Gå til innhold

Svindel mail fra Sør-Arika

BigJaffa

Anbefalte innlegg

Her ein ekte svindel mail. Til alle dere som har fått ein slik, IKKJE SVAR PÅ DEN. Det finnest ikkje noko 20 mill. Det som dei er ute etter er penga dine. Det finnes mangen eksempeler på slike brev, men eit kjennetegn er at dei vil overføre nokon summer som ikkje holder mål.

Så ver på vakt det er mangen som går på desse mailane.

From: Mr. George Tambo.           

192A KESINGTON DRIVE, OFF PARK       

MEADOWS AVENUE JHB,

SOUTH-AFRICA.

Telephone: +27-83-429-4878.

URGENT FAMILY ASSISTANCE.

I do foresee the surprise this letter will bring to you as it comes from a stranger. But rest assured as it comes with best of intentions. However, your address was courtesy of a business journal at the World Trade Center in Johannesburg. But after due consideration from your profile, I became aware and assured of your credibility of handling this trust and my future. This letter is meant to contact you following knowledge of your esteemed self to help us out of this difficult situation that my family has engulfed in since the death of my father and the breadwinner of our family who was recently murdered in the land dispute in Zimbabwe.

I am Mr. George Tambo, from Zimbabwe, the first and only son of Dr.Vincent Tambo, communicating to you from Johannesburg, Republic of South Africa. I, on behalf of my family decide to solicit for your assistance to transfer the sum of US$20 Million (Twenty Million United States Dollars) inherited from my late father into your company or private bank account. Presently the entire fund is being deposited in a Security Company in Johannesburg, Republic of South Africa.

President Mugabe gave this money to my father for investment purpose while they were still in good terms. This land problem arose when President Mugabe who according to my late father in a desperate bid to hold on to power for life introduced a new land act, which wholly affected rich farmers who were mostly white and some blacks vehemently condemned adopted by the government. And that resulted in rampant killings looting and white scare mob actions by the veterans and scone political thug. Unfortunately my late father was among the few black Zimbabwean rich farmers murdered in cold blood by the agents of the ruling government of President Robert Mugabe for his alleged opposition against the government‘s new land act.

Head of government from western world especially Britain and the United States of America have voiced their condemnation against Mugabe action. As it stands now, I am the only person that has access to the money and the necessary document needed for its collection. From the above you will understand that the lives and fortune of my family depend on this fund as such I will be grateful if you can assist us .We are now living in South Africa as political Asylum seekers and the financial laws and regulations of South Africa do not permit us certain financial rights. In view of this I cannot invest this money in South Africa hence my asking you to assist me to transfer it out of South Africa for investment purpose in your country. So please consider this as a request from a family in dire need of assistance.

For your effort, we are prepared to offer you 30% of the total sum, while the remaining 70% will be for my family investment abroad. Please note that this transaction is risk-free and the major thing I ask of you is to assure me the safety of this money when transferred into your account.

Thank you as I wait your urgent response via telephone and email above for more details and don’t forget to keep all information regarding to this as highly confidential.

Best regards,

Mr. George Tambo.

Please reply on our private mail. [email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk brev i posten fra Spania om at jeg hadde vunnet en hel del penger på et hesteløp. Lite sannsynlig... :!:

De ville selvsagt ha kontonummer slik at de kunne overføre pengene.. Trodde de fleste gjennomskua sånn tull. :p

Lenke til kommentar
Jeg fikk brev i posten fra Spania om at jeg hadde vunnet en hel del penger på et hesteløp. Lite sannsynlig...  :!:

De ville selvsagt ha kontonummer slik at de kunne overføre pengene.. Trodde de fleste gjennomskua sånn tull.  :p

8333111[/snapback]

Gi dem kontonummeret, da? Det er ikke akkurat sånn at du kan tappe en konto for penger, bare du har kontonummeret.

Daniel :)

Lenke til kommentar
Her ein ekte svindel mail. Til alle dere som har fått ein slik, IKKJE SVAR PÅ DEN. Det finnest ikkje noko 20 mill. Det som dei er ute etter er penga dine. Det finnes mangen eksempeler på slike brev, men eit kjennetegn er at dei vil overføre nokon

Jeg pleier å svare på alle slike mail jeg får, bare at jeg pleier å kødde tilbake:

Her er det jeg svarte på siste mail, dette var en fyr som ville ha meg ned til afrika for å få 10mill kontant:

Hi, i am very glad you sendt me this mail! Acually i run a little company here in Norway called Kripos. We are happy to help you out and i will travel down to Afrika ASAP.

Here is a picture of me, so you know who to look for:

LommemannenTrondheim2.gif

- Knut Gribb

(for de som ikke vet det, så er karen på bilde "lommemannen")

Endret av Joney
Lenke til kommentar

Hva bruker dere egentlig mailen deres til dere som får spam på hotmail?!

Jeg får nesten ALDRIG spam der jeg, verken i inbox eller useriøs e-post.

Har hatt kontoen i 1,5 år og der har jeg over 2000 mailer og det er "viktige" og jeg har registrert meg veldig mange steder med den adr..

Åssen klarer dere det? :p

Lenke til kommentar
Hva bruker dere egentlig mailen deres til dere som får spam på hotmail?!

Jeg får nesten ALDRIG spam der jeg, verken i inbox eller useriøs e-post.

Har hatt kontoen i 1,5 år og der har jeg over 2000 mailer og det er "viktige" og jeg har registrert meg veldig mange steder med den adr..

Åssen klarer dere det?  :p

8339534[/snapback]

jeg og ^^ :roll:

Lenke til kommentar
Hvordan får dere spam egentlig?

Regger dere dere på pr0n sider med samma mailen!?

Anyways... Det finnes faktisk folk som er dumme nok til å tro på slike mailer :)

8339679[/snapback]

Har bare vært så dum og subscribet til alt mulig og registret meg på helt vanlige sider med mailen.

Har hatt mailen siden jeg var 9 eller 10 år gammel hvis jeg husker riktig. Så den er 6-7 år gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...