Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pc i bil..

HEE

Anbefalte innlegg

halloen folkens..

har lekt litt med tanken på pc i bil..

men lurer på hva slags psu er og anbeflale uten at jeg svir av noe dritt..

og lite kabinett jeg kan hjemme et sted.. tutch skjer med liten windows på.. har helst lyst på micro atx.. og ikke via.. sett litt på dette..

ASRock K8NF6G-VSTA ( grunnen til dette.. erfordi det har nforce chippsett.. er stbilt og godt.. og dette kjenner jeg til)

trenger jo ikek slik fryktelig ytelse på dette.. så den billigste cpuen til 300 spenn holder jo masse vis for og kjøre xp og winamp.. blir vel trådløst tastatur og slik men..

problemet er kabinettet.. tenkte kanskje på og lage noe men..

noen forslag til dette? lite kabinett? :w00t:

Endret av HEE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg holder også på med et slikt prosjekt og vurderte den psu'en til 1300,-, men jeg bruker nå bare en helt vanlig 300w strømforsyning som jeg hadde liggende pluss en konverter fra 12v - 230v, funker ypperlig.

Skjerm: Lilliput 7" med touch

Hk: Asrock 478

cpu: pentium 4 - 2,53ghZ

ram: 2x512mb kingston pc 3200

hd: Wd 250GB S-ata

ytteligere har jeg festet hk på et lite stykke parket, som jeg hadde til overs fra når jeg pussa opp huset, deretter er det lagt i en skumgummiboks(fikk med når jeg kjøpte et kabinett), noe som hjelper til med tanke på viberasjon, hardisken er nermest pakket inn i skumgummi, men ikke så mye at den ikke får tilstrekkelig med kjøling.

Dette er et veldig billig oppsett og jeg vil anbefale dette på sterkeste!

Endret av nirosan
Lenke til kommentar
jeg holder også på med et slikt prosjekt og vurderte den psu'en til 1300,-, men jeg bruker nå bare en helt vanlig 300w strømforsyning som jeg hadde liggende pluss en konverter fra 12v - 230v, funker ypperlig.

Skjerm: Lilliput 7" med touch

Hk: Asrock 478

cpu: pentium 4 - 2,53ghZ

ram: 2x512mb kingston pc 3200

hd: Wd 250GB S-ata

ytteligere har jeg festet hk på et lite stykke parket, som jeg hadde til overs fra når jeg pussa opp huset, deretter er det lagt i en skumgummiboks(fikk med når jeg kjøpte et kabinett), noe som hjelper til med tanke på viberasjon, hardisken er nermest pakket inn i skumgummi, men ikke så mye at den ikke får tilstrekkelig med kjøling.

Dette er et veldig billig oppsett og jeg vil anbefale dette på sterkeste!

8346404[/snapback]

ja var dette jeg tenkte jeg ville se på nermere på.. helt vanelig 300 w psu ja.. ;) og en konverter.. ossen er det med spennig og slik? er dette forsvarlig?

Lenke til kommentar

Ja, absolute, den bruker jo ikke 300W konstant, eller den bruker ikke så mye engang, vil tro den ligger mellom 180W - 240W max, bare husk å ikke bruk pc'en for lenge uten å ha motoren igang for da kan det fort bli tomt for batteri:P.

Lenke til kommentar

Billig blir det nok, men du risikerer samtidig å få en del problemer med på kjøpet. Bla. støy i høyttalerne. Og hvorfor konvertere 12V til 230V og deretter til 12V igjen? Helt unødvendig, og en masse energi går tapt som varme. En 12V-12V inverter koster ærlig talt ikke så mye. En Carnetix P1900 har også spenningsvakt som kutter strømmen dersom den synker under en forhåndsinnstilt grense. Jeg tror til og med den kan slå av maskinen på vanlig måte før den kutter strømmen.

Endret av epifant
Lenke til kommentar

hmm, har ikke lagt merke til støyet enda, sant i det du sier, helt rart å konvertere fra 12V til 230V og igjen til 12V, hehe, men det som er greia er at den konverteren jeg har kutter strømmen til maskina når den merker at batteriet begynnet å bli tomt, så det er en av grunnene til at jeg akkurat har det opplegget, uansett de Carnetix P1900 er det mye watt på de? er det ikke pent lite der da?

Lenke til kommentar

Carnetix P1900 er på 140W, kjøpes hos Mp3car.com og koster ca. 610 kr. pluss frakt. Den har også strømforsyningsutgang til f.eks. LCD-skjerm e.l., i tillegg til masse praktiske funksjoner. Til en Mac Mini er det nok med en P1290 på 90W (strømforsyningen som følger med Minien originalt er på max 88 watt) til 580 kr.

Lenke til kommentar
Skjønner skjønner, tror faktisk jeg titta på den også, var mye innom mp3car siden, men den leverer nok for lite strøm til mitt system dessverre..men det er sikkert et veldig bra produkt..

8354874[/snapback]

ja men gjør mitt system det tro.. du kjører jo en konge system da.. med store p4 og dritt.. jeg skal kjøre amd.. billig.. og liten disk. og ikek sp mye minne en gang.. ;)

lurer på hva systemet mitt kan dra.. av power?

Lenke til kommentar

hehe takk takk, skal mest sannsynlig starte en worklog snart nå, amd ja, har aldri hatt tiltro til amd jeg, veit ikke hvorfor:S, men sant, de er veldig billige med tanke på ytelse for tiden ja:)

bruk denne siden til å kalulere antall watt du trenger:

http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

men vil tippe du trenger rundt 160 - 180W, men kan godt hende du klarer deg under, hvis du tar ibruk 2.5 disker, mindre ram, prossessor med mindre effektbruk og klokkehastighet...

Endret av nirosan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...