Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utfordring for datakyndige!!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat blitt tilknyttet en ny internett leverandør. Jeg er med dette blitt plassert bak en brannmur...

Pga. dette har Kazaa sluttet og virke, og jeg har stort sett blitt låst fra alt annet enn ren surfing.

Internett fungerer kun ved bruk av en proxy-server (ikke at jeg vet hva det betyr).

Utfordingen:

Jeg vil at Kazaa igjen skal virke, bytte av internettleverandør er ikke en opsjon (låst...)

Kan noen komme med ideer? Er det i det hele tatt mulig å få dette til?

Jeg benyttet et program for å sjekke hvilke porter som er åpne, og fikk beskjed at alle er såkalte "stealth" porter, og en er lukket. Ingen er åpne, men jeg får jo surfet på nettet..., så en eller annen forbindelse må jo finnes.

Hjelp!

mvh

Jonia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei...

Det ser ut som om du er blokkert fra å kjøre tjenester som går på andre porter enn http, ftp og socks... I ditt tilfelle ville jeg sett etter ett program som heter http tunnel. Måten dette programmet fungerer på er at all trafikk går gjennom en annen server før det blir sendt til deg, litt vanskelig og forklare den tekniske biten, men jeg vil anta at det kan løse problemet ditt...

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Nå har jeg lastet ned Http tunnel og installert det. Alt ser ut til å gå fint, og jeg får etterhvert opp en liste med IP'er. Jeg starter Kazaa og skriver inn det instruksjonen på hjemmesiden til Http tunnel skriver, og så går det litt tid og jeg får meldingen: Your version of Kazaa Lite is too old to connect, download a newer version. Men jeg har den nyeste versjonen.....

Hva er da galt mon tro?

mvh

Jonia

Lenke til kommentar

Høres ut som om du har ngt. Hva om du åpner et par porter i routeren? Gjøres via ngt sine sider (ihvertfall med ciscorouterene).

At portene er stealth betyr bare at scannere utenfra ikke finner portene dine - de gir ikke tilbakemelding om de er lukket eller åpne. Du kan likevel bruke dem. Er det port 139 (netbios-ssn) som er stengt?

[ Denne Melding var redigert av: Budashaka på 2002-12-18 10:41 ]

Lenke til kommentar

Hei

Regner med at normal folkeskikk (som også gjelder her?) er at man svarer når folk spør om opplysninger i en tråd man starter. Du bør kunne klare å svare på hvilken ISP du bruker. Det er mye folk her med bra kunnskaper, hvis du forventer hjelp av dem; svar på spørsmål de stiller deg!

Mvh oldsen

Lenke til kommentar

Sorry at jeg glemte å svare på hvem som er ISP. Er faktisk usikker selv, men vi er tilknyttet OKDN (oslo kommunale digitale nett). Tror det er TeleDanmark som er ISP eller tidligere Enitel (heter Banetele eller noe sånt nå). Vet ikke hvem av dem det er. Hjelper denne informasjonen da?

Ellers kan jeg si at jeg får feilmeldingen at informasjon til clienten ikke kan sendes. Kontakten ellers er til stede.

mvh

Jonia

Lenke til kommentar

Dette er jeg godt kjent med.. skaff et program som heter Socks2HTTP , da kjører du opp en socks server på din egen pc som kjører via HTTP Proxy, så stiller du inn alle programmer det gjelder til å bruke socks 5 server port 1080 (som du har konfigurert socks2http til da du kan sette andre porter og )

og ip 127.0.0.1 (localhost = deg selv )

Dersom programmene du skal bruke ikke støtter

socks 5 proxy, kan du bruke et program som heter

SocksCap , som kjører alt av programmer via

socks server som du konfigurerer (ergo deg selv)

Voila, alt funker :grin:

Har funka på alle mulige skoler og offentlige institusjoner jeg har vært på iaffal :smile:

Happy leechin

Lenke til kommentar

Heisann!

Takk for all hjelp her inne, problemet er snart løst! Det var Socks2http som var løsningen som skulle virke for meg.! MEN, jeg har bare en demo og fullversjonen koster jo penger.... det er litt kjipt. Testet Kazaa i sted, og den virket, men kun i 15 dager. :sad:

Uansett, dette er fremskritt..

mvh

Jonia

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...