKKE et personangrep), jeg liker deg, du er morsom å diskutere med!one11!!

(har jo faktisk flere argumenter)

Neida, da må jeg bare innrømme at du har rett, jeg er bare teit som gikk i den blinde tro at Diablo II var en hack & slash RPG uten spesielle taktiske elementer... Og siden ANet fant opp denne sjangeren er det de som setter standarden, og den består jo i en (MMO)RPG [iKKE HACK & SLASH] som har veldig sterke taktiske elementer.

 

Og nå kommer jeg ikke til å svare mer utenfor topic i denne tråden, hvis du fremdeles føler at du har slående argumenter, ta det via PM.

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar
Nå er Norge verdens 2. dyreste land å gå på kino i, etter Japan, ett hav forann 3. dyreste land.

8335903[/snapback]

Langt i fra. Sist jeg var på kino i henholdsvis England og USA betalte jeg merkbart mer enn det koster her i landet.

8335916[/snapback]

 

Dette er faktisk feil! Nylig undersøkelser viser at Japan er verdens dyreste land å gå på kino i, Norge er på en tett 2. plass! Dagbladet hadde en stor artikkel på det hvor de intervjuet leder for Bergen kino (elns) som forsvarte prisene. Grunnen er selvsagt de høye avgiftene og momsene vi har i Norge, og hvor kjøpesterke vi er. WoW abonnomentet er ikke landsbasert. De har samme pris i verden, så de må tilpasse prisen hele verden, ikke bare handlesterke nordmenn.

 

Her finner du liste over hvilken land (i europa) som er dyrest når det kommer til tjenmester. Kino, teater, portsaktiviteter og helsestudio eksempelvis faller under denne kategorien!

8335966[/snapback]

 

 

rofl, les den lista et par ganger og bruk sunn fornuft før du utaler dge igjen. kino er en DEL av den lista ikke alt. :S .

Om du syns det er dyrt med 100kr + per mnd, ikke spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...