pong Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hallo igjen, nok en gang er jeg ute etter ny hardware, selv om maskina mi kjører cnc3 helt fint så går det litt treigt. Først ramser jeg opp hva som sitter i systemet: CPU: AMD athlon 64 winchester 3000 1.8 ghz Hovedkort: DFI lanparty nf4 SLI-DR expert Skjermkort: PoV Geforce 7800gt 256mb. Minne: Corsair CMX512-4400c25 (DDR 1, 2 x 512 mb i dualchannel). PSU: Hiper 450 watt. Harddisk: en ustabil seriel 200 gig og en gammel parralel 80 gig. Lydkort: Creative audigy 2 zs. Ja altså det jeg det trenger hjelp med er cpu+hovedkort, jeg tror skjermkortet holder en stund til. Jeg har ikke fulgt med utviklinga, etter socket 939 stoppet det for meg. Så er det mulig for meg å oppgradere til et toppmoderne 939 system eller er 939 faset ut? Hva sitter på amd tronen akkurat nå? Intel pentium er jo også fine for tia har jeg hørt men prisen er vell like stiv eller hva? Må si jeg har mest lyst på en amd. Å i så fall har strømbehovet gått opp betraktelig? Som jeg sa så har jeg en 450 watts forskyning. Jeg har også lyst til å bytte ut harddiskene, men jeg tror de får komme litt senere. Når den tid kommer har jeg planer om å bytte ut begge to, 200 gigen er fortsatt forholdsvis ny, men ekstremt ustabil. Jeg kan ikke bruke den for oprativsystemet for eksempel. 80 gigen fungerer fortsatt veldig stabil, men den er både liten og treig, så en erstatning til OS disken min er vell snart på tide. Takk for hjelpen og er det noe jeg glemte å legge ved så bare spør. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 psdata.no har en Dualcore X2 3800 for ca. 1000,-(lagersalg) jeg hadde kjøpt den og kanskje fått tak i 2GB minne på bruktmarket og en ny disk: WD 250/320GB med 16 Mb Cache. PSUèn din bør holde en stund til.. Bra løft for lite penger. Lenke til kommentar
pong Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Når vi først er igang, hva er det derre socket AM2 og socket F? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå