Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link 614+ / Orinoco RG1000 (compag 310)

Anbefalte innlegg

Sitter med følgende problem:

Har koblet denne mot adsl home modemet til Telenor.

Sitter i etasjen under, med en XP maskin. Linjen er oppegående og grei til de fleste ting.

Problemet er følgende:

Jeg bruker Emule (edonkey-variant), som får low-id.

I tillegg fryser 614, med mellomrom.

Jeg har lest en plass at denne kan gjøre dette pga. at den får for mange tilbakemeldinger fra upload/download at den tror det er hack-attacks, og dermed går i frøs.

Er den noen som har satt denne opp, som fungerer uten at den fryser og har low-id?

I så fall, please... fortell meg før jeg blir gal.

Spørsmål 2. Går det ann å bruke en Orinoco RG1000 som klient og koble seg opp mot 614+ ?

Jeg tenkte å bruke RG1000 ned i underetasjen på en hub, som er koblet til to maskiner, og dermed få tilgang til d-linken for begge maskinene uten at den ene må være på.

Takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter med akkurat den samma forbanna ruteren selv og har de samma forbanna problema.. Har hatt ruteren en måned og angrer som en hund på at jeg kjøpte den..

Uansett, det nærmeste jeg har kommet en løsning er å bytte til gammel firmware, versjon 20f. Dette gjør ruteren langt mer stabil, men du mister noe funksjonalitet samt at ruteren ikke vil sende filer UT...(dvs. filer med MSN og Filvedlegg).. Ser ut som om problemet bare blir verre om du prøver nyere firmware...

Og da er man jo nesten like langt.. ihvertfall for mitt vedkomne.. Har prøvd å ringe D-link, men en telefonsvarer sier at de er for opptatt med å svare.. Jeg kan bare ikke fatte å begripe at dette produktet blir rost opp i skyene i alle tester når det fungerer så dårlig og så mange har problemer med det.

Uansett, noen som vet om det f.eks. er mulig i disable hele den ***** brannmuren i ruteren? Jeg er takknemlig for alle løsninger som får den elendige gråblå boksen til i hele tatt å oppføre seg med en noenlunde akseptabel intelligens...for den er ikke langt unna å få seg en flyvetur gjennom rommet og rett i veggen..

[ Denne Melding var redigert av: cyberpet på 2002-12-17 14:27 ]

Lenke til kommentar

Kom til slutt igjennom på D-link support, og han svensken jeg fikk snakke med virket nesten overrasket. Sa at akkurat i dag var det mange som hadde ringt om akkurat det problemet..(har hatt akkurat samme problem i over en måned jeg da..) Han prøvde å hinte til at Telenor hadde problemer om dagen, men det tror jeg ikke noe på.. internettforbindelsen min har vært 100% stabil siden jeg fikk ADSL(utrolig nok...)

Uansett, han anbefalte å bruke firmware 2.03g (står også på hjemmesiden deres..) og sa det var viktig å resete ruteren etterpå... så jeg prøvde enda en gang og ruteren har restartet 2 ganger allerede på det siste kvarteret..

Men gubben var samarbeidsvillig og sa at de skulle se på dette problemet fremover. Han skrev opp navn og telefonnummer og sa de skulle ta kontakt. Dette var et viktig problem å få løst til neste Firmware

Lenke til kommentar

har hatt denne i ca. en måned eller 2 sjøl, og med 2.03g ble min router mye bedre. Problemet jeg har hatt er at den kobler av nett, og vil ikke koble seg på igjen. Nå har jeg også hatt 100% bra tilkobling til nett via en SMC Barricade til telenor adsl, og derfor er det irriterende med at dlink'en kobler av. Når jeg nå har byttet tilbake har det faktisk vist seg at Telenor faktisk HAR vært litt ustabilt i det siste. For har jeg ikke kommet på nett med Barricade'n heller, selv om det var overraskende. Men at DLink'en resetter seg hele tiden er ikke et telenor-problem uansett. Det jeg har gjort er nå å koble inn min gamle Barricade som "hovedrouter" og bruker DLink'en som en switch.

Med den løsninga er uptime til ADSL'en rundt 150-220 timer før jeg får ny ip fra telenor. Det er slik jeg hadde det med bare Barricade'n, så det er en måte å gå rundt problemet på. Ingen reell løsning.

Har du prøvd den siste 2.10 firmwaren?

bertie

Lenke til kommentar

Har hatt samme problem og tenkt "faen ta upc, linja deres suger" osv :smile:

Heldigvis har jeg ennå tid på å returnere utstyret (kjøpe 22mbit routeren og pcmcia kortet for 3 dager siden). Kjøpte fra datbutikken.com og har angrefristloven gjeldende noen dager til, hehe...

Returnerer i morgen tidlig. Bestiller nok Orinoco RG1100 tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd firmware 2.10 også... her fungerer den verre enn noe annet..

Har testet FW v: 2.0, 2.0f, 2.03, 2.03g, 2.03j og 2.10

alle med varierende utfall(til og med på samme firmware!!) Har nå foreløpig slått meg til ro (hvis det er mulig...) med 2.03g som anbefales av D-link. Dette er på ingen måte stabilt, men den kobler seg ikke ned fullt så ofte og er enklere å få igang igjen. Til mitt bruk er ruteren uansett så og si ubrukelig for øyeblikket..

Har også en dialog med nettbutikken MPX hvor jeg kjøpte den, men de henviser til D-link support som jeg kontaktet i dag. Mitt håp er at MPX de tar på seg ansvaret med å konfrontere D-link slik at jeg kan få et annet produkt, men det blir vel ikke så lett..

Sikler imidlertid på den nye ruteren til Linksys som koster omtrent det samme, men "budsjettet" mitt tåler nok ikke det hvis jeg ikke får tilbake pengene for den andre...

F***, der koblet ruteren fra igjen ja... nok en artig kveld med surfing på laptopen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...