Hr Kotelett Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Jeg vil ha så stille maskin som mulig og lurer derfor på om jeg egentlig trenger å ha på den viften som er på chipsett kjøleribben? jeg har ikke tenkt å klokke og kommer til å kjøre alt på standard. Har en zalman blomst og kan jo stille viften i en posisjon at den blåser på begge Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Hei! Når MSI har montert en vifte på HK'et ditt, har det som regel en funksjon. Jeg har en kamerat som kjørte sitt HK uten chipset-vifte, men da ble den ustabil. Det kan jo hende at dette var et enkelt-happening. Men hvis du kobler ut vifta og istedenfor bruker en større vifte til å blåse, tror jeg det skal gå helt fint. Zalman vifta flytter nok mye mer luft mot chipsettet enn standardvifta. Du kan jo også kjøpe en Zalman (vifteløs) chipset-kjøler, som koster rundt 60 kroner på bl.a Microplex. //sindre Lenke til kommentar
Danny Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 går vel greit uten vifte men er ikke sikker om kjøribba er god nok,microplex selger zalma northbridge cooler kjøle ribbe uten vifte ganske kul den i gull. Lenke til kommentar
tv_giske Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Jeg har kjørt mitt MSI 845E Max 2-blr kort uten chipset-vifte nå i ca 3 måneder. Jeg har ikke merket noe til ustabilitet eller liknende. Men det kan imidlertid være lurt å ta av viften fra kjøleribben slik at mest mulig luft slipper til. Jeg har heller ikke noe vifter i kabinettet mitt. Jeg er ikke helt sikker, men jeg har forstått det som at den system temperatur = chipset temperatur. System temeraturen holdt seg fortsatt på samme nivå (ca 38 grader) etter jeg fjærnet viften. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Quote: Den 2002-12-17 20:27, skrev tv_giske:Jeg har kjørt mitt MSI 845E Max 2-blr kort uten chipset-vifte nå i ca 3 måneder. Jeg har ikke merket noe til ustabilitet eller liknende. Men det kan imidlertid være lurt å ta av viften fra kjøleribben slik at mest mulig luft slipper til. Jeg har heller ikke noe vifter i kabinettet mitt. Jeg er ikke helt sikker, men jeg har forstått det som at den system temperatur = chipset temperatur. System temeraturen holdt seg fortsatt på samme nivå (ca 38 grader) etter jeg fjærnet viften. system temprature er vel tempraturen inni kassa. Lenke til kommentar
tv_giske Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Quote: system temprature er vel tempraturen inni kassa. Som sagt så er jeg ikke helt sikker. I såfall så er temp måleren på HK'et litt vill av seg. Legger jeg et vanlig termometer inn i kabinettet (opp på hardisken) så viser den ca 30 grader. Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 men det er jo litt merkelig at andre 845pe kort ikke har vifte på chipsettet. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Så lenge du setter på en større kjøleribbe går det sikkert greit... tror jeg Lenke til kommentar
airguard Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 system temp = hovedkorttemp (chipset) Har kjørt msi kortet mitt uten vifte i 5 måneder uten problemer.Ei heller har jeg skiftet ribbe da tempen har sett grei ut. Men jeg overklokker heller ikke da. [ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-12-20 16:33 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå