Gå til innhold

Er det noen free online RPG spill ol. der ute?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, gratis?

 

Anbefaler da Tibia.

 

Grei grafikk, krever veldig lite av PCen din. Kan holde på i evigheter å spille det og mer eller mindre aldri bli lei, pga. EXP systemet, kamp systemet osv. er faktisk ganske genialt.

Tho, i det siste har det blitt dårligere når de la til ting for å hindre Boter og aimboter, som gjør at alle for muligheten for å bruke boter bygd inn i spillet, som gjør at spillet krever liten til ingen skills lenger.

 

Spillet har en stort brukermasse. Rundt 30 000-90 000 spillere innpå til alle tider. Desverre er det mye BR (brasilianske spillere) som ødelegger og som desverre bare er helt forkastelige, sammen med mange polske spillere.

Ellers finnes det masse svensker, norske osv. som oftest er hyggelige.

 

Det har en god chatfunksjon/vennefunksjon som er ryddig og enkel.

 

Noe som gir spillet en ekstra glede er PvP i spillet. Den er like genial som den er enkel. Du kan angripe ALLE og enhver rundt deg, samma hvilken level. Dette gjelder forsåvidt PvE også, en lav level kan ta ned ganske høy level fiender med hjelp av folk i høyere levler om de ønsker det (lønner seg ikke tho).

 

Når man sloss bruker man enten melee, dvs. at du bare løper etter personen du angriper og slår på han. Den melee baserte klassen er Knight, og de kan bruke lite magi (små healing, litt runer osv).

 

Ellers kan man bruke buer. Buer blir som oftest brukt av Paladin, som er en slags archer eller hunter om jeg kan kalle det det. Her er det om å gjøre å løpe unna fienden og skyte på den mens man løper. Paladinen kan bruke endel magi og runer.

 

Deretter har du magiklassene som er Druid og Sorcerer. Druid er vel en mer healer, mens sorcerer er en slags DPS klasse. Forskjellen på disse er at Druid kan bruke en slags Mass Heal og lage UH(Ultimate Healing), dvs. runer som man kan bruke på seg selv eller andre for å fylle opp liv.

Sorcerer derimot kan bruke en mer offensiv stil ved å bruke UE(Ultimate Explosion) som er det kraftigste angrepet på spillet og kan lage SD runer (Sudden Death), dvs. runer som er mest brukt av høyere levler i angrep.

 

Ikke bry deg om den litt labre grafikken, her er det 100% gameplay og spillet er perfekt i 2D.

 

Følelsen av å gå rundt og drepe mobs, og aldri vite hva som venter rundt neste fjell eller ned neste gruve er konge, eller om det er noen etter deg i dette øyeblikket for å drepe deg.

 

Jeg anbefaler å prøve det hvis du er ute etter et gratis spill. Prøv å få med deg et par venner så blir det morsommere (du vil trenge venner etterhvert, når du får fiender).

 

Prøvde å få fram positivt og negativt om spillet, jeg spiller det ikke for øyeblikket men vil likevel anbefale det til de som har lyst på noe nytt og som bryr seg lite om grafikk men mye om gameplay og den sosiale delen av et spill!

Lenke til kommentar

vil på det sterkeste anbefale deg Flyff! :!:

 

http://flyff.gpotato.com

www.gpotato.com

www.flyfffansite.com

 

Flyff er et gratis MMOPRG med over en milion spillere.

kamp systemet er enkelt, og lett og bruke.

spillerne på Flyff er vennlige, og det er sjelden du opplever noen som ikke vil hjelpe deg.

 

Flyff har 120 spillbare levler, og 12 classes å velge mellom (4 når du kommer til lvl 15, og 8 til når du kommer til lvl 60), en masse våpen og rustninger og velge mellom.

 

jeg har spilt det i litt over en uke bare, men inntrykket mitt av spillet er virkelig bra, og jeg har møtt en masse greie spillere.

 

 

lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Runescape suger fordi det er et uinressant og kjedelig spill, med elendig kampsystem ogforferdelig grafikk...

8347317[/snapback]

 

Imponert at du klarte en såpass "omfattende" omtale av spillet :whistle:

8348612[/snapback]

 

Har gjort alle questene(untatt Dragon Slayer), har nesten full addy, ca combat lvl 40, et rune long koster jo 30k og hvor skal man få penger til det? Og så er det jo rune pl8, legs og full helm. Og hva mer er det å gjøre enn å hakke og fiske? Hadde Jagex(eller hvem det enn er som har laget runescape) komt med nye quester og litt gøye ting å gjøre, hadde eg kansje spilt det. Men eg ville ikke sagt at Runescape suger for det, det er tross alt mange som spiller det, men også mange members.

 

Men her sitter eg og babler i vei om Runescape.

Det finnes mange mmorpg ute i verden, og mange gratis.

Kommer ikke på noen i øyeblikket. :hmm: Men det er komt mange tips.

Lenke til kommentar
Jagez kommer grangivelig med nye quester støtt og stadig, faktisk det eneste MMO jeg har spillet som har fått så mange nye quester i løpet av 1 år.

 

Er foresten 98 selv med lite penger i banken, bare 1 mill.

8351588[/snapback]

 

 

Kommer med quester til members, og dessuten er det leeenge siden eg spilte Runescape.

 

 

 

full_banner2.jpg

 

Prøv iallefall da :p Er kjempefan :p

8351675[/snapback]

 

 

Er det et browser-spill(textbasert)?

In that case, nei takk. :nei:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

He-he.. Jeg må si meg enig med deg Bear, når det kommer til dette med omtale og omfattende beskrivelser/begrunnelser for hvorfor ting er som de er.

Jeg så mye til dette før da jeg spilte GW (Guild Wars), og en rekke folk kritiserte meg, og mente de ikke hadde sett værre, tildels at det sugde osv. De spilte jo da selvfølgelig WoW selv, noe jeg i og for seg syntes er et respektabelt spill, forutenom at den lvl. 70 følelsen vil ta evig tid å oppnå, og når man først når 70, kun støter på uendelig grinding og dungeons/Instances hele tida.

Derimot så jeg sjarmen i GW, som for det første har en grafikk som hvis WOW har 10, så har GW minst 15. Men nok om det.

 

Jeg liker derimot ikke framtredningen din. Du framstår som en i overklasse, som kan alt når det kommer til dette emnet. Om andre har andre meninger så kritiserer du de, eller skriver; " Imponert at du klarte en såpass "omfattende" omtale av spillet :whistle: ".

Det syntes jeg rett og slett er unødvendig.

 

I tillegg forstår jeg meg virkelig ikke på de som er stuck med RS. Riktignok veldig godt laget, i forhold til Quester og andre ting mange kjøpespill (WOW, AO, Everquest, GW osv.) mangler, men når det kommer til community, som forøvrig kan sies å være halve spillet, så "suger" RS (Unnskyld utrykket). Det er rett og slett makabert dårlig når det kommer til dette, noe som trekker det usedvanlig langt ned.

Grafikken er heller ikke av de ypperste (hva kan man forvente av et gratis RPG), noe som ikke akkurat gir den stødigste apellen. Styringen, og måten du håndterer spillet på er også å sette fingeren på.

 

Derimot scorer det når det kommer til leveling, og omfattende forbedringer.

Man kan aldri bli god nok, det er alltid noe å forbedre.

Dette liker jeg ettersom jeg har spilt flere spill hvor man rett og slett kan spille seg ferdig (MMORPG/ORPG), noe man ikke forventer ut av slike spill.

WoW har noe av det samme, man har mange egenskaper man ikke står fullt så sterkt i.

 

Alt i alt ville jeg sagt meg enig med de som sier RS suger, men jeg vil heller begrunne det med at de som ikke liker det har et poeng, men at de som liker det heller er av de spesielt interesserte, eller som ikke har råd til eller gidder å kjøpe et spill (som de ellers ville hatt mangfoldige timer med moro ut av).

Lenke til kommentar

Det hadde vel forøvrig ingenting med saken å gjøre, for grafikken er i og for seg ikke avgjørende i forhold til min konklusjon ovenfor RS.

 

På en annen side; grafikken på Diablo var storslagen da det var på topp. Ingen som spiller Diablo lenger, av den simple grunn at det er flere RPG's som har overtatt, tildels "Dungeon Siege 1&2" osv. Men at Diablo er blandt de spillene vi alle har vært innom, og elsket, er det vel ingen tvil om? :D

Lenke til kommentar

Jeg f.eks, noen problemer i det?

8348710[/snapback]

 

OMG, Get a life, seriøst. :nei:

 

 

Vil anbefale Cabal online (det er ikke sånn som du tror)

 

Det er et sci-fi aktig RPG, kun for europere. Ganske kult. :thumbup:

 

 

http://www.cabalonline.com/

 

Er gratis, men det har sånt "cashshop" system lignende som Maplestory tror jeg.

9296717[/snapback]

 

Spiller du Cabal online? GMOGMOGM AOMO GWETA ALIVFEA!!11!11 SRSLY ASS!1!1!!1

 

Fy ræv, folk som deg provoserer meg grenseløst. Så om Bear^ liker runescape og velger å betale for det, så har han ikke noe liv? Hvor i tannverden ligger logikken?

Lenke til kommentar

En ting jeg som jeg heller har liten forståelse for, er hvorfor folk fornærmer andre med nedverdigelser som fks. det å kalle Bear for "livløs" av den eneste grunn at han betaler for RS.

Greit nok at jeg støtter dere når det kommer til RuneScape, og hvordan det i og for seg er, men de som har sansen for det har vel ikke av den grunn inget liv? De lever for alt jeg vet i beste velgående ;)

Derimot må jeg også få si at om man uttaler seg om Cabalonline på en negativ måte, kun av den grunn å svare til den person som nedverdiger RuneScape, og folkene som liker det, så er man vel egentlig ikke bedre selv.

Det å ta igjen på samme måte anser jeg fullstendig meningsløst, og tåpelig!

 

Jaja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...