Gå til innhold

Nye høyttalere og nytt lydkort(5,1) til under 1500

Anbefalte innlegg

Skal snart kjøpe nye høyttalere og nytt sorroundlydkort, høyttalerene og lydkortet skal begge støtte DD 5.1, men jeg vet ikke hva jeg skal se etter på specs. hvis du skjønner. :D

Vet om prisguiden, men den er ikke til hjelp uten å vite hva jeg skal se etter... :hmm:

Budsjette er som sagt 1500kr. kjøpet blir ikke gjort før etter sommerferien så prisnedrykninger kan tas med i beregningen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke du får 5.1 høyttalersett med dekoder med det budsjettet, desverre.

8335071[/snapback]

Funker et 7,1 eller 5,1 lydkort med 2,1 høyttaler-sett( to høyttalere og en bass)?

I så tilfelle, vil jeg kjøpe et billig, men bra lydkort med enten 7.1 eller 5.1 og et 2.1 høyttaler-sett

Vet ikke noe om samplingsfrekvenser, gaminporter(pins), bitrates, digital out/in og slikt.... kortet skal være av PCI grensesnitt!

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe noen Empire R1500 5.1 Multimedia Høyttalere og et Creative SB X-Fi XtremeGamer lydkort (lydkortet støtter DD 7.1).

Spørsmålet er om høyttalerene ( som er DD 5.1) vil funke med lydkortet (som er 7.1)? Vil de funke sammen selv om det støtter forskjellige DD(antall høyttalere)? :D:)

Lenke til kommentar

Med den prisrammen vil du mest sannsynlig sitte igjen med bedre lyd ved å legge pengene i 2.1. Med mindre du er helt fullstendig nødt til å ha surround, noe jeg betviler at kan være så viktig.

EDIT: X-fi kortene er ganske bra da.. finner jo såklart bedre, men x-fi gir generelt mye (god) lyd for pengene.

EDIT2: Ja du kan bruke 5.1 på 7.1 lydkort, men såklart ikke den andre veien :)

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...