Gå til innhold

MMORPG måndlig betaling


Anbefalte innlegg

Ta Counter-Strike da, koster 100 kroner, og HELT gratis, mange som spiller dette MER en de spiller Wow f.eks  ;)

8344759[/snapback]

Og hvor mye koster det å ha oppe serverne? Ingen ting.

 

De er selv hostet av spillere som betaler for å ha dem oppe.

 

Hvor mye koster det å holde 100 + - servere oppe i et MMORPG? MYE.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man betaler for et MMORPG-spill (som oftest WoW), så spiller man oftest BARE det spillet. Man kjøper dermed ikke så mange andre spill som man hadde gjort om man ikke spilte så mye MMORPG.

 

100kr mnd'en er ikke så gale pris når man tenker på hvor mye man som regel spiller det. Om man spiller 1time i uken, så er det selvfølgelig ingen god investering.

Lenke til kommentar

I de tilfeller hvor utvilkerne har laget et godt produkt så er det jo ikke galt at de faktisk tjener penger på det. til dels gode penger. Sånn er det jo i næringslivet generelt. Jeg blar lett opp 100 kroner pr. måned for å spille wow, eve, etc når jeg vil, så lenge jeg vil. Sammenlignet med hva jeg har brukt av penger på snus/røyk etc så er det "peanuts".

 

Blizzard har jo vært nevt som eksempel flere ganger i posten. Da WOW ble lansert hadde de ca 140 mennesker ansatt. I dag er den staben på ca 400 mennesker. Med andre ord, en ganske stor bedrift. Folk skal ha kontorer, telefoner, strøm, etc, etc. Servere vedlikeholdes, byttes. Klienter til de ansatte. Lovlig programvare...det baller fort på seg.

Så, den hundrelappen blar jeg fortsatt gladelig opp.

Lenke til kommentar

OK, frem og tilbake...

Ta Guild Wars som eksempel, det er gratis OG har disse DYYYRE serverne dere prater om, hvorfor går ikke ANet til helvette og grunne? Det er visst såååå forbanna dyrt å drifte servere.

 

Det er faktisk ikke så ekstremt dyrt å drifte serverne. Når man får nedetid kan server drifterne leie inn hjelp til å få serverne oppe, men selve driftingen av serverne koster ikke akkurat buksa.

 

Dette med å legge til nytt stoff derimot, det forstår jeg at koster litt... Kresne utviklere krever mye lønn, og det er mye arbeid i det der.

 

Dessuten så kommer ikke Guild Wars med pakker nok til å ta igjen kostnadene ved å spille WoW årlig, hvis du da ikke bestemmer deg for å kjøpe samplepakkene med alt mulig annet stash i eska.

De har kommet med 3 pakker tilsammen over to år. 400 per pakke (ganske høy pris, du finner dem billigere) og du ender på 1200NOK over to år.

 

Dessuten har jo GW også disse patchene, nesten ukentlig, så de har også utviklerkostnader både til patching og utvikling av ekstrapakker.

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar
Nå er Norge verdens 2. dyreste land å gå på kino i, etter Japan, ett hav forann 3. dyreste land.

8335903[/snapback]

Langt i fra. Sist jeg var på kino i henholdsvis England og USA betalte jeg merkbart mer enn det koster her i landet.

8335916[/snapback]

 

Dette er faktisk feil! Nylig undersøkelser viser at Japan er verdens dyreste land å gå på kino i, Norge er på en tett 2. plass! Dagbladet hadde en stor artikkel på det hvor de intervjuet leder for Bergen kino (elns) som forsvarte prisene. Grunnen er selvsagt de høye avgiftene og momsene vi har i Norge, og hvor kjøpesterke vi er. WoW abonnomentet er ikke landsbasert. De har samme pris i verden, så de må tilpasse prisen hele verden, ikke bare handlesterke nordmenn.

 

Her finner du liste over hvilken land (i europa) som er dyrest når det kommer til tjenmester. Kino, teater, portsaktiviteter og helsestudio eksempelvis faller under denne kategorien!

8335966[/snapback]

 

Skjønner ikke hvorfor du gidder å argumentere/klage/poste her, bare spill noe annet da vel, om du synes det er for dyrt

8343256[/snapback]

 

Les hele tråden før du slenger ut kommentarer

Lenke til kommentar

Grunnen til at GuildWars ikke har månentlig avgift er

1. Fordi de dytter ut fler expantions for å tjene penger.

2. De har mindre brukerstøtte

3. De patcher mindre

4. Den eneste måten de kunne skaffe seg brukere på var å lage et spill uten avgift.

 

Grunnen til at Blizzard kan ta 100kr\mnd er fordi alle andre MMOs gjør det. Andre MMOs har gjerne 100k til 500k subscribers, der dette fint dekker server utgifter og alle andre utgifter det koster å oppdatere spillet etc. Med Wow sine 6 - 7 - 8 mill subscribers så har de trolig cashet inn rundt 30 milliarder kroner siden launch, noe som kan dekke alle utgifter de måtte ha i 100 år fremmover.

Lenke til kommentar

Så verdens nest største MMORPG (om jeg ikke tar feil) er det BARE fordi det er gratis nå? - Kilde

 

 

Jeg digger ignorante svar :)

Og du har tydeligvis ikke peil. Gå på guildwars.com, sjekk \\\"game updates\\\" biten.

De kommer faktisk med oppdateringer oftere enn blizzard... OW MA GAD! De er dog mindre updates, og hvis du faktisk leste posten min så ville du ha sett at de ville ha tjent mindre enn blizzard med pakkene sine, selv om du da hadde kjøpt pakkene til kjip pris.

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar
OK, frem og tilbake...

Ta Guild Wars som eksempel, det er gratis OG har disse DYYYRE serverne dere prater om, hvorfor går ikke ANet til helvette og grunne? Det er visst såååå forbanna dyrt å drifte servere.

 

Det er faktisk ikke så ekstremt dyrt å drifte serverne. Når man får nedetid kan server drifterne leie inn hjelp til å få serverne oppe, men selve driftingen av serverne koster ikke akkurat buksa.

 

Dette med å legge til nytt stoff derimot, det forstår jeg at koster litt... Kresne utviklere krever mye lønn, og det er mye arbeid i det  der.

 

Dessuten så kommer ikke Guild Wars med pakker nok til å ta igjen kostnadene ved å spille WoW årlig, hvis du da ikke bestemmer deg for å kjøpe samplepakkene med alt mulig annet stash i eska.

De har kommet med 3 pakker tilsammen over to år. 400 per pakke (ganske høy pris, du finner dem billigere) og du ender på 1200NOK over to år.

 

Dessuten har jo GW også disse patchene, nesten ukentlig, så de har også utviklerkostnader både til patching og utvikling av ekstrapakker.

8346416[/snapback]

 

 

Guild Wars er ikkje i nærheten av World of Warcraft når det kjem til serverload og den slags, Guild Wars er vel heller ein god del nærmare Diablo 2 enn World of Warcraft.

 

I Guild Wars kan du gå sammen med 7 andre og dra ut på quest på akkoratt samme måte som i Diablo 2 berre att du ikkje har ein stor by som møteplass.

Det seier jo seg sjølv at det krever langt minde enn det som du kan i World of Warcraft.

 

1200nok over to år er jo faktisk 50nok per månde...

Lenke til kommentar
OK, frem og tilbake...

Ta Guild Wars som eksempel, det er gratis OG har disse DYYYRE serverne dere prater om, hvorfor går ikke ANet til helvette og grunne? Det er visst såååå forbanna dyrt å drifte servere.

 

Det er faktisk ikke så ekstremt dyrt å drifte serverne. Når man får nedetid kan server drifterne leie inn hjelp til å få serverne oppe, men selve driftingen av serverne koster ikke akkurat buksa.

 

Dette med å legge til nytt stoff derimot, det forstår jeg at koster litt... Kresne utviklere krever mye lønn, og det er mye arbeid i det  der.

 

Dessuten så kommer ikke Guild Wars med pakker nok til å ta igjen kostnadene ved å spille WoW årlig, hvis du da ikke bestemmer deg for å kjøpe samplepakkene med alt mulig annet stash i eska.

De har kommet med 3 pakker tilsammen over to år. 400 per pakke (ganske høy pris, du finner dem billigere) og du ender på 1200NOK over to år.

 

Dessuten har jo GW også disse patchene, nesten ukentlig, så de har også utviklerkostnader både til patching og utvikling av ekstrapakker.

8346416[/snapback]

 

 

Guild Wars er ikkje i nærheten av World of Warcraft når det kjem til serverload og den slags, Guild Wars er vel heller ein god del nærmare Diablo 2 enn World of Warcraft.

 

I Guild Wars kan du gå sammen med 7 andre og dra ut på quest på akkoratt samme måte som i Diablo 2 berre att du ikkje har ein stor by som møteplass.

Det seier jo seg sjølv at det krever langt minde enn det som du kan i World of Warcraft.

 

1200nok over to år er jo faktisk 50nok per månde...

8350297[/snapback]

 

 

Haahahahahha jeg må le!

Det er akkurat samme serverload per spiller, om han er alene eller ikke!

 

Det sier seg jo sjøl at du ikke har peil...

Lenke til kommentar
Enig med trådstarter!  Ikke alle har mulighet til å sitte flere timer på dataen om dagen, og da er månedlig betaling veldig irriterende. Man gidder ikke kjøpe spillet i det hele tatt.

 

Jeg er et meget godt eksempel.

8350997[/snapback]

Og da spiller du GOLF? Ja, skjønneerr... :ermm:

 

Hehe ;)

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg som startet tråden det er mongo med månedlig betaling.

 

Hei sann du som sa at Guild Wars ikke er et MMO, hva er det du tror? du sier at Diablo 2 er like mye MMO? vet du hva forkortelsen MMORPG står for? Massive Multiplayer Online Role Playing Gamem, Diablo 2 er et RPG Role Playing Game GW(Guild Wars) er et MMORPG fordi det er en massive mengde folk som spiller det og det er online, det er også et RPG, det er da et Massive Multispiller Online Rollespill.

så buttomline: ikke snakk om ting du ikke vet noe om.

 

Serriøst folkens, mye tror dere det koster å holde en server park? la oss ta blizzard for eksempel, si de har 300 servere? de patcher spillet, de utvikler nye expansioner, de har folk som skal ha lønn. Dette stemmer ikke sant?

 

En bruker betaler i året:

100kr i måneden

12 måneder i et år

Regnestykket:

100kr*12=1200kr

 

Alle spiller betaler:

1200kr i året hver

Det er 8,5 Millioner spillere

Regnestykket:

1200*8,500,000=10,200,000,000kr (skjekk det vist dere ikke tror det)

 

Innkjøp av spillet:

World of Warcraft:

199kr per spiller (det er 199kr elkjøp tar dags dato)

World of Warcraft The Burning Crusade:

249kr per spiller (det er 249kr elkjøp tar dags dato)

Regnestykket:

199*8,500,000=1,691,500,000 (skjekk det vist dere ikke tror det)

+Ekspansionen

249*8,500,000=2,116,500,000 (skjekk det vist dere ikke tror det)

 

Så total blir dette:

10,200,000,000kr (dette er 10,2 milliardere til dere som ikke vet det)

+ 1,691,500,000kr (dette er 1,6 milliardere til dere som ikke vet det)

+ 2,116,500,000kr (dette er 2,1 milliardere til dere som ikke vet det)

=14,008,000,000kr (dette er 14,0 milliardere til dere som ikke vet det)

 

 

så folkens drit i å si at de trenger alle disse pengene, det er ikke så dyrt for server parkene dems.

 

dere geeker som ikke kan taste tall inn i på kalkulatoren, skaff dere et liv utenom mmorpg's

 

-Kebab-loff

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig med deg som startet tråden det er mongo med månedlig betaling.

 

Hei sann du som sa at Guild Wars ikke er et MMO, hva er det du tror? du sier at Diablo 2 er like mye MMO? vet du hva forkortelsen MMORPG står for? Massive Multiplayer Online Role Playing Gamem, Diablo 2 er et RPG Role Playing Game GW(Guild Wars) er et MMORPG fordi det er en massive mengde folk som spiller det og det er online, det er også et RPG, det er da et Massive Multispiller Online Rollespill.

så buttomline: ikke snakk om ting du ikke vet noe om.

 

Serriøst folkens, mye tror dere det koster å holde en server park? la oss ta blizzard for eksempel, si de har 300 servere? de patcher spillet, de utvikler nye expansioner, de har folk som skal ha lønn. Dette stemmer ikke sant?

 

En bruker betaler i året:

100kr i måneden

12 måneder i et år

Regnestykket:

100kr*12=1200kr

 

Alle spiller betaler:

1200kr i året hver

Det er 8,5 Millioner spillere

Regnestykket:

1200*8,500,000=10,200,000,000kr  (skjekk det vist dere ikke tror det)

 

Innkjøp av spillet:

World of Warcraft:

199kr per spiller (det er 199kr elkjøp tar dags dato)

World of Warcraft The Burning Crusade:

249kr per spiller (det er 249kr elkjøp tar dags dato)

Regnestykket:

199*8,500,000=1,691,500,000  (skjekk det vist dere ikke tror det)

+Ekspansionen

249*8,500,000=2,116,500,000  (skjekk det vist dere ikke tror det)

 

Så total blir dette:

  10,200,000,000kr  (dette er 10,2 milliardere til dere som ikke vet det)

+ 1,691,500,000kr  (dette er 1,6 milliardere til dere som ikke vet det)

+ 2,116,500,000kr  (dette er 2,1 milliardere til dere som ikke vet det)

=14,008,000,000kr (dette er 14,0 milliardere til dere som ikke vet det)

 

 

så folkens drit i å si at de trenger alle disse pengene, det er ikke så dyrt for server parkene dems.

 

dere geeker som ikke kan taste tall inn i på kalkulatoren, skaff dere et liv utenom mmorpg's

 

-Kebab-loff

8351322[/snapback]

Nå tror jeg ikke de 199 fra Elkjøp går direkte til Blizzard akkurat da, Elkjøp skal nok ha sin beta ja ;)

Lenke til kommentar

100.- kr pr mnd er ikke mye for og spille på net,men blir fort mere:

 

Lastet ned "Anarchy Online" som er gratis,men etter noen mnd ville man også

ha tillegg pakker mm..

 

Tror jeg brukte 2-300.- i mnd og når sant skal sies,så kan man kjøpe cred også i spillet..vel,det ble til slutt ca 500-800.-pr mnd og dette spillet tok all min tid også.

 

Men er historie i dag heldigvis,men kjøper ca 1-2 spill pr mnd.men alt koster og er ikke hekta på AO lengre :thumbup:

 

PS:sliter litt med skrivefeil !

Lenke til kommentar
Hei sann du som sa at Guild Wars ikke er et MMO, hva er det du tror? du sier at Diablo 2 er like mye MMO? vet du hva forkortelsen MMORPG står for? Massive Multiplayer Online Role Playing Gamem, Diablo 2 er et RPG Role Playing Game GW(Guild Wars) er et MMORPG fordi det er en massive mengde folk som spiller det og det er online, det er også et RPG, det er da et Massive Multispiller Online Rollespill.

så buttomline: ikke snakk om ting du ikke vet noe om.

 

 

Rather than labeling Guild Wars an MMORPG, we prefer to call it a CORPG (Competitive Online Role-Playing Game). Guild Wars was designed from the ground up to create the best possible competitive role-playing experience. Success in Guild Wars is always the result of player skill, not time spent playing or the size of one's guild. As characters progress, they acquire a diverse set of skills and items, enabling them to use new strategies in combat. Players can do battle in open arenas or compete in guild-vs-guild warfare or the international tournament. Engaging in combat is always the player's choice, however; there is no player-killing in cooperative areas of the world.

 

tatt fra guildwars.com

 

Og får å vera på den sikre sida så logga eg meg på B.NET og det var 49773 spelere som spela D2 "ONLINE" i skrivende stund.

Lenke til kommentar

Månedsbetaling er helt greit hvis kvaliteten er såpass god at spillet "fortjener det" Dog, synes at F.eks Blizazrd kunne ha hatt en lavere avgift. De hadde ikke gått i underskudd for å si det sånn...

 

Det folk glemmer når de snakker om at MMORPG koster for mye i måneden er at utviklerene har faktisk brukt tid på å utvikle spillet, med ca. ingen inntekter. Ikke bare tenk på at de skal fortsette å jobbe med det, men at de har jobbet med det i kanskje 5 år.

8333276[/snapback]

 

Mange programmerere er helt normale arbeidere som får lønn akkurat som andre. Jepp, mange lage spill så og si gratis, men det er også mange som har lønn ;)

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar
MEN, i server prinsippet er de like, det er MAAANGE spillere som logger seg på en serverpark, enten du kaller det MMORPG eller COPRG.

8351567[/snapback]

 

men du sa jo...

 

Diablo 2 er et RPG Role Playing Game GW(Guild Wars) er et MMORPG fordi det er en massive mengde folk som spiller det og det er online

 

I mi bok er GuildWars ein veldig oppgradert versjon av Diablo 2.

 

Diablo 2 er gratis å spele nett som GuildWars her og eg trur Blizzard må ta seg betalt for World of Warcraft nettopp fordi det koster så masse meir å vedlikeholde og drive ett MMO som World of Warcraft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...