dan1el Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hallo. Jeg har ADSL fra Nextgentel har har en kombinert modem/router av dem. Nå som jeg kjøpte meg laptop, kjøpte jeg med en tråløs router. Denne routern har jeg kobla til i en av de fire ledige portene på Nextgentel-routern. Det som er problemet nå, er at de maskinene (feks den bærbare) finner ikke annet enn de som er kobla til den tråløse routern. (Se bilde). PC 1, 2 og 3 finner hverandre, men finner ikke PC4 og laptop. PC4 og laptop finner hverandre, men ikke PC 1, 2 eller 3. PC 4 og laptop får heller ikke lasta ned noe som helst på DC++ eller bittorrent. Frustrasjon. Noen kloke hoder som kan løse dette? Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Prøv å sett den trådløse routeren i bridge mode Lenke til kommentar
mar Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Sett den trådløseruteren opp som aksesspunkt så fungerer alt slik som det skal. Rutere er laget for å koble sammen to seperate nett. Når du kobler det slik som du har gjort ender du opp med å dele hjemmenetverket ditt opp i 2 forskjellig nett. Det er rett og slik ikke meningen at slike "hjemme-rutere" skal kobles på denne måten. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Sett den trådløseruteren opp som aksesspunkt så fungerer alt slik som det skal. Rutere er laget for å koble sammen to seperate nett. Når du kobler det slik som du har gjort ender du opp med å dele hjemmenetverket ditt opp i 2 forskjellig nett. Det er rett og slik ikke meningen at slike "hjemme-rutere" skal kobles på denne måten. 8332378[/snapback] Hvordan setter jeg denne som aksesspunkt og hva vil det si? Endret 8. april 2007 av dan1el Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det du gjør er at du går inn på ruteren din og deaktiverer DHCP. Da vil ikke ruteren din dele ut ip-adresser lenger. Dette vil NGT ruteren ta seg av. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Fant en funksjon som het "use this device as an access point" og aktiverte den. Restarta et par ganger. Nå sitter jeg med riktig IP-adresse (10.0.0.x) og alt fungerer. Takker folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå